۰ نفر
۱۶ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۶

تسنیم نوشت:

یک نشریه انگلیسی به نقل از منابع نزدیک به نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که دولت این کشور ممکن است در واکنش به عدم همکاری و مواضع آمریکا و به منظور تقویت پیوندهای خود با ایران و روسیه، توافقنامه همکاری راهبردی خود با واشنگتن را ملغی کند.

به گزارش ساندی‌تایمز؛ نوری المالکی نخست‌وزیر عراق که این روزها به شدت تحت فشار قرار دارد تهدید کرده است که توافقنامه دفاعی این کشور با ایالات متحده را پاره کرده (لغو کرده) و به جای آن پیوندهای نزدیک‌تری را با ایران و روسیه برقرار کند.

منابع نزدیک به مالکی - که هم‌اکنون تحت فشار واشنگتن به منظور استعفا از مقام خود است - اعلام کرده‌اند که وی می‌تواند "توافقنامه چارچوب راهبردی" با ایالات متحده را ملغی کند.

این توافقنامه که در سال 2008 منعقد شده است شامل همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی بین واشنگتن و بغداد است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایمان EU ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    9 15
    با تمام بی لیاقتی تا بحال، اولین تصمیم خوبش بود.
  • باقری IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    10 22
    امریکا قابل اعتماد نیست .کشورهای اسلامی باید بیدارشوند وباهم متحد باشند واجازه ندهند ایادی غرب کشورشان را تجزیه کنند . تا راحت بتوانند به انها امر ونهی کنند . معنی ندارد کشوری هروقت دلش خواست کشوری را تحریم کند این ضعف ممالک اسلامیست چون متحد نیستند . چرا باید کشورهای اسلامی وابسته به غرب یاشد وازانها کمک بخواهد . به امید روزی که تمام مردم دنیا غرب وشرق وشمال جنوب به این باوربرسند که تمام انسانها باهم برابرند ومرز بی معنیست وخداوند متها دنیا را بدون مرز افریده واین انسانهای قدرت طلب هستند که برای حکومت چند روزه کشورها تشکیل دادند و حدومرز درست کردند
  • محمد جواد IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    23 2
    ببینیمو تعریف کنیم ؟