18 ماه زندان برای مشاور مطبوعاتی سابق نخست وزیر انگلیس

مشاور مطبوعاتی سابق دیوید کامرون نخست وزیر انگلستان و سردبیر روزنامه مشهور روزنامه نیوز آو دِ ورلد به جرم شنود غیر قانونی تلفنی به 18 ماه حبس محکوم شد

به گزارش خبرآنلاین به  نقل از  وب سایت انگلیسی بی بی سی اندی کالسون مشاور سابق دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز جمعه به جرم شنود تلفنی غیر قانونی به 18 ماه حبس محکوم شد.

این رسوایی مربوط به زمانی است که کالسون هنوز در سمت سردبیری روزنامه تعطیل شده نیوز آو دِ ورلد (اخبار جهان) مشغول به کار بوده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی از نقش او در رسوایی شنود مکالمات تلفنی در روزنامه نیوز آو دِ ورلد پرده برداشته و نوشته است او یکی از موثر ترین چهره ها در این رسوایی بوده است. 

پس از رسوایی شنود مکالمات تلفنی در این روزنامه، روپرت مرداک صاحب و مالک آن دستور تعطیلی روزنامه را صادر کرد. 

هفته گذشته مطبوعات و منتقدین سیاسی حزب محافظه کار نخست‌وزیر انگلیس را وادار کردند تا از پارلمان این کشور به سبب استخدام اندی کالسون عذرخواهی کند. 

دیوید کامرون، پس از آن که اندی کالسون، به اتهام دسیسه‌چینی برای استراق سمع در روزنامه اخبار جهان محکوم شناخته شد، گفت: من مسئولیت کامل استخدام اندی کالسون را قبول می‌کنم. من این کار را بر پایه تضمین‌هایی که دریافت کردم انجام دادم. من متاسف هستم و تصمیم من غلط بود.

امروز یک قاضی در دادگاه اولد بیلی لندن، کالسون را به اتهام دسیسه‌چینی برای ردیابی پیام‌های خصوصی به منظور به دست آوردن اخبار درباره مقامات سلطنتی‌، مشاهیر و قربانیان،‌ گناهکار شناخته و به 18 ماه زندان محکوم کرد. فرایند دادگاه کالسون هشت ماه است که ادامه دارد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =