فارس نوشت:

در ادامه رایزنی‌ها در وین درباره نگارش متن توافقنامه جامع هسته‌ای، نشست سه جانبه با حضور معاونان وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و قائم مقام وزیر خارجه آمریکا آغاز شد.

در ادامه رایزنی‌های امروز (شنبه) در وین و پس از رایزنی‌های سید عباس عراقچی و هلگا اشمیت معاونان وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به منظور نگارش متن توافقنامه جامع هسته‌ای، لحظاتی پیش نشست سه جانبه‌ای با حضور سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان ظریف، هلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ویلیام برنز قائم مقام وزیر خارجه آمریکا در هتل پله کوبورگ شهر وین آغاز شد.

سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی و هلگا اشمیت دیروز (جمعه) نیز در دومین روز ششمین دور مذاکرات ایران و ۱+۵ و در سومین روز از رایزنی‌ها در اتریش به منظور نگارش متن توافقنامه جامع هسته‌ای (برنامه اقدام مشترک جامع) به مدت هفت ساعت و نیم بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند.

ششمین دور مذاکرات ایران و ۱+۵ درباره گام پایانی توافقنامه ژنو صبح چهارشنبه به ریاست ظریف و اشتون و با حضور هیات‌های ایران و ۱+۵ در مقر سازمان ملل در شهر وین رسما افتتاح شد.

ظریف و تیم مذاکره کننده ایرانی که روز چهارشنبه بدین منظور به وین سفر کرد در اولین روز از حضور در این شهر رایزنی‌هایی را با هیات‌های چین و روسیه و آمریکا داشتند.

رئیس دستگاه دیپلماسی و مذاکره کننده ارشد ایران بعدازظهر چهارشنبه ۱۱ تیر ماه در محل اقامتش پذیرای نمایندگان روسیه و چین در گروه ۱+۵ به صورت مشترک بود و پس از آن به رایزنی یک ساعته با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پرداخت و در پی آن نیز محمدجواد ظریف به همراه کاترین اشتون و ویلیام برنز در نشستی سه جانبه به گفت‌وگو نشستند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =