وقتی نیکول کیدمن حافظه‌اش را از دست می‌دهد

رمان محبوب و خواندنی «پیش از آنکه بخوابم» حالا با بازی نیکول کیدمن به کارگردانی ریدلی اسکات روی پرده سینماها رفته است.

به گزارش خبرآنلاین، رمان «پیش از آنکه بخوابم» نوشته اس جی واتسون با ترجمه شقایق قندهاری از سوی انتشارات آموت به چاپ سوم رسید.

رمان شروعی مهیج دارد و از سه بخش اصلی تشکیل شده است: زنی به نام کریستین (که در فیلم کیدمن نقشش را بازی کرده است) از خواب برمی‌خیزد، می‌بینید که شخص غریبه‌ای کنار او خوابیده، وحشت‌زده برمی‌خیزد، سمت آینه می‌رود، اما، وقتی صورتش را در آینه می‌بینید، وحشت‌زده می‌شود...

در ادامه داستان می‌خوانیم که او به خاطر تصادفی خاطره خود را از دست داده، به طوری که شوهر خود -بن- را هم مرتب از یاد می‌برد و حافظه او اصطلاحاً هر بار ریست می‌شود! واتسون در رمان خود خواننده را همراه با راوی داستانش گاه به سراب حقیقت راهی می‌کند و در توهم سیرابی از آگاهی، تشنه وا می‌نهد تا حکایت را پی بگیرد و زمانی او را با قهرمان داستانش هم‌داستان می‌کند که لذت جهل از گذشته را به خفت تحمل‌ناپذیر حقیقت زندگی ترجیح دهد هرچند سرانجام، حقیقت پیروز میدان است.

رمان با این جملات آغاز می شود: «اتاق خواب غیر عادی است و نا آشنا. نمی‌دانم کجا هستم و چطور شد که از اینجا سر در آوردم. مانده‌ام چه طوری باید خودم را به خانه برسانم؟ من شب را همین‌جا گذرانده‌ام!»

...کابوس‌های وی به همین‌جا ختم نمی‌شود. او به توصیه پزشک معالجش، تشویق به نوشتن روز نگار می‌شود و به حقایقی تلخ و کشنده دست پیدا می‌کند. به همسری که ترکش کرده است، فرزندی که گمان مردنش می‌رود، دوستی که شاید زمانی به او خیانت کرده و حادثه تلخی که او را به اینجا رسانده است. رمان سرشار از تلاش برای زندگی و رهایی از رذالت‌ها است. آدم‌هایی که هیچ‌کدام سیاه نیستند و تنها گاه هاله‌ای خاکستری آنها را در بر می‌گیرد. مردی که به خاطر جنون عشقی از همه چیز می‌گذرد، زنی که در تب و تاب دانستن حقیقت زندگی دست و پا می‌زند.

کتاب از سه بخش تشکیل شده است، بخش اول که شامل زمان حال زن می‌شود. صبحی، مثل همیشه که از خواب بیدار می‌شود و چیزی را به یاد نمی‌آورد...بخش دوم (دفتر یاد داشت‌های روزانه کریستین لوکاس) که زن به پیشنهاد پزشک معالجش، شروع به نوشتن اتفاقات روزانه می‌کند. خلاقیت نویسنده در بخش سوم رمان (امروز) به اوج شکوفایی می‌رسد. وقتی که مخاطب در می‌یابد از ذهن هوشمند نویسنده، رو دست خورده است و همراه شخصیت اصلی داستان در بُهتی عمیق فرو می‌رود و همه چیز دوباره به اول رمان بر می‌گردد، با پایانی غیر قابل پیش‌بینی و درخشان.

حالا فیلمی از این کتاب ساخته شده که نیکول کیدمن نقش کریستین و کالین فرث نقش بن، همسر کریستین، و مارک استرانگ نقش اسپویلر را بازی می‌کنند. اگر تا آمدن فیلم نمی‌توانید منتظر باشید می‌توانید کتاب را تهیه کنید و بخوانید. 

اين كتاب كه بهار 2011 منتشر شده، تاكنون به بيش از 30 زبان ترجمه شده است. همچنين علاوه بر آمريكا و انگلستان از پرفروش‌ترين كتاب‌ها در كشورهاي فرانسه،‌ كانادا، بلغارستان و هلند نیز بوده است.

انتشارات آموت چاپ سوم این کتاب را در 380 صفحه با قیمت 15هزار روانه بازار نشر کرده است.


6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =