روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده درباره اظهارنظر شهیندخت مولاوردی در صفحه شخصی اش درباره طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان، روابط عمومی معاونت امور زنان وخانواده ریاست جمهوری با اشاره به ابراز گلایه آیت الله سبحانی در پایان درس تفسیر اعلام می دارد که به استناد صفحه شخصی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده متن منتشر شده به دور از هرگونه تعرض در خصوص حکم قانونی سقط جنین واظهار تندی نسبت به مجلس شورای اسلامی بوده و ضمن ادای احترام و ادب به محضراین مرجع بزرگوار تقلید، جهت تنویر افکار عمومی متن کامل دیدگاه مورد اشاره را باز نشر می نماید:

" تصویب کلیات طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور در مجلس شورای اسلامی موجی از بحث و جدل را به همراه داشت. استدلال مخالفان که نماینده دولت و مرکز پژوهشهای مجلس جزو آن هستند بر این مبناست که برخورد سلبی و تنبیهی با موضوع راه حل مسئله نیست کما اینکه در هیچ کشوری هم به عنوان سیاست جمعیتی در پیش گرفته نشده است و بیش از آنکه به افزایش نرخ باروری منجر شود به زیرزمینی شدن روشهای رایج پیشگیری از بارداری منجر شده و نهایتا به جای افزایش جمعیت کشور به افزایش جمعیت زندانها خواهد انجامید که بر خلاف سیاست قضایی نظام در قضازدایی، حذف برخی عناوین مجرمانه و کاهش جمعیت کیفری زندانهاست .

این در حالی است که با برخورد ایجابی و تشویقی که اقناع جوانان را برای ازدواج و فرزندآوری به دنبال داشته باشد و متضمن حفظ و رعایت سلامت مادر و کودک و فاصله بارداری باشد و روشهای منطقی و اصولی دیگر می توان به پیشبرد اهداف مورد نظر امیدوار بود و سیاستهای کلی جمعیتی هم که اخیرا ابلاغ شده است کاملا واقع بینانه با این پدیده برخورد کرده است.

این واقعیت که جمعیت جوان نیاز و لازمه پیشرفت و توسعه و استقلال و امنیت کشور است باید به یک باور عمومی تبدیل شود و راه آن هم بگیر و ببند و داغ و درفش نیست. درسهای آموخته شده در سالیان گذشته و در موضوعات مشابه به خوبی یادآور می شود که هرجا و هر زمان برخوردها سلبی و حذفی بوده نتیجه عکس حاصل شده است و آزموده را آزمودن خطاست."

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    9 3
    امتیازهارابرای کسی که 4فرزنددارد دیگر ندهید مثلابجای اینکه به زن کارمندی که 4فرزند دارد بازن 1فرزندی یه مرخصی زایمان مساوی دهید به 1فرزندی چهار برابر 4فرزندی مرخصی زایمان بدهید تا ایشان راترقیب کنید فرزندبیاورد زیرا فرزند ازیه حد بیشتر بشود ازنظراقتصادی وعاطفی واموزشی .... افت کرده ولی اگرتک فرزند ها راتشویق کنیددوفرزندی شوند ازنظرسلامت عاطفی و.... بسیار بهتراست آدمهایی داریم که بخاطر45هزارتومان یارانه سه شیفت دارن زادوولدمیکنن وانگیزه صرفامادی وجمع آوری پول هست لطفابه این قضیه هم توجه شود که از4فرزندبیشترهرکه تابحال نیاورده یارانه تعلق نگیردتاجلوی اینمارد انگیزهاگرفته شودضمنااین فرزندان بدردمملکت هم نمیخورند بعدهابزرگ میشن ومیفهمن انهابچه های 45تومنی هستن خیلی احساس بی کرامتی خواهندکرد
    • بی نام A1 ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
      3 1
      بیشتر از دوفرزند واقعا از هیچ نظر امکان پذیر نیست
  • بی نام A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    27 0
    به نظر من بیایند هزینه های ناباروری را رایگان یا حتی تحت پوشش بیمه قرار بگیرد بهتر جواب می گیرند تا اینکه بیایند وعده وعید بدهند