هوای تهران همچنان ناسالم/ غبار باقی است/ گرد و خاک در ۵ استان

گرد و خاکی که دو شب پیش در تهران شروع شد، ماندگار شده و هوا همچنان آلوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی ۲۴ ساعت گذشته پایتخت را روی عدد ۱۲۲ اعلام کرده است. یعنی ناسالم برای برخی گروه های جامعه. هرچند که هوای امروز حدود ۷۰ واحد سالمتر از هوای دیروز است، که بالاتر از ۱۹۰ بود، اما هوای گرفته صبح امروز آزار دهنده بود.

به گفته مهندس نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی، عمده مناطق تهران دید کمی دارند؛ زیر ۶ کیلومتر. دید معمول که نشان می دهد هوا بدون غبار است، ۱۰ کیلومتر باید باشد. البته روز گذشته دید در فرودگاه مهرآباد به زیر یک کیلومتر هم رسید.

با این حال ماندگار غبار در هوای تهران موجب شد در برخی مناطق هوا از روز گذشته اندکی خنک تر هم هست. طبق پیش بینی سازمان هواشناسیتهرانی ها باید منتظر باشند تا شاید وزش باد در شب جمعه اندکی اوضاع را بهتر کند؛ شاید در ارتفاعات باران ببارد.

 

گرد و خاک در نیمه شرقی

سازمان هواشناسی پیش بینی کرده که نیمه غربی کشور با طوفان گرد و خاک مواجه شوند؛ خراسان جنوبی و رضوی، یزد و سیستان و بلوچستان در این شرایط قرار دارند.

هرچند که از اصفهان،‌ زاهدان، بندرعباس، ایرانشهر، سیرجان، عسلویه،‌ رفسنجان و کرمان خبر می رسد اکنون آسمان غبارآلود و بعضا گرد و خاک دارند.

اما بعدازظهر امروز بارش های پراکنده در شمال غرب شروع می شود. بارش ها فردا در سواحل شمال و شمال غرب است.

فردا بعد از ظهر هم برای ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش بینی شده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عیسی A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    6 0
    آنگاه که برنامه منظم و منسجمی برای آبیاری اشجار سر به فلک کشیده ی تهران،که ریه های تنفسی شهر مظلوم و بی پناه تهران هستند،وجود ندارد آنزمان که در فصل زمستان درختان آبیاری می شوند،لکن در گرمای تابستان،به حال خود رها هستند... چگونه می توان با آلودگی هوا و گرد و غبار مبارزه کرد؟؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    3 0
    مچکریم از این همه اطلاعات