فارس نوشت:

یکی از شیوخ سلفی لبنان که به دلیل اقدامات مسلحانه از این کشور فراری شده است، با ارسال نامه‌ای به مقامات نظام عربستان سعودی تاکید کرد که آل سعود شکست بزرگی در سیاست داخلی و خارجی متحمل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه تلویزیونی «ال.بی.سی» لبنان، «احمد الاسیر» امام جماعت سابق سلفی و تندروی یکی از مساجد اهل تسنن شهر «صیدا» که از سال گذشته تا کنون از دست دستگاه قضای لبنان فراری شده‌ است، و با حمایت برخی کشورهای منطقه‌ای از جمله عربستان اقداماتی مسلحانه در این کشور انجام داد، در نامه‌ای اعتراض‌آمیز به سران عربستان، بشدت از «آل سعود»‌ انتقاد کرد.

به گزارش «ال.بی.سی» الاسیر در این نامه با انتقاد از آل سعود نوشت: اولویت شما حفاظت از پادشاهی خودتان از طریق راضی نگه‌داشتنم غرب است و شکست بزرگی در داخل و خارج کشورتان متحمل شدید.

این شیخ سلفی که از دست ارتش لبنان فراری است خطاب به آل سعود نوشت: آیا حمایت از ارتش لبنان که جوانان ما را به قتل می‌رساند، جایز است؟.

«احمد اسیر» قبل از آشوب در لبنان در جهان اسلام و حتی در بین طایفه اهل سنت لبنان چهره معروفی نبود تا اینکه به ناگاه در سخنرانی‌های مختلف و تحریک آمیز، دیدگاهها و مواضع ضد حزب الله خود و دیگر شخصیت‌های شیعه لبنان را علنی کرد.

وی اقدامات تحریک آمیز و انتقادات تند خود را دفاع از اهل سنت لبنان برشمرد به طوری که به زعم وی اهل سنت در این کشور مورد سرکوب واقع می شوند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =