ایرنا نوشت:

سخنگوی کاترین اشتون گفت: ممکن است نیاز باشد هیات‌های مذاکره کننده از ایران و گروه ۱+۵ برای مشورت‌های بیشتر به پایتخت‌های خود مراجعت کرده و بعد از چند روز دوباره برای ادامه مذاکرات به وین بازگردند.

مایکل مان ظهر پنج شنبه به وقت وین در نشست خبری به خبرنگاران در مرکز رسانه‌ای مقر سازمان ملل در سخنانی افزود: «ششمین دور از مذاکرات هسته‌ای از روز گذشته با دیدار دو جانبه آقای ظریف و خانم اشتون و همچنین ملاقات سه جانبه ظریف اشتون و ویلیام برنز آغاز شد.»

سخنگوی اشتون افزود: صبح امروز و در دومین روز از حضور هیات‌های مذاکره کننده هسته‌ای در وین نشست عمومی و افتتاحیه رسمی مذاکرات با حضور نمایندگان همه هیات‌های مذاکره کننده برگزار شد و در ادامه نیز دیدارهای دو جانبه و چند جانبه هیات‌های مذاکره کننده برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌ها انجام خواهد شد.

به گفته مایکل مان در نشست عمومی روز پنج شنبه، نمایندگان هیات‌های ایران و ۱+۵ دیدگاه‌های خود را درمورد اینکه روند مذاکرات طی روزهای آینده چگونه باشد مطرح کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در دیدارهای دو جانبه که طی ساعت‌ها و روزهای آینده برگزار می‌شود نیز طرفین درمورد عناصر اصلی مذاکرات گفت و گو خواهند کرد.

مایکل مان همچنین از دیدار خانم اشتون به نمایندگان هیات‌های ۱+۵ در طول امروز (پنج شنبه) خبر داد و افزود: در این نشست کشورهای ۱+۵ دیدگاه‌های خود را هماهنگ کرده و به هم نزدیک می‌کنند.

مایکل مان با بیان اینکه تلاش همه در ۱+۵ این است که تا قبل از پایان ۲۰ جولای به توافق جامع و نهایی دست یابیم، افزود: امیدواریم ایران نیز همین هدف ر ادنبال کند.

به گفته مایکل مان، کاترین اشتون در این مرحله از مذاکرات همچنین دیداری هم با مدیر کل سازمان بین المللی انرژی اتمی داشته و با یوکیو آمانو درمورد نقش این سازمان در پرونده هسته‌ای ایران گفت و گو کرده است.

سخنگوی اشتون در پاسخ به سوالی درخصوص محدودیت‌های ایجاد شده برای ورود خبرنگاران به محوطه لابی هتل کوبورگ محل اقامت هیات‌های مذاکره کننده هسته‌ای برای انجام مصاحبه با اعضای هیات‌ها، گفت: این تصمیم به خاطر برخی از مسائل امنیتی اتخاذ شده و هدف از آن تامین امنیت محل مذاکرات هیات‌های مذاکره کننده بوده است.

سخنگوی اشتون در عین حال تاکید کرد که تلاش خواهد کرد تا خبرنگاران نیز بتوانند بدون مشکل به فعالیت حرفه‌ای خود بپردازند.

مایکل مان همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص مدت زمان حضور هیات‌های مذاکره کننده در وین و اینکه آیا تا ۲۰ جولای خانم اشتون و سران هیات‌ها در وین حضور خواهند داشت، گفت: هنوز چیزی به طور دقیق مشخص نیست اما ممکن است هیات‌ها در مقطعی به پایتخت‌های خود باز گردند تا پس از انجام مشورت‌های مورد نیاز دوباره بعد از چند روز به وین آمده و مذاکرات را ادامه دهند برای دستیابی با توافق جامع تا قبل از ۲۰ جولای اما این که این رفت و آمدهای احتمالی دقیقا چه روزی باشد معلوم نیست و خانم اشتون نیز تا هر زمانی که لازم باشد در وین حضور خواهد داشت.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    64 2
    به حق محمد ص کار ایران درست شود و مردم یک نفسی بکشند
    • بی نام A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      1 22
      کاری که بخواد به لطف امریکا به خیر بشه ، خدا عاقبت اون کارو به خیر کنه
  • محمدرضا خدایی IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    27 0
    با سلام بنده به عنوان جانباز جنگ تحمیلی امیدوارم مملکتم به حق و حقوق خودش برسد.
  • ایرانی A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    5 0
    ما قشر ضعیف جامعه این روزها بشدت درگیر بحران گرانی و تورم هستیم. امیدواریم به لطف خدا هرچه زودتر توافق حاصل بشه و شرایط اقتصادی بهتر بشه.
  • بی نام A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    0 6
    خدا به داد مردم ما برسه كه امريكا صلاح ما را تشخيص بدهد
    • بی نام IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
      0 0
      چرا فکر نمیکنی که هیات مذاکره کننده ایرانی بتونه حق ایران را بگیره؟ مقام معظم رهبری هم فرمودند که به هیات ایرانی اطمینان دارند و از اونها حمایت میکنند. متاسفانه شما دلواپسها فقط انرژی منفی میدید