پس از آن‌که گروه‌های معارض دولت کویت در ماه اخیر از برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز با عنوان مقابله با فساد در این کشور خبر دادند، مسلم البرک یکی از سران گروه‌های معارض که پیش از این نماینده مردم در پارلمان این کشور بود بازداشت شد.

 

 

 

 

به گزارش خبرآنلاین پس از آنکه نار آرامی ها در کویت افزایش پیدا کرد واکنش متعدد نمایندگان پارلمان این کشور را برانگیخت تا جایی که تنش های سیاسی دامن قطر و اخوان المسلمین را هم گرفت.

روز گذشته یکی از نمایندگان نزدیک به دولت قطر و اخوان المسلمین را به ایجاد تنش در این کشور متهم کرد اما همچنان قطر و گروه اخوان المسلمین سکوت اختیار کرده اند و واکنش قابل توجهی نشان نداده اند.

در همین حال شب گذشته پس از اقدام دولت کویت در بازداشت مسلم البرک، صدها نفر از مردم کویت یکشنبه دست به اعتراض زدند و خواستار آزادی وی شدند.

پلیس کویت با داشتن وسایل نقلیه زره پوش و  استفاده از گازهای اشک‌آور و نارنجک‌های صوتی معترضانی را که در مقر دادگاه کویت تجمع کرده بودند را متفرق کرد.

 روز گذشته خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه نیوز گزارش داد: یکی از نمایندگان کویتی نزدیک به دولت با اشاره به ادامه تظاهرات مخالفان، اخوان المسلمین و قطر را مسئول این گونه تحرکات در کویت اعلام کرد.
،نبیل الفضل از نمایندگان کویتی نزدیک به دولت این کشور اعلام کرد: اعضای اخوان المسلمین قصد دارند که کویت را به هرج و مرج بکشانند تا آن را طعمه خود کنند.آنها پس از سالها فعالیت مخفی هم اکنون به طور علنی فعالیت می کنند.

به گزارش خبرآنلاین مسلم البراک به اتهام اهانت به دستگاه قضائی بازداشت شده و قرار است به زودی محاکمه وی از سرگرفته شود.

پیش از این کویت سفیر خود را مانند دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس از قطر فراخوانده بود به دلیل حمایت دوحه از اخوان المسلمین و تنش این کشور با ریاض ، حال پس از پشت سر گذاشتن بحران روابط قطر با عربستان کشور کویت میان آل سعود و آل ثانی میانجیگری می کند امروز اولین روز دیدار میانجیگر کویت با نماینده قطری بود.

تصاویر از راشاتودی

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آینه IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    2 5
    سلام چاه نکن بهر کسی اول خودت دوم کسی آل های که باد می کارد انشاا....طوفان درو می کنند
    • بی نام A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      2 0
      کویت نقشی در نا ارامی های سوریه یا عراق نداشت. کویت خود توسط بعثی ها اشغال شده بود دلیلی ندارد از صدامیان حمایت کند. در سوریه هم قطر و عربستان دخالت میکنند ربطی به کویت ندارد. پارلمان کویت تعدادی نماینده شیعه نیز دارد. بی اطلاع نظر ندیم