ایسنا نوشت:

یکی از نمایندگان مجلس روسیه مدعی است که آمریکا پسرش را به اتهامات ساختگی از مالدیو ربوده و احتمالا از وی به عنوان طعمه‌ای برای معاوضه‌ با مقاطعه‌کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا استفاده می‌کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی راشا تودی، «رومن سلزنیوف» 30 ساله، زمانی که قصد سوار شدن بر هواپیمایی به مقصد مسکو را داشت، در فرودگاه بین‌المللی «ماله» در مالدیو دستگیر شد. سپس ماموران سرویس مخفی آمریکا وی را مجبور کردند تا در یک هواپیمای خصوصی به مقصد گوام سوار شود و سپس وی را بازداشت کرده‌اند.

روسیه بازداشت این فرد روسی 30 ساله را به عنوان یک "آدم ربایی دوفاکتو" محکوم کرد. مسکو این آدم‌ربایی را به عنوان اقدام خصمانه جدید واشنگتن تلقی و آمریکا را به امتناع از روندهای مرسوم برخورد با مظنونین خارجی متهم کرده است.

چنین اتفاق‌هایی برای «ویکتور بوت» و «کنستانتین یاروشنکو» که مجبور شدند تا از یک کشور ثالث به آمریکا بروند و در آنجا به اتهامات نامعلوم و مشکوکی محکوم شوند نیز رخ داده است.

«والری سلزنیوف» نماینده مجلس روسیه و پدر رومن به غیرقانونی بودن آدم‌ربایی فرزندش توسط آمریکا اشاره کرد و گفت: آنچه که می‌دانم این است که آمریکا یا در چند روز آتی درخواست باج می‌کند و یا پسرم را با ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا و یا افراد دیگری معاوضه می‌کند.

این مقام ارشد روسیه که نتوانسته با پسرش ارتباط برقرار کند، مدعی است که مقامات آمریکا حقوق پسرش را نقض می‌کنند. وی افزود: آن‌ها پسرم را به گوام منتقل کردند چرا که قوانین آمریکا در آنجا به طور کامل اجرا نمی‌شود. پسرم مهارت‌های کامپیوتری اندکی دارد و نمی‌تواند در هیچ نوع هک کردنی دست داشته باشد، اما آنها او را به اتهام تلاش برای حمله هکری بازداشت کردند.

وزارت دادگستری و سرویس مخفی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد، رومن سلزنیوف به سرقت هویت، تخلفات بانکی،‌ دسترسی غیرقانونی به اطلاعات کامپیوترهای حفاظت شده و قاچاق وسایل غیرقانونی متهم شده است. وی در سال‌های 2009 تا 2011 میلادی به سرقت و فروش کارت‌های اعتباری شهروندان آمریکایی متهم شده و اگر گناهکار شناخته شود، احتمالا با 30 سال حبس مواجه می‌شود.

سلزنیوف روز دوشنبه در دادگاه حاضر شد و تا جلسه آتی دادگاه که دو هفته بعد تشکیل می‌شود در بازداشت خواهد بود.

جی جانسون، وزیر امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: این بازداشت مهم یک پیام صریح دارد: با وجود از بین رفتن حد و مرزهای جرایم سازماندهی شده، دست عدالت به از بین بردن و کشف سازمان‌های جرائم پیچیده ادامه خواهد داد.

سرویس محرمانه آمریکا سلزنیوف را به عنوان یکی از فعالترین قاچاقچیان اطلاعات مالی ربوده شده، توصیف کرد.

جولیا پیرسون، رئیس سرویس محرمانه آمریکا گفت: نقشه روسیه شامل تجاوز در شبکه‌های زنجیره‌ای و سرقت داده‌ها برای دستاوردهای غیرقانونی مالی است. تاثیر این فرد مظنون و گروه‌های سازماندهی شده خلافکار بر تاسیسات مالی کشور ما بسیار چشمگیر است و نباید سرسری گرفته شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    5 6
    آمریکا یعنی ترور و آدم ربایی
    • بی نام A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
      2 0
      اخی بمیرم نه که روس ها اصلا ترور و ادم ربایی نمیکنن سابقه روسیه در این زمینه ها به مراتب خراب تره البته اگر مسموم کردن و کشتن مقامات کشور ها رو هم به کارهای روس ها اضافه کنیم گوی سبقت رو از امریکایی ها می ربایند دوست روس پرست عزیز