۱ نفر
۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۹
رابطه علوم غریبه با سیستم عامل ذهن!

گاهی لازم است مخ جمعی یک جامعه تکانی به خود داده و سیستم عاملش را عوض کند. برای این گونه جوامع این تنها راه قدم گذاشتن در مسیر تغییر درست، با هدف بدست آوردن درک علمی تر و ارائه تحلیل درست تر است.

 سیستم عامل چیست؟ مکانیزمی که چهارچوب ذهن کامیپوتر را به گونه ای طراحی می کند که بتواند برابر داده هایی که در اختیارش گذاشته می شود در مسیری درست تصمیم گیری کرده و آنها  را تنظیم و به شکل کاربردی ارائه دهد. تعریف فنی آن این است: نرم افزاری است که مدیریت منابع رایانه را بر عهده گرفته و بستری را فراهم می سازد که نرم افزار کاربردی اجرا شده و از خدمات آن استفاده کنند.

همه ما یک سیستم عامل ویژه در مغز خویش داریم. چیزی که داده های حواس و دیگر منابع اطلاعاتی ما را گرفته و در چارچوبی که برای آن طراحی شده قرار داده،  آنها را تجزیه و تحلیل کرده و سپس برای استفاده از آن در اراده در اختیار ما می گذارد.

چرا سیستم عامل آدمها با یکدیگر فرق می کند؟ چرا هر کدام آنها برابر داده ها و آگاهی ها، برداشت های مختلف کرده و تجزیه و تحلیلی متفاوت و طبعا واکنش مختلف از یکدیگر دارند؟

آیا امکان دارد سیستم عامل آدمها را نزدیک به هم کرد؟ آیا در هر دوره زمانی، سیستم عامل ویژه ای وجود دارد که اکثریت جامعه مطابق آن عمل می کنند؟ اگر چنین است، چه باید کرد که در این میانه، حق و حقیقت پایمال نشود. علم در بستر جهل به خواب نرود یا پای دار بی علمی قربانی نگردد؟

وقتی انبوهی از رساله های علوم غریبه را در کتابخانه های بزرگ و کوچک از خطی و چاپی می بینم، و گاهی از روی کنجکاوی یکی از آنها را ورق می زنم، فکر می کنم سیستم عامل مردمی که اینچنین باورهایی داشتند که نه با خرد سازگار است، نه با دین، چه نوعی بوده است!

به نظر می رسد وقتی یک سیستم عامل فاسد بر ذهن یا اذهانی حکومت کند، هیچ عقل و علم و دینی از عهده اصلاح آن بر نمی آید.

اما این سیستم عامل که خمیرمایه آن جهل است و خود را علم و دانایی می نماید، چطور قابل اصلاح است؟ آنان که به ورژن های قدیمی از این نرم افزار عادت کرده اند، و فقط با آن کار می کنند، و همه حق را در آن می بینند، چطور می توانند بفهمند [یا می توان به آنان تفهیم کرد] که باید آن را عوض کرد و در چارچوبی جدید اندیشید و تحلیل کرد؟

ممکن است کسی در آنچه گفته شد تأمل شک آمیز داشته باشد  و فکر کند که به هر حال هر آدمی عقل و شعور دارد و همه یکسانند، اما وقتی با بخشی از این رسائل که میراث بزرگی از آثار مکتوب ما را در بخش خطی تشکیل می دهد، انس بگیرد، خواهد دید که سیستم عامل آن مردم چگونه بوده و چرا مخ شان تکان نمی خورده است.

بنده هنوز هم به یاد دارم وقتی در مکتب، عم جزء‌ می خواندیم، صف طولانی زنان بود که در پشت در اتاق معلم ایجاد شده و منتظر بودند تا نوشته ای بدست آنها بدهد و گرفتاری های آنان را با آن نوشته حل کند.

البته نوشتن یک دعا، به عنوان درخواست از خداوند، امری عادی و پذیرفتنی است، اما این رساله ها نشان می دهد که ماجرا چیزی بیش از آن بوده است.

 و اینک چند نمونه: (همین عبارات و نقص ادبی آنها نشان می دهد سواد اینها چه قدر بوده است):

 اگر خواهی در نزد هر کس عزیز محترم باشی در کاغذ بنویس بر بازوی راست بند و در پیش همه کس عزیز و محترم باشد و بر نان نویسد بر آن کس بر تو دوست گردد ....

دیگر دعا کند بنویسد آب بیاورد بیندازد بر سر گوصفند [؟] بپاشد و دعا را در گردن گوصفند سر سیاه بندد....

اگر کسی چیز گم شده یا دزدی برده باشد این طلسم را بر کف دست راست شب شنبه بنویسد بخوابد و نزد [شاید: دزد] را در خواب بیند شک نیست و الله....

باب دیگر جهت کرم باغ بر هفت پاره چوب بنویسد بر باغ اندازد مجرب است...

 یک صفحه و چند توصیه هم برای کسانی که دوست دارند کسی عاشق آنها شود....

رسول جعفریان

 

 رسول جعفریان

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363185

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 47
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • روزبه خراسانی IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    31 28
    مطلب پرمحتوایی بود. استفاده کردیم استاد.
  • محمد IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    12 25
    خاهشا چاپ کن. به نظرم حرف ایشون در وهله اول باید به عنوان نظر شخصی بیان شود ن حکم،و بدین حکم عده ای پاداش و عده ای مجازات شوند از منظر دیگه این که عقل بشر نتوانسته پی به این جور مسائل برود،این دلیل رد کردن آن نمیشود. حرف ایشون مصداق خردگرایی است که اصلا حرف نویی نیست،که گویا ایشون تازه با کامپیوتر هم آشنا شدند و و توانستند ویندوز سیستم عامل نصب کنند. چرا این احساس با ما عجین شده که برای برجسته شدن باید حتما تابوشکنی کنیم چه درست چه نادرست.
    • بی نام A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      16 5
      اتفاقا ايشون از پيشگامان استفاده از كامپوتر در بين هم نسلان خودشون هستند و تا اونجايي كه بنده خبر دارم، از دهه شصت با كامپيوتر كار ميكنند.
    • بی نام A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      11 4
      دوست عزیز،مجموع کالبدهای انسانجسم،روان،ذهن و...مثل یک رایانه عمل میکنند.وانسان بواسطه جهلش این سیستم را با ویروسهای مختلفی که از هستی جذب میکنه،مثل یاری جستن ازهرچیزی غیراز خدایا ظلم به هستیشاخه درختی را کندن و....و... آلوده کرده واین آلودگی ویروسی اکثرا نسل به نسل زیاد شده و به نسل بعدی رسیده است.وعلت بیماریهای مختلف ناشناخته که اکثر پژشکان به اعصاب و روان ربط میدهندبعلت عدم توجه به آلودگیهای ویروسیهمین عوامل میباشد.با سپاس
  • بی نام A1 ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    22 10
    خداقوت؛ البته الان هم كه در دنياي علم و تنولوژي و فنآوري اطلاعات به سر ميبريم، كم نيستند افرادي كه سيستم عامل ذهنشان فاسد است و نه دين و نه عقل و نه اخلاق، از عهده اصلاح آن برنميايد.
  • ali A1 ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    27 7
    درود بر شما روحانی صدیق و خوشفکر. خداوند شمار ا در رسالت روشنگری که در پیش گرفته اید موفق بگرداند. انشاء الله
  • بی نام IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    7 0
    تعريفش از سيستم عامل مغز جالب بود انتظار نميرفت
  • امير A1 ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    باسلام. احتمالا حاج آقا از علوم غريبه چندان اطلاع ندارند. علوم غريبه شامل 5 علم است. علومي بس شگرف كه تا در وادي آن نروي نمي فهمي. جهل آدمها دليل بر رد علم نيست. مثل اينكه شما از فلسفه چيزي ندانيد و بگوييد اين دكاني است براي برخي آدمها. شما چيزي نمي دانيد وگرنه فلسفه به خودي خود بيهوده نيست. يا اينكه بگوييد علم پزشكي بيهوده است و مردم بي خودي پشت در مطب پزشكان به سر مي برند. وقتي شما از پزشكي اطلاعي نداريد دليل بر رد آن علم نيست.حال آنكه برخي از پزشك نماها نيز ممكن است كار خلافي در اين وادي انجام دهند ولي موجب رد علم نمي شود. اگر افرادي از روي جهل پشت در دكان برخي عالم نمايان بروند براي گرفتن ادعيه و طلسم و ... دليل بر رد علوم غريبه نيست بلكه دليل بر جهل و همچنين فرصت طلبي عده اي ديگر است.
    • بی نام A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      17 67
      ظاهرا استاد خوب می داند چه می گوید ایشان می خواهد برخی سودجویی هایی را که کم هم نیست مانع شوند ..البته به نضر من
  • بی نام A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    5 4
    البته به ان چارچوب ذهنی سیستم عامل نمیگویند. به آن موتور تحلیل میگویند و انسان بیش از 32 موتور تحلیل دارد که بر اساس تجربیات زندگی پایگاه دانش عمل تصمیم گیری انجام میشود.برای اطلاعات بیشتر رجوع کنید به کتاب سیستمهای خبره نوشته دارکین
  • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    11 6
    ایشون ویندوز هم نصب میکنه؟
  • بی نام IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    4 8
    به شیخ بهایی در انتهای کاغذ هم اشاره می کردید بد نبود، شک نیست والله.
  • بی نام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    56 13
    مثالی نیست .خداوند امیداست که از گناه شما بگذرد .چرا که فرمود زمانی که علمی را نمی دانید سکوت کنید که و ادله ای برای نفی آن نجوئید.اگر به شما جناب جعفری این مطلب از غیبیات حضرت حق تعالی عنایت نشده است ؛به جهت عدم صلاحیت حضرت شما؛دلیل نمی شود یک علمی که مختص وجود حضرت حق است و به انبیاء میراث رسیده است و بعد از آنها به معصومین علیهم السلام واگذاشته است این به سخره بگیرید. کاش مقداری مراقب قلم و معرفت وادبتان برای خدا باشید. و اگر خرافه پرستی را خواستید نفی یا نهی فرمائید ؛سعی برآن دارید که علوم متعالی الهی را در آن خلط نکنید و ذهن بندگان خدا را مشوش در دین نفرمائید که عده ای به دین و تفاوتهای مطالب در باطنیات آگاهی ندارند. یاحق
    • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      16 31
      دوست محترم،ما در نماز داریم که "تنها تو را می پرستیم و تنها از تو یاری میطلبیم"یا خداوند در قرآن میفرماید" من از رگ گردن به شما نزدیکترم" و " قلب مومن جای من است"و هزاران حدیث و آیات دیگر، که دلیل بر ارتباط مستقیم وقلبی با خدا ، هیچ واسطه ای لازم ندارد.و همه " من دون ا..." است. باسپاس
    • علی A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      7 2
      در پاسخ به دوست محترمی که فرموده اند ارتباط با خداوند هیچ واسطه ای لازم ندارد عرض میکنم این سخن درست است درخانه خدا بر هیچ بنده ای بسته نیست ولی خداوند در قرآن میفرماید:"وابتغوا الیه الوسیله" در راه رسیدن به خدا وسیله ای فراهم کنید البته این وسیله اختراع عقل ناقص خودمان نباید باشد بلکه وسیله هم باید با معرفی خدا باشد. این مبحث مفصلی است که بسیار مختصر گفته شد البته آنچه جناب جعفزیان گفته اند هیچ ارتباطی با توسل ندارد. ایشان علوم غریبه را فرموده اند که حتما خودشان میدانند صحیح است و عالمانش را مثل شیخ حسنعلی نخودکی را هم میشناسند. آنچه ایشان بجا رد میکنند شیادی در استفاده از نام این علوم است.
  • احمد A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    2 6
    کوصفند یا گوسفند ، کدامشان درست است ؟
  • بی نام US ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    9 10
    بنده که افتخار شاگردی استاد در دانشگاه را دارم صریحا عرض میکنم استاد بسیار روشنفکر و آگاه هستند و همیشه در کلاس ها نیز با این خرافات به ستیز برمی خیزند.
  • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    3 4
    یادمان باشد که سیستم عامل انسان را خدا نوشته و برای همین هماره در حیرتیم. آنچه او می داند و کسی دیگر نمی داند. اما مطلب جالب و برای من نیز غریب بود.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    1 0
    "عوام الناس را خود چه باید تا تبع جهل شوند؟" عطاملک جوینی، تاریخ جهانگشا.
  • محمّد IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    7 7
    من بسیاری از کُتُب علوم غریبه را دیده‌ام، ارزش محتوایی زیادی ندارند.
  • علیرضا IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    2 0
    این علوم بهظاهر غریبه برای بعضی دکان و برای بعضی فرار از بدبختیها و ناتوانیهاست...اینم یه بهانه خنده داره که چون علمشو نداری در موردش نظر نده....مرد حسابی کی علم تو رو ثابت کنه اونوقتت...بعدشم مغلاطه نکنید پزشکی رو با این اراجیف مقایسه نکنید
  • رند تبریزی A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    5 4
    جناب جعفریان سحر و جادو حقیقتی است که قران بر ان صحه گذاشته و بنده هم حاضرم اثرات کوچکی از ان را شخصا نشان دهم قضاوت شما همیشه درست نیست مثل کسی که فوف دیپلم علوم ازمایشگاهی است و شما از ایشان رسما با نام دکتر یاد کرده و می کنید فاعتبروا
  • احمد غ A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    2 1
    تاییدی بر سخن استاد جعفریان ، روشی که اهلبیت علیهم السلام برای دعوت به کار برده اند هم بر پایه علوم غریبه نیست و در کتابهای کهن و اصلی شیعه چنین چیزی نیست و امیرمومنان در علت بعثت انبیاء هم آنان را یثیروا لهم دفائن العقول معرفی فرموده است پس شیوه پیروان پیامبران هم بالا بردن درک عقلی ماست و زیر و رو کردن آنچه در خردمان جا خوش کرده است
  • بی نام A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    2 1
    با سلام مطلب شیرین علوم غریبه و سیستم های عامل ذهن را خواندم یاد اشاره آقای مهندس .... افتادم راجع به پدافند غیر عامل ضمنا حقیر بخاطر دارم که در ایام ماضی مرحوم دایه اینجانب که در عمر عزیزش کوچکترین اعتقادی به اطبا نداشت وقتی که زانویش ضرب دیده بود از دعا نویس مستقر در تکیه امامزاده صالح برگه ای گرفته بود و آنرا به جدیت و صرافت تمام با میخ هایی به اندازه های مشخص رو به قبله بر درخت چنار مشرف به حیاط آشپزخانه با قند شکن می کوبید و اتفاقا چند روز بعد هم شفا یافت و دیگر آقا مهدی مظلوم فرزند کوچکتر آشپز ما مرحوم آسید محمود که همبازی بنده نیز بود مجبور نبود در بعد از طهر گرم تابستان ایشان را کول کند و بصورت کاملا سری وقتی که همه در خواب بودند از آب مقصود بیگ که باغ شمیران ما بود تا سر پل ببرد. یادم هست که میخ ها بعضا بنفش بودند و مرحوم دایه بصورت کاملا متدیک، یا به تعبیر رایج روشمند، آنها را میان دو لب گرفته بود و یکی یکی در جایی که بر کاغذ دعا علامت گذاری شده بود بر درخت می کوفت خداوند همه رفتگان را بیامرزد از جمله فرانسیس بیکن و کارل منهایم را که به فاصله چند قرن همین مطلب شما را و هریک به صرافت نظام فکری خود اساس کار خود قرار داده بودند
    • انصاری IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      4 2
      سلام. خدا رحمت کنه دایی شما را. اما من اگر جای ایشان بودم از آن دعانویس میپرسیدم آیا دعایی می شناسد که رزق ایشان را وسعت دهد و خدا روزی ایشان را در تکدی کردن از خلق و دعانویسی قرار نده؟؟ اینها اگر مورد عنایت خدا بودن خدا چنین سرنوشت تلخی را برای اینان رقم نمیزد. خدا نگهدار
  • بلال A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    0 0
    1. مطلب خوبی بود درباره سیستم فکری انسانها جدید و قدیم که با مثال سیستم عامل رایانه ذکر شد. 2. امروزه دیگه چیزی از علوم غریبه نمونده و این جور کتابها درست نیست و شبیه خرافاته 3. در قدیم 3 هزار سال قبل مثلن علومی بوده که الان شبیه افسانه هست . ساحران در زمان حضرت موسیع. اموزش سحر هاروت و ماروت. به بند کشیدن اجنه توسط سلیمان
  • بی نام IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    0 1
    سلام بر جناب انصاری دعایی که بنده می شناسم و کار کردش برای شما و هرکس که فرمایش فرمودید بسیار خوب است و اگر رعایت شود روزی و رزق هم خوب می شود ؛تقوی الهی است در همه امور که اول برای خود و بعد برای شما آرزو دارم و نماز و صبر در راه خدا.تکرار می کنم صبر در راه خدا.نه راه مردم و دارو درخت و غیره ..یعنی همه اش خدا باشد . تغییرات محسوس را خواهید دید. اما متاسفانه قرآن کریم حکیم که سخن بلامنازع پروردگار عالم است می فرماید: مردم جاهلا .معاندن . عجولا . برای همین است به راه حرام خوش دارندو شکم سیراب میکنند از کثافات دنیا. بله ... در مورد درخت و دعایی که فرمودید می خواهید روی درخت خرمالو بنویسید هم ؛حضرت حافظ علیه رحمه برادر شیری ما می فرمودند: با مدعی مگویید اسرار راز و مستی...
    • انصاری IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
      0 1
      سلام بر شما. به نظرم شما اصلا مطلب مرا نگرفتید. شما حتما آیات مربوط به حضرت ابراهیم و داستان آن مرغان و هر یک را به نام خواندن و زنده شدن آنها را شنیده اید. در سوره بقره آیه 260 هست. ایشان نبی خدا بود و باز هم برای اطمینان قلب اینرا از خدا مسئلت نمود. تازه بنده زنده شدن موجودی را نخواستم. بنده فقط یه چیزی پرسیدم. قرآن میفرماید یسبح لله ما فی السموات و ما فی الارض. شما فقط یه سوال را به من جواب بدین و طفره نروید. آیا شما تسبیح ارض و سماوات راشنیده اید یا خیر؟؟در اینکه به آن ایمان داریم شکی نیست چون فرموده قرآن است. اما شنیدن و دیدن با ایمان متفاوت است.شما ایا بهشت و جهنم را دیده اید؟ شما صرفا به وجود آن ایمان دارید اما آنرا ندیده اید تا زمانیکه هنگام موت شما برسد. ببین دوست عزیز..ادامه
    • انصاری 2 IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
      0 0
      شما اگر بهشت و جهنم را در این دنیا رویت کردی به کارت می آید وگرنه آنرا همه بعد از مردن میبینند که دیگر زمان عبرت گرفتن نیست. نگویید به چشم دیده اید که خیلی از این ريالران خوانان اگر جهنم را به چشم دیده بودند دیگر گناه نمیکردند. امیرالمومنین فرمود لو کشف الغطاء ما ازددت یقینا. این را میگویند یقین. البته ما به علی نخواهیم رسید اما میتوانیم در مسیر علی شدن قرار بگیریم. لب مطلب من این بود که متاسفانه شما نگرفتید. یقین آنی نیست که یه عده دور هم جمع میشوند و قرآن به سر میگیرند و چون از مجلس خارج میشوند همان گناهان سابق را میکنند. از بهشت و جهنم میخواند و حال آنکه آنرا ندیده. اگر دیده بود که دیگر گناه نمیکرد. آخر برادر مطلب من را درست نخواندی و آمدی چیز دیگر جواب میدهی...ادامه.....
    • انصاری 3 IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
      0 0
      سوال من یه جواب کوتاه داشت. آیا کسی که مرا به چنین یقینی برساند میشناسی یا خیر؟. شما آمدی برای من وعظ میکنی. با عرض معذرت باید عرض کنم که این مهم از وعظ ساخته نیست. واعظ بر شک من نیفزاید یقین من پیشکش اش. خدا نگهدار شما.
  • بی نام IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    0 1
    دوست خوبم جناب انصاری شما این همه آیات الهی از خواندن مرغکان عالم از سحرگاهان تا شام و مرده و زنده شدن را می بینید و بهار وپائیز و زمستان و تابستان را مشاهده به دوعین می فرمائید اما آنقدر تعبد به واقع ندارید که با این حرف کفر آمیز خود خداوند را تا یک درخت خرمالو العیاذ باالله کوچک می شمارید. جناب انصاری گرامی ؛به فرمایش مولایمان علی ابن ابیطالب روحنافدا؛قرآن کتابیست که برای حکیمان و دانشمندان راه نجات و چراغی روشنگرست و بی شک هرکس با تمام جان به سراغ آن کتاب مقدس با تمام جان نه از روی شهوت ؛برود همه سوالهایش را خواهد گرفت.قرآن گلستانیست عجیب که هر آیه اش خود باغستانیست عجیب تر. در ضمن دوست بزرگوارم ؛هرگز با خالق خود به صراحت لهجه سخن مگو چرا که اگر در عدالت او قرار بگیری ترس به سراغت خواهد
    • انصاری IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
      0 0
      برای ما خشک مقدس بازی در نیار برادر. اسمت را هم ننوشتی که بدانیم کیستی. هههه. شما لازم نکرده ادب در محضر الله را به من یاد بدهید. اما بلا نسبت شما یاد یه طلبه افتادم که معتقد به وحدت وجود را کافر میدانست. آمد بر در حجره شیخی که معتقد به وحدت وجود بود که کتابی بگیرد . شیخ مشغول نهار بود و آن طلبه را نیز به نهار دعوت کرد. طلبه گفت من با تو هم خوراک نمیشوم چون که به وحدت وجود معتقدی و نجسی. شیخ گفت میدانی وحدت وجود چیست؟. طلبه گفت آری. تو همه چیز را خدا میدانی. شیخ فرمود اشتباه میکنی که اگر من همه چیز را خدا میدانستم یکی از آن چیزها هم تو هستی و حال آنکه من تو را حمار هم نمیدانم چه برسد به خدایی تو. حرفهای شما برای بنده از همین جنس بود. لطفا پاسخ بنده به این مقدس نما را منتشر بفرمایید.یا حق
  • بی نام IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    0 1
    به سراغت خواهد آمد و در ان لحظه هیچ جان پناهی تو را در امان نخواهد گرفت حتی اگر در کوههای محکم و استوار پناه جسته باشی و شاید ساعتی تو به سوی خدا رفتی و بادل شکسته از او چیزی خواهان بودی این را به یاد آور که باید باخجالت وسرافکنده به سویش روی و عذر خواه به خاطر این کلام و کجی دهان به آیات الهی آن مولای بی بدیل و یگانه و بی نیاز ... راستی یک سوال از خودت داشته باش آن هم این که من می توانم مغز خود را ببینم؟ خود این سوال همه چیز را برایت روشن خواهد کرد. جناب انصاری ؛در پناه خداوند ماه رمضان المبارک باشی و از بهترین بندگان او ان شاالله که شایسته است کسی که شهرتش انصاریست؛از بهترین انصاران خدا و دین خدا باشد.ان شاالله .اللهم عجل لولیک الفرج
    • انصاری IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
      0 0
      بنده نیازی به دعای فردی که بنده را متهم به کفر میکند ندارم. بنده دینم را از آخوند نگرفته ام و نیازی به دعای اینان نیز ندارم. جناب جعفریان منتشر بفرمایید که ایشان خزعبلات به هم بافته و بنده را متهم به کفر کرده.تو با یاوه گویان وهابی و داعش چه فرقی داری؟؟؟ خشک مقدسانی چون تو علی را در محراب به شهادت رساندند.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    1 0
    خرافات، خرافات است. هر مطلبی که نه قابل اثبات است، و نه در صورت نادرست بودن، نادرستیش بوسیله ی آزمایش قابل تشخیص است، خرافه است ، ولو نتوان بطلانش را ثابت نمود، و حتی اگر در عمل نتیجه ی صحیح هم به دست بدهد. شخص نویسنده اگر منصفانه در عقاید خود بازنگری کنند، بسیاری از این خرافات را خواهند یافت. خرافاتِ خوب نداریم، ولی چه می توان کرد که عقاید افراد را به سختی می توان تغییر داد و کمتر کسی در برابر علم و منطق و استدلال، دست از عقایدی که سالها بر آن بوده می کشد.
  • بی نام IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
    0 0
    سلام بر شما جناب انصاری خدا کند به اندازه ی همان حماری که فرمودید در پیشگاه پروردگار متعال ارزشی انسانی داشته باشیم. و اما بعد یک انسان عادی ام .از هیچ کس دین نگرفته ام و شیعه ای راستین به ولایت چهارده نور الهی تمام و لاغیر و اما بعد تر خوب آنکه خود فرمودید در مطلب کفربنده شما را العیاذ بالله متهم نکردم که به فرموده ی شیخ عاشق می فرمود هر آئینه ؛آئینه ای یعنی اگر اندیشه کنی که دیگری کافراست تو خود در همان آن کافری اگر اندیشه کنی فلان کس حسود است همانی که اندیشه کرده ایپس دوست محترم بنده به واقع و از روی محبت که نسبت به خود دارم جواب شما دادم و لاغیر ... و اما به دیدن یهشت و جهنم اگر به حقیقت و به راستی عرض کنم که بنده آیات الهی خدا را بی ادعا و اگر متهم نشوم ؟
    • انصاری به آیت الله بی نام 1 IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
      0 0
      درود ابلیس بر تو ای صاحب کرامات که جایی دیگر برای بیان کشف و شهودت نیافتی جز سایت خبرآنلاین. ای صاحب دید بصیرت و شاهد مواقف شهود. ای آنکه جنت و جهیم الهی را به چشم سر مشاهده کرده ای بدان که رسول الله هم به چشم سر بهشت و جهنم را مشاهده نفرمودند که هنوز زمان آن نرسیده است.چگونه است آنچه را که زمانش نرسیده است و هنوز در عالم ماده رخ نداده تو به چشم سر دیدی؟ و اگر منظورت رویت بهشت و جهنم برزخی بود که بدان آن نیز ماده نیست که چشم سر تو یارای دیدن آنرا داشته باشد.هههه. ای صاحب کرامت بدان که حمار در پیشگاه حق متعال ارزش انسانی ندارد. ارزشش همان ارزشی هست که خداوند در خلقتش به او مرحمت فرمود. یکبار دیگر مطلبت را بخوان. کفرآمیز بودن را به کلام من نسبت دادی و این به طریق اولی به صاحب کلام هم ..ادامه..
    • انصاری به آیت الله بی نام 2 IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
      0 0
      به طریق اولی به صاحب کلام هم قابل تسری است. هر قول قائلی دارد و قول کفر به کفر قائلش رجوع میکند. اما از شیخی نقل کردی که اگر اندیشه کنی که دیگری کافر است تو خود در همان آن کافری. اولا هرآینه هست که شبه جمله تنبیه میباشد و با هر آیینه متفاوت میباشد جانم. راستی پیامبر می اندیشید که ابولهب کافر است و یا میدانست؟ تو از یک طرف خود را شیعه راستین دانستی و در جایی دیگر گفتی از روی محبتی که به خودت داری جواب مرا دادی. ایندو با یکدیگر نمیخواند شیعه راستین جز محبت رسول و اهل بیت را در دل ندارد و اصلا توجهی به خود ندارد که بخواهد بدان محبتی داشته باشد. اما نفهمیدم چگونه محبت تو به خودت باعث شد به من نسبت کفر بدهی؟؟هههه. شاید خودت را در آیینه من دیده بودی. الله اعلم. ..ادامه..
    • انصاری به آیت الله بی نام 3 IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
      0 0
      از عزیزی نقل کردی که شبها در کوچه میگردد و از رفتگران میخواهد که او را دعا کنند. گویا علاقه خاصی به طایفه ملامتیان دارید و تصور کرده ای که هر کس که بضاعت مالی اش کمتر است نزد خدا مقربتر است. چگونه است که بهشت و جهنم را دیدی و حال بندگان خدا را در بهشت و جهنم ندیده ای؟؟اگر براستی جنت و جهیم را دیده بودی معیارت برای قرب الی الله از جنس معیارهای احمدی نژادی نبود که تصور میکرد هر چه گداتر باشی به خدا نزدیکتری و دعایت به استجابت نزدیکتر است. برو این دام بر مرغ دگر نه. آن رمالی که شاهد کشف و شهود بود از پاستور رفت. اونهم یکسال پیش. سوال ما را که جواب ندادی لا اقل خلق الله را سرکار نذار. راستی تنها نیاز انصاری دیدن 4 تا آدم با شعور در بهارستان است. آیا برآورده خواهد شد؟یا حق
  • بی نام IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
    0 0
    یعنی همان بهشت و جهنم خدا را دیده ام شما باور می فر مائید؟ خوب دوست خوبم دیده ام به چشم سر دیده ام اگر به چشم سر بنده را می شناختی یک کلام به شما نمی گفتم اما چون در عالم مجاز جواب می خواهی ،بله ... هرچند در کشور ما چند مشکل وجود دارد که همه مجبورند آنقدر حرف نزنند در برخی موارد اینگونه تابمیرند و کتاب از انها منتشر شود.بگذریم جناب انصاری... خوب الان می توانی باور کنی؟ جناب انصاری زیاد به دنبال اثباتها نباش اگر لایق شود قلب؛ حتما به سراغ انسان می آید آنچه باید بیاید...و دوست خوبم به قول عزیزی می فرمود:من شبها می روم در کوچه ها می گردم به سوپوران شهرداری می گویم برایم دعا کنند.دوست خوبم ؛خدا ان شاالله نیازت را برآورده کند که هرچه بر لبت آمد نگویی یا حق
  • بی نام IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
    0 0
    راستی جناب انصاری بنده بی ادعا عرض می کنم بنده کمترین حمال امام زمان عج و بندگان خدا هستم اگر دوست داشتی شبها بیا کنار سوپوران شهرداری یک افطار با آنها بخور... بگردی مرا در همین میان نوکران مولا پیدا خواهی کرد. اللهم عجل لولیک الفرج
  • علی آبتین A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
    3 1
    مطالب و نظرات خواننده ها، که نشانه طرز فکر بخشی از جامعه ماست، بسیار جالب تر و قابل تامل تر از نوشته آقای جعفریان است خود این نظرات نیاز به بررسی و تحلیل داره که امیدوارم آقای جعفریان یکبار در این باره مطلب بنویسند.
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    1 0
    ای کاش ماهم یک کم علوم غریبه بلد بودیم
  • بی نام A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    1 0
    با سلام خدا کافی هست برای انکه هیچ چیز ندارد سعی کنید دور علوم غریبع نباشید ،همیشه ادمای سالم خدا پرست موفقترند این علوم شده کار ادمای سود جو
  • مهدی A1 ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 1
    با سلام نویسنده گرامی ینگاهی به کتاب کیمیای محبت گردآورنده آقای ری شهری بیاندازند، بخشی که به رزق و روزی مربوطه، متوجه میشوند که این حرفشون کاملا" اشتباه و غلط هستش، در ضمن امامان ما خود دارای موکل بودن و این موکلین بخشی از علوم غریبه هستن...........نمیدونم شما چرا خودنون رو عالم و فاضل میدونید و مردم رو سبک مغزو خرافاتی.
  • منصور IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    1 0
    با سلام اگر اینچنین بوده علوم غریبه از کجا امده بس بیامبران خدا چرا از این علوم استفاده کردن
  • بی نام A1 ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
    0 0
    سلام ایشون اشنایی باعلوم غریبه ندارند و یاسطحی برداست خودشو نوشته ای کاش تریبون دست افرادی ک مث تیت اله حسن زاده و..وامثال نصربروجردی و..بود و بنده مقداری عمقی نزداساتیدی خاندم وواقعن شیرین و انسان بخدا نزدیکترشود باعلوم خفیه و..