ایسنا نوشت:

اختلافات شدید بنیامین نتانیاهو با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بر سر مساله غزه ائتلاف دو حزب "اسرائیل بیت نو" با حزب لیکود را در هاله‌ای از ابهام قرار داد.

 خبرگزاری فلسطین الیوم به نقل از رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه این رژیم پایان ائتلاف سیاسی‌اش را با بنیامین نتانیاهو اعلام کرده اما گفته است در ائتلاف دولت باقی می‌ماند.

وی گفت: ما در ائتلاف حاکم باقی می‌مانیم و هیچ دلیلی برای از هم پاشی این ائتلاف وجود ندارد.

در جلسه روز گذشته کابینه رژیم صهیونیستی اختلافاتی میان لیبرمن و نتانیاهو ایجاد شد و صبح امروز برای حل اختلافات با هم نشستی را برگزار کردند.

اما لیبرمن به نتانیاهو اعلام کرد که قصد دارد هرچه سریع‌تر از سیاست‌های نتانیاهو در قبال نوار غزه و جنبش حماس کناره‌گیری کند و به صورت یک حزب مستقل به فعالیت ادامه دهد.

نتانیاهو اخیرا از اظهارات لیبرمن که دولت رژیم صهیونیستی را به کوتاهی در خصوص حمله به نوار غزه متهم کرده بود، انتقاد کرد.

وی گفته بود: کسی که از دولت انتقاد می‌کند فردی غیرمسئول است و افرادی وجود دارند که از اوضاع به نفع خود استفاده می‌کنند.

لیبرمن نیز در جواب گفته بود: من نشست‌های زیادی را برگزار کردم و وعده دادم که به حماس ضربه شدیدی بزنم و من از اوضاع به نفع خود استفاده نمی‌کنم.

نتانیاهو نیز خطاب به لیبرمن گفت: پیش از آنکه حرف بزنی باید به یاد بیاوری که در نشستی که من در کابینه برگزار کرده بودم، شرکت نکردی.

لیبرمن نیز در جواب اظهار داشت: در جلسه اول من به سفر آلمان رفته بودم و بعد مستقیما بازگشتم اما در نشست دوم نتوانستم حضور یابم چرا که مشغول بحث و گفتگو با رئیس پارلمان ارمنستان بودم.

لیبرمن امروز (دوشنبه) در سخنانی اظهار داشت: اختلافات میان من و نتانیاهو بسیار جدی شده و امکان ندارد بتوانیم تحت یک ائتلاف سیاسی به شراکت خود ادامه بدهیم.

لیبرمن افزود: عملیات قبلی در غزه خیلی زودتر از موعد خود پایان یافت و هنوز ماموریت ما در غزه تمام نشده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =