انجام رایزنی‌های داخلی هیات های 1+5/هیات روس با عراقچی دیدار کرد

خبرهای رسیده از مذاکرات هسته ای نشان می دهد هیات های مذاکره کننده فعلا ترجیح می دهند به مذاکرات دو جانبه بپردازند.

به گزارش خبرآنلاین، روز دوم مذاکرات در حالی سپری شد که فارس خبر داده که سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه با هیأت روس به ریاست سرگئی ریابکوف به رایزنی پرداختند که این رایزنی پس از حدود یک ساعت و نیم پایان یافت.

هیأت روس روز گذشته نیز نیز به همراه هیأت چین با محمدجواد ظریف به رایزنی پرداخته بودند که به نظر می رسد مذاکرات امروز جزئی تر از گذشته بوده است.وانگ مذاکره کننده ارشد چینی مذاکرات با ظریف را«خیلی خوب» توصیف کرد.

این مذاکرات در راستای نزدیک تر کردن دیدگاه های طرفین درخصوص موضوعات مطرح در مذاکرات وین 6 در مسیر نگارش متن توافق جامع هسته ای و دستیابی به توافق نهایی تا 29 تیر انجام شد.

تیم مذاکره کننده ایرانی به ریاست عراقچی و روانچی همچنین ساعت 15 امروز به وقت محلی با نمایندگان آلمان، فرانسه و انگلستان سه کشور اروپایی در گروه 1+5 به گفت‌وگو پرداخت.

مهمترین مذاکرات روز نخست، مذاکرات ظریف و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود که به این مذاکرات نیکلاس برنز مذاکره کننده ارشد آمریکایی نیز اضافه شد.

پس از برگزاری نشست افتتاحیه، تیم مذاکره کننده ایرانی به ریاست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی به صورت دوجانبه با هیأت آمریکایی بر سر یک میز به گفت‌وگو نشست که حدود دو ساعت و نیم به طول انجامید.

خبری از مذاکرات بیرون نیامده است.خبرگزاری رویترز به نقل ازیک دیپلمات غربی خبر داده که «ایران در این دور از مذاکرات وین در خواست خود درخصوص تعداد سانتریفیوژهایش را کاهش داده اما هنوز تعداد پیشنهادی ایران به صورت غیرقابل قبولی بالا است.»

سخنگوی کاترین اشتون  هم از احتمال سفر مذاکره کنندگان 1+5 به پایتخت هایشان خبر داد و اظهار داشت:«ممکن است نیاز باشد هیات های مذاکره کننده از ایران و گروه 1+5 برای مشورت های بیشتر به پایتخت های خود مراجعت کرده و بعد از چند روز دوباره برای ادامه مذاکرات به وین بازگردند.»

در ایران هم قشقاوی معاون پارلمانی و امور کنسولی وزارت امورخارجه در حاشیه یک همایش با اشاره به ترکیب تیم آمریکا در مذاکرات جدید ایران با گروه 1+5 اظهار داشت: «ترکیب تیم اعزامی آمریکا نشان‌دهنده این است که آنها می‌خواهند به نتیجه برسند، من قبول ندارم که با اعزام هیئت 14 نفری اوباما بخواهد شکست بخورد.»

/212 212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =