ایرنا نوشت:

نشست دو جانبه معاونان وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی که قرار بود، صبح امروز جمعه برگزار شود، با توافق طرفین و با هدف رایزنی‌های بیشتر، برای مدتی کوتاه به تعویق افتاد.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار بود سید عباس عراقچی و هلگا اشمید، از ساعت ۹ صبح روز جمعه (به وقت وین) و در سومین روز از مذاکرات هسته‌ای وین ۶ با یکدیگر ملاقات کنند و در این نشست روند نگارش متن توافق جامع هسته‌ای از سرگرفته شود.

آخرین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ قبل از پایان فرصت تعیین شده، ۲۰ جولای (۲۹ تیر) در توافق موقت ژنو برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای از روز چهارشنبه با دیدارهای دوجانبه، چند جانبه و عمومی هیات‌های مذاکره کننده در پایتخت اتریش آغاز شده و قرار است تا ۲۹تیرماه ادامه یابد.

هیات مذاکره کننده ایران در طول دو روز گذشته دو دیدار دو جانبه با هیات آمریکایی و همچنین دیدارهای دو جانبه‌ای با مقامات سه کشور اروپایی و روسیه داشته است، هم چنین وزیر امور خارجه ایران نیز در ملاقات‌های دو و سه جانبه با کاترین اشتون و ویلیام برنز معاون وزیر امور خارجه آمریکا، دیدگاه‌های خود را مطرح کرده است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در بدو ورود به وین در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: اگر اراده سیاسی در طرف مقابل برای دستیابی به توافق نهایی در این مرحله از مذاکرات وجود داشته باشد، ما با آمادگی کامل برای تحقق این هدف آمده‌ایم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =