ایرنا نوشت:

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: نیاز به حفاظت از شخصیت‌ها از سوی وزارت اطلاعات اعلام می‌شود.

سیدحسین نقوی حسینی روز سه‌شنبه با اشاره به حضور وزیر کشور در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در ابتدا علیرضا زاکانی نماینده تهران در مورد علت عدم محافظت درست از دانشمندان هسته‌ای به ویژه گرفتن محافظین از برخی عناصر موثر آنان پرسید.

وی افزود: وزیر کشور در ابتدا پس از معرفی ذوالفقاری به عنوان معاون امنیتی انتظامی گفت که وزارت کشور جهت محافظت از نخبگان دارای یک دستورالعمل مشخص با عنوان حفاظت از نخبگان است و موارد هم در کمیسیونی تعیین و سطح حفاظت افراد مشخص می‌شود.

نقوی حسینی ادامه داد: وزیر کشور بیان کرد که نیاز به حفاظت از افراد هم از سوی وزارت اطلاعات اعلام می‌شود و چون مرجع تشخیص، اطلاعات است بنابر این تصمیم‌گیری در آن کمیسیون صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: پس از توضیحات وزیر کشور، زاکانی اعلام کرد که از پاسخ‌های وزیر قانع نشده است.

وی گفت: سوال دوم از سوی آذین نماینده رفسنجان مطرح شد که وی علت حضور صدها اتباع بیگانه غیر مجاز در کشور را پرسید و اعلام کرد که حضور این افراد موجب ناامنی و آسیب‌های اجتماعی شده است.

وی ادامه داد: رحمانی فضلی در این باره گفت که موضوع اتباع افغانی، موضوع جدیدی نیست و مشکل هم عدم کنترل مرزها از سوی کشورهای شرقی است که نمی‌توانند اتباع خود را کنترل کنند و مسائل مطرح شده هم عواقب آن است.

نقوی حسینی خاطر نشان کرد: وزیر کشور در ادامه بیان کرد که نیروی انتظامی در هر جای کشور با هر اتباع افغانی غیر مجاز برخورد می‌کند و ضمن بازداشت، آنان را از کشور اخراج می‌کند ولی آنان مجددا بر می‌گردند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =