تسنیم نوشت:

کشورهای غربی، عربی و شورای امنیت سازمان ملل، عصر چهارشنبه عملیات ربایش و قتل یک نوجوان فلسطینی در قدس را محکوم کردند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «آناتولی»، شورای امنیت سازمان ملل با «شدیدترین عبارات» ربوده شدن «محمد حسین ابوخضر» نوجوان 16 ساله فلسطینی و قتل وی را محکوم کرد.
اعضای شورای امنیت در بیانیه‌ای «ناراحتی عمیق خودشان را نسبت به کشته شدن این نوجوان فلسطینی ابراز کردند و به خانواده این قربانی تسلیت گفتند.»
اعضای شورای امنیت در این بیانیه بر «ضرورت مواخذه و محاکمه عاملان این جنایت» تأکید کردند و در عین حال، همه طرف‌ها را به «خویشتنداری و حفظ آرامش» فراخواندند.
وزارت خارجه آمریکا نیز ربودن و قتل این نوجوان فلسطینی را محکوم و در بیانیه‌ای اعلام کرد «ایالات متحده آمریکا با شدیدترین عبارات ممکن عملیات ربودن و قتل بی‌رحمانه و غیر قابل توجیه محمد حسین ابوخضیر را محکوم می‌کند.»
«جان کری» وزیر خارجه آمریکا اندوه عمیق خویش را درباره کشته شدن این نوجوان فلسطینی ابراز کرد و «به خانواده وی تسلیت گفت.»
کری همچنین از رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی خواست «تمام تدابیر لازم را برای جلوگیری از مشابه این اقدامات خشونت‌بار و ارجاع جنایتکاران به دادگاه اتخاذ کنند.»
وزارت خارجه مصر نیز حادثه ربودن و قتل این نوجوان فلسطینی را گفته می‌شود توسط شهرک‌نشینان صهیونیستی در انتقام از کشته شدن 3 اسرائیلی صورت گرفته است، محکوم کرد و در عین طرفین فلسطینی و اسرائیلی را به خویشتنداری و پایان دادن به سیاست انتقام‌جویانه و محاکمه گروهی فراخواند.
کشور الجزایر نیز در بیانیه‌ای کشته شدن این نوجوان فلسطینی را «به شدت» محکوم و تصریح کرد «این حادثه دلیلی بر درد و رنج فلسطینی‌ها از بدرفتاری‌ها» است.
«رابرت سیری» هماهنگ کننده سازمان ملل در امور صلح در خاورمیانه در بیانیه‌ای ربودن و قتل این نوجوان فلسطینی را محکوم کرد و گفت «بایستی عاملان این اقدامات وحشیانه به عدالت سپرده شوند. همه طرف‌ها تمام تلاش‌های خود را برای جلوگیری از تشدید تنش بکار گیرند.»

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    1 3
    یکی مرده مثل میلیونها انسان بیگناه دیگر
  • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    2 0
    آخه این چه کاریه؟ عقل چیز خوبیه. چرا افراد بی گناه رو می کشید؟ الان که این پسر فلسطینی رو شکنجه کردن و کشتن ، چه چیزی عایدشون شد؟ هرکسی عملی خلاف قانون انجام می ده خودش باید مجازات بشه. به افراد بی گناه چه ارتباطی داره؟ به نظز من کسانی که این کارا رو کردن سلامت روانی ندارن. پس قانون به چه دردی می خوره؟
  • رعنا A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    4 0
    هرکاری هم بکننید ما شیعیان خدای خودمون را با شیطان عوض نمیکنیم