تسنیم نوشت:

 رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که کشورش ۲۰۰ سرباز دیگر را در عراق برای تشدید محافظت از سفارت خود در بغداد و فرودگاه این شهر مستقر کرد.

به گزارش شبکه خبری العالم، این 200 نظامی به 275 نظامی که در ماه ژوئن گذشته برای محافظت از سفارت آمریکا در بغداد مستقر شده بودند، افزوده خواهند شد.

این امر علاوه بر 300 مشاور نظامی است که آمریکا آنها را برای کمک به ارتش عراق در مبارزه با افراد مسلح به این کشور اعزام کرده است.با احتساب این 200 نظامی، آمریکا حدود 800 نظامی را در عراق از آغاز تحرکات نظامی گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در نهم ماه ژوئن مستقر کرده است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در نامه ای به روسای مجالس سنا و نمایندگان آمریکا اعلام کرد: با توجه به اوضاع امنیتی در بغداد، دستور استقرار حدود 200 نیروی نظامی بیشتر را در عراق به منظور تقویت امنیت سفارت آمریکا و تاسیسات آن و فرودگاه بغداد داده ام.وی افزود: ماموریت این سربازان حفاظت از شهروندان و ساختمان های آ»ریکا در صورت لزوم را ایجاب می کند و آنها آماده نبرد هستند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه ای اعلام کرد که سربازان یاد شده روز یکشنبه وارد عراق شدند و مجهز به هواپیماهای بدون سرنشین هستند که می توان از آن برای محافظت از آمریکایی ها یا تخلیه سفارت در صورت لزوم استفاده کرد.

این بیانیه افزود: این سربازان تا زمانی که اوضاع امنیتی ایجاب کند، در عراق باقی خواهند ماند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    1 1
    800 نظامی امریکایی تاکنوم حتی 1 گلوله به سمت داعشیان خونخوار شلیک نکرده اند و بعید است هیچ وقت شلیک کنند.