ایسنا نوشت:

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه امام کاظم(ع) کارهای خوب اخلاقی را لشکریان عقل و کارهای بد را لشکریان جهل نامیدند، خاطر نشان کرد: ریا، تظاهر، تجسس، غیبت، توهین، تهمت، دروغ، دخالت در امور دیگران، فاش کردن راز و دو به هم‌زنی از لشکریان جهل هستند که انسان را از فرهنگ دینی دور می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از مسئولان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) با تأکید بر اهمیت و ضرورت فرهنگ به عنوان شعار امسال از سوی رهبری معظم، اظهار کرد: معارف اسلامی شامل سه بخش عقاید، احکام و اخلاقیات است که اخلاقیات فرهنگ را شکل می‌دهند و باید ترویج و گسترش یابد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بدترین گناه را ظلم به انسان‌ها دانست و افزود: خداوند حامی افراد مظلوم است و می‌داند به چه شکل حق آن‌ها را از ظالم بگیرد.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: تمامی گناهان انسان به جز حق‌الناس با توبه‌ای به درگاه خداوند قابل بخشش است، به همین خاطر حق‌الناس اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که مقام معظم رهبری پیش از انتخابات رأی مردم را حق الناس نامیدند، گفت: اگر این جمله کلیدی، وارد فرهنگ سیاسی ما شود، کشور برای همیشه با رأی مردم در انتخابات ثبات و اعتماد خواهد داشت.

وی اظهار داشت: تمام امکانات حکومتی در جمهوری اسلامی ایران، براساس قانون اساسی متکی به رأی مردم است و مردم در انتخاب نمایندگان مجلس، رئیس جمهور به طور مستقیم و انتخاب رهبری به طور غیرمستقیم نقش دارند.

وی در ادامه سخنان خود به روند شکل گیری دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۶۱ پرداخت و گفت: در آن سال‌ها به دلیل وجود روحیه انقلابی و دولتی شدن تمامی امور از جمله دانشگاه‌ها و مدارس، امکان تأسیس دانشگاهی غیردولتی وجود نداشت، اما از آنجایی که دور نگه داشتن مردم از علم و دانش باعث عقب افتادگی کشور می‌شد، دانشگاه آزاد اسلامی را با سرمایه اعتماد امام (ره) و تمامی سختی‌ها تأسیس کردیم.

هاشمی رفسنجانی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی هم اکنون با ۵ میلیون فارغ التحصیل، یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو، ۵۰۰ واحد و مرکز آموزشی و ۶۰۰ مدرسه سما، نیمی از تحصیلات عالیه کشور را برعهده دارد و بدون تحمیل کوچک‌ترین هزینه به دولت، بار بزرگی را از دوش آن برداشته و در خدمت اسلام، انقلاب و کشور است.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برنامه‌هایی از جمله جذب ۱۰ هزار استاد دوره دکتری داشتیم که متأسفانه دو سال به دلیل تغییر مدیریت، به وقفه افتاد، اما خوشبختانه با مدیریت جدید برنامه‌ها در حال پیگیری و اجراست.

وی همچنین به تغییر نام واحد شهرری دانشگاه آزاد اسلامی به یادگار امام خمینی(ره) اشاره و تصریح کرد: از آنجایی که مرحوم حاج‌آقا احمد خمینی در تأسیس این دانشگاه نقش داشتند، مزیِّن شدن نام این واحد به ایشان، نوعی قدرشناسی است.

هاشمی رفسنجانی خطاب به مسئولان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: تلاشتان را بر روی تربیت نیروهای کیفی سطح بالا، متمرکز و رشته‌های جدید مطابق با نیاز کشور در دانشگاه دایر کنید و سطح این دانشگاه را به اندازه موقعیت معنوی آن که در همجواری با شاه عبدالعظیم، مرقد امام (ره) و مزار شریف شهداست، بالا ببرید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین ماه مبارک رمضان را هدیه الهی برشمرد و افزود: روزه در همه ادیان آسمانی بوده و یکی از اهداف مهم‌تمرین و تحصیل تقواست.

وی همگان را به خواندن خطبه شعبانیه حضرت رسول اکرم(ص) توصیه کرد و گفت: در این ماه، سفره رحمت خداوند باز می‌شود و اگر استفاده نکنیم، بسیار ضرر کرده‌ایم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رمضان را ماه میهمانی خداوند برای انسان‌ها دانست و گفت: در این ماه شیاطین در بند هستند و درهای بهشت باز است.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش و در رابطه با جملاتی که توسط دکتر فرج الله موسوی ریاست دانشگاه به نقل از امام و مقام معظم رهبری در ستایش از ایشان در تاریخ ثبت است، گفت: خودم را سربازی از سربازان انقلاب و عنایات آن دو بزرگوار را از حسن‌ظن می‌دانم.

وی با اشاره به سابقه دوستی و رفاقت با آیت‌الله خامنه‌ای گفت: در نوجوانی که هر دو طلبه بودیم، با هم آشنا شدیم و در طول ۶۰ سال جز همکاری و همدلی نداشتیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    10 12
    سال 88 هم که احمدی نژاد با رای قاطع انتخاب شد، باز نظرتون همین بود؟
    • سامان A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
      4 0
      از نظر اقایون فقط رایی که به خودشون داده شده ارزش داره بقیه رای ها اصلا ارزش نداره سال 84 هم اقای هاشمی حتی به منتخب مردم تبریک نگفت باورش نمی شد که مردم به یکی دیگه رای دادن یا همین امسال نوبخت مصاحبه کرده بود و میگفت هیچ وفت نتونستیم بپذیریم احمدی نژاد متخب مردم هست
  • بی نام EU ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    8 7
    درود بر هاشمی
  • نامه به خدا A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    4 1
    درج نمی کنی هر چی بنویسیم .خدا کمک کن خدایا
  • محمد IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    8 5
    واقعا" هم بد ترين گناه ظلم به انسانهاست . يكي از اين بدترين گناه ها ، دود بنزين غير استانداردي بود كه كردن تو ريه ميليونها انسان .