نمایشگاه ختم قرآن به خط خوش‌نویسان مشهور تاریخ ایران در موزه ملی ملک

موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به مناسبت آیین گرامی‌داشت میلاد امام حسن مجتبی(ع)، نمایشگاه ختم قرآن برگرفته از 16 قرآن نفیس به خط خوش‌نویسان بزرگ تاریخ ایران را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، «حدیث بندگی»، نمایشگاه ختم قرآن است که موضوعات آن را سوره ناس، رقم و امضای پایانی این قرآن‌های نفیس، دعای ختم قرآن و نیز قصیده‌های مرتبط با این موضوع دربرمی‌گیرد.

16 اثر برگزیده در نمایشگاه «حدیث بندگی» به نمایش درمی‌آید که در میان این آثار نفیس، قرآن‌هایی به خط خوش‌نویسان مشهور تاریخ ایران همچون یاقوت مستعصمی، علاءالدین تبریزی، حسین بن علی عسکر ارسنجانی، علیرضا بن محمد علی پرتو اصفهانی، محمد هاشم بن محمد باقر اصفهانی و محمد بن محمد صادق بقای اصفهانی وجود دارد.

نمایشگاه «حدیث بندگی» در روز دوشنبه 23 تیر 1393 خورشیدی در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش می‌یابد. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز به جز جمعه ها و تعطیلات رسمی از ساعت 8:30 تا 16 به این موقوفه آستان قدس رضوی به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» مراجعه کنند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =