مهر نوشت:

معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزیر امور خارجه گفت: مذاکرات هسته‌ای با ۱+۵ از فردا در وین آغاز می‌شود و به مدت 20 روز ادامه می یابد.

سیدعباس عراقچی گفت: این بار سقفی برای مدت مذاکرات تعیین نشده، مگر تا 20 ژوئیه (29 تیر) که آخرین مهلت تعیین شده دوره 6 ماهه برنامه اقدام مشترک است.

او گفت: ما و همه طرف‌ها در 1+5 ، آقای ظریف و خانم اشتون از 11 تا 29 تیر در وین از فرصت موجود استفاده می‌کنیم تا به توافق نهایی برسیم.

عراقچی گفت: طبق روال، جلسات رسمی در ساختمان سازمان ملل متحد در وین و جلسات غیررسمی در هتل برگزار می‌شود.

او که با واحد مرکزی خبر گفتگو می کرد گفت: پیش‌بینی خاصی برای برگزاری جلسات دو و چندجانبه با هیئت‌های مذاکره ‌کننده نشده اما طبیعت مذاکرات به نحوی است که چون ما با 6 کشور طرفیم ، طبعاً هر جا احساس نیاز کنیم که لازم است با هیئتی جداگانه صحبت کنیم یا با دو هیئت،‌ نشست سه‌جانبه داشته باشیم این کار را انجام خواهیم داد.

معاون وزیر امور خارجه، نخستین اصل مد نظر برای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را حفظ عزت و استقلال همه‌جانبه کشورمان به‌ ویژه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی وفنی دانست.

عراقچی گفت: با تأکید بر این اصول تلاش خواهیم کرد به راه حلی عادلانه و منطقی برسیم و با تثبیت حقوق مردم ایران به عنوان اولویتی اساسی، این مذاکرات را با اقتدار، سربلندی، افتخار و پیروزی پشت سر بگذاریم.

او همچنین با قدردانی از حمایت مردم از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: مردم با صبوری مذاکرات را پیگیری می‌کنند و با محبت به ما روحیه می‌دهند و هر جا با آنان مواجه می‌شویم با قوت از ما می‌خواهند با حفظ عزت، استقلال و اقتدار کشور در پی حل مسئله هسته‌ای باشیم.

عراقچی گفت: همه طالب این هستند که با حفظ این اصول، اگر راه حلی پیدا شود، این مشکل غیرضروری که ایجاد شده است حل و فصل و تنش‌ها کم شود و ما حتماً با همین منش حرکت خواهیم کرد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363057

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    11 0
    خدا وشت و پناه دکتر ظریف و همکارانش
  • علی IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    این شا الله توکل برخداوند این اختلافات هم بسیار بسیار مهمه که برداشته بشه نه فقط اختلافات هسته ای