در روزی که از ابتدای صبح آن استیضاح کنندگان فرجی دانا تلاش کردند طرح استیضاح وزیر علوم اعلام وصول شود، هیات رئیسه مجلس تلاش کرد این موضوع را با پادر میانی حل کند.

به گزارش خبرآنلاین، پادرمیانی که روز گذشته سبحانی نیا عضو هیات رئیسه مجلس درباره آن سخن گفته بود و قرار شده است فردا رئیس مجلس، وزیر علوم و تعدادی از نمایندگان استیضاح‌کننده با هم برگزار کنند. اینها را قاسم جعفری نماینده بجنورد و از اعضای کمیسیون آموزش به فارس گفته است و قرار است فردا در بهارستان جلسه ای برگزار شود تا این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
با این حال الیاس نادران نماینده تهران و پیگیر اصلی استیضاح فرجی دانا ابتدای از صبح امروز تذکر آئین نامه ای داد که استیضاح براساس آیین نامه مجلس باید اعلام وصول شود.
ناداران از جمله چهره های اصولگرای مجلس است که یک سال قبل از دوم خرداد 76 تحصیلاتش در رشته اقتصاد عمومی فرانسه را به پایان رساند و اکنون عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است که در دوره دکترا اقتصاد تدریس می کند.

اظهارات او در صحن علنی مجلس نشان می دهد که مایل نیست از طرح خود کناره گیری کند. به همین جهت بود که در سخنانش گفت :«هیچ‌یک از امضا کنندگان هم حق ندارند از ناحیه استیضاح کنندگان بگویند که این کار به تأخیر بیفتد.»

بعد هم اشاره ای به نشست هفته گذشته با ابوترابی فرد نائب ریس مجلس کرد که به صورت غیر رسمی میان وزیر علوم و جمعی از استیضاح کنندگان انجام شد. اما نادران می گوید:«با گفتار درمانی مسائل اساسی کشور علاج نمی‌شود.» تاکید کرده است:«وقتی در این مدت 10 روز اتفاق خاصی در این زمینه نیفتاده پس قرار نیست اتفاقی بیفتد.»

اگر در مجلس صدای استیضاح کنندگان رساتر است، در خارج از مجلس الهه کولایی نماینده سابق مجلس که این روزها بیشتر به تدریس خود در مقام استاد دانشگاه تهران می پردازد در گفت وگویی گفته است که «نباید ملاحظات سیاسی و جناحی متعلق به یک جریان سیاسی در فضای آموزش عالی حاکم شود.»

او که در ماههای گذشته یکی از نامزدهای احتمالی ریاست دانشگاه تهران بود، از فرجی دانا حمایت کرده و گفته است که حضور او برای بسیاری از دانشگاهیان اعم از اساتید و دانشجویان و کارکنان ا امید را ایجاد کرد تا فضای دانشگاه‌ها به سیطره ملاحظات آموزشی، علمی و پژوهشی بازگردانده شود.
نشست فردای مجلس می تواند سرنوشت استیضاح وزیرعلوم را شفاف تر کند.
/21227

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشگاهی دل آرام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    14 1
    مرد باش و کامنت ها رو منتشر کن.