محبیان معتقد است اصلاح طلبان در تلاش هستند وضعیت کنونی را به گونه ای برگردانند که آقای روحانی در خدمت اصلاح طلبان قرار گیرد یا اینکه حداقل وضعیت به گونه ای شود که امکان بازگشت اصولگرایان نباشد.

امیر محبیان تحلیل گر سیاسی اصولگرا در گفت وگو با خبرآنلاین درباره اظهارات اخیر اصلاح طلبان درباره جایگاه رای رئیس جمهور، گفت:این تحلیل اصلاح طلبان درباره اینکه بدنه اجتماعی اصلاح طلبان در اختیار آقای روحانی قرار گرفت و باعث پیروزی ایشان شد لذا آقای روحانی وظیفه دارد شرایط را برای احیا و بازگشت اصلاح طلبان به قدرت فراهم کند، دقیق نیست.

وی که می گفت برخی از اصلاح طلبان روحانی را مدیون خود می دانند و در برخی مواضع اخیرا خود اقتدار گرایانه صحبت می کنند، خاطر نشان کرد: بحث انحلال مجلس توسط رئیس جمهور یکی از این اظهار نظر های عجیب بود. سوال این است که این افراد در دوره آقای احمدی نژاد حاضر بودند که این چنین توصیه ای را بکنند که در صورت مخالفت مجلس با آقای احمدی نژاد او مجلس را منحل کند؟

سعید حجاریان در نخستین ماههای استقرار دولت یازدهم در گفت وگویی، اظهار داشت: «معتقدم حتي اگر قرار باشد قانون اساسي عوض شود، بايد شرايطي فراهم شود تا مانند بسياري از کشورها، دولت بتواند مجلس را منحل کرده و انتخابات زودهنگام برگزار کند.»

موضوعی که حتی با واکنش محمد رضا خاتمی برادر رئیس جمهور اصلاحات و نماینده مجلس ششم روبرو شد وخاتمی گفت:«من این نظر را نمی‌پسندم. »

حجاريان اخیر نیز در گفت وگو با یکی از روزنامه های اصلاح طلب، گفت:«اگر اصلاح‌طلبان بشكنند روحاني هم شكسته است.»

محبیان با تاکید بر اینکه آقای حجاریان چهره ای است که در مواضع خود دقت دارد و معمولا تلاش می کند برای آن مبانی تئوریک ایجاد کند، تصریح کرد: ولی به نظر می رسد اظهار نظر های اخیر،بیشتر مواضع اقتضایی است .

موسس حزب نواندیشان ایران اسلامی تاکید کرد: این مواضع در حالی است که خود آقای روحانی برداشتش درباره پیروزی اش در انتخابات با برداشت اصلاح طلبان یکی نیست چون اگر این بدنه اجتماعی، با نگاه اصلاح طلبانه محض همخوان بود، رای آقای معین یا عارف باید بیشتر می بود و آنها باید پیروز انتخابات ریاست جمهوری می شدند.


 مشروح گفت وگو با امیر محبیان به زودی در خبرآنلاین منتشر می شود.

/212 212

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    3 21
    درست و منطقی
  • علی A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    29 4
    اگه آقای روحانی با رای اصلاح طلبها رییس جمهور نشد پس کی بهش رای داد؟ رای اصولگراها که جمع شد و نتیجش شد تعداد رای های آقای جلیلی. اصلا همینقدر که هر روز یکی از آقایون عریضه بلند و بالایی مینویسد که آقای روحانی برخواسته از طیف اصلاح طلب نیست خود نشانگر این است که تلاشی در حال انجام شدن است در جهت نشون دادن حقیقت به شکلی که برخی دوست دارند. در غیر این صورت نیازی نیست که یک مطلب چندین بار تکرار بشه، چون مردم خیلی خوب میدونن آقای روحانی با رای کی رییس جمهور شد، بنابراین تلاشتون برای تغییر دادن ذهنیت مردم احساس میکنم بیهوده هستش.
    • حسن A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      9 15
      مشکل شما این است که جامعه را به دودسته اصولگرا واصلاح طلب تقسیم می کنید همه اصولگرایان واصلاح طلبان البته از نوع سیاسی روی هم 20در آرا ندارند آنچه مردم رای دادند برای حل مشکلات اقتصادیشان است ودر همه ادوار نیز چنین است اگر اقدامات دولت فعلی اصلاح نشود ومردم راضی نشود در دوره بعد شاهد شرمندگی برای زغال خواهیم بود
  • بی نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    25 2
    مردم فقط بخاطر آقای خاتمی و اصلاح طلبان 20 میلیون به آقای روحانی رای دادن و البته کناره گیری آقای عارف به نفع آقای روحانی بود... و دلیل اصلی پیروزی آقای روحانی بدنه اصلاح طلبان و حمایت آقای هاشمی بود...برای خود آقای روحانی هم کاملا روشن است که مدیون اصلاح طلبان هستند....اصولگراها فقط سعی دارند با این دروغگویی و وارنه جلوه دادن مضحکانه واقعیتها به خود دل داری بدهند...
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    16 1
    اصولگرایان 5 تا نامزد داشتند و جناح مقابل و اعتدالیون یک نامزد که همان دکتر روحانی بود حالا چون نتیجه غیر از انی بوده که فکرش را میکردند این استدلالات را انجام میدهند. یک بار مرور کنید مواضع جناح ها در انتخابات پارسال را تا ببینید خاستگاه رای رییس جمهور فعلی کجا است.
  • بی نام IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    2 0
    من بخاطر خانمي به روحاني راي دادم بخدا اگه دروغ بگم
  • مازي A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    2 0
    من فقط فقط فقط فقط به خاطر خاتمي به روحاني راي دادم. به خدا قسم