فارس نوشت:

طبق ادعای منابع نزدیک به تکفیری‌ها، «ابوبکر البغدادی»، سرکرده ارشد گروهک «دولت اسلامی عراق و شام»(داعش) که روز یکشنبه «خلیفه دولت اسلامی» معرفی شد، معروف به شیخ نامرئی، مدرک مطالعات اسلامی دارد.
 ابوبکر البغدادی، سرکرده تروریست ها که روز گذشته داعش وی را به عنوان «خلیفه اول مسلمانان» معرفی کرد همیشه هنگام سخنرانی برای عناصر تروریستی نزدیک به خود، نقاب بر چهره می‌گذارد، و به همین علت مقلب به "شیخ نامرئی" است.

«ابو محمد العدنانی»، سخنگوی رسمی سازمان تروریستی القاعده گفت: نام اصلی ابوبکر البغدادی، «عبدالله ابراهیم» است. وی اصل و نسب خود را از ابوبکر از خلفای اسلامی می‌داند  و تحصیلات خود را در «دانشگاه اسلامی» بغداد می داند و شاگرد «ابومصعب الزرقاوی» در عراق بود.

ابومصعب الزرقاوی، یکی از اسلاف البغدادی بود که تا زمان مرگش رهبری یکی از خشن‌ترین گروه‌های جهادی در عراق را برعهده داشت، اما نهایتا مخفیگاهش لو رفت و  در سال 2006 در جریان حمله هوایی نیروهای آمریکایی کشته شد.

بر اساس گزارش‌ پایگاه های اینترنتی وابسته جریان های تکفیری، ابوبکر البغدادی در سال 1971 در شهر سامرا در شمال عراق متولد شد و دارای مدرک دکترای مطالعات اسلامی است.

به گفته تکفیری‌های نزدیک به ابوبکر البغدادی، وی در زمان اشغال آمریکا در عراق در یکی از مساجد عراق فعالیت می کرد و قبل از جنگ آمریکا علیه عراق، افکارهای افراطی داشت.

برخی بر این باورند که البغدادی در زمان حکومت صدام حسین هم یک تکفیری بوده است و  برخی دیگر هم می‌گویند که وی در خلال چهار سالی که در اردوگاه نظامی «بوکا» آمریکا در جنوب عراق زندانی بود، به تندروی روی آورد. اردوگاه «بوکا» در جنوب عراق جایی بود که آمریکایی‌ها بسیاری از فرماندهان القاعده را در آنجا محبوس می‌کردند.

البغدادی که روز گذشته از سوی داعش به عنوان خلیفه خودخوانده مسلمانان معرفی شده است، در سال 2010 رهبری سازمان تروریستی القاعده عراق را در دست گرفت و در 2010، برنامه 60 انفجار تروریستی را در یک روز طراحی کرد و 110 نفر در پی این انفجارها کشته شدند.

وی با ایمن الظواهری، رهبر القاعده، بیعت نکرده است. ظواهری از داعش خواسته بود که روی عراق متمرکز شود و سوریه را به گروه تروریستی جبهه النصره بسپارد. او و تروریست های تحت فرمانش علنا از خواسته‌های ایمن الظواهری سرپیچی کرده اند، و بسیاری از مفسران معتقدند که بغدادی اکنون در میان عناصر تروریستی از جایگاه بالاتری برخوردار است.

دیوید ایگنیشس، نویسنده معروف روزنامه واشنگتن پست نوشت: «ممکن است جانشین واقعی بن لادن، ابوبکر البغدادی، رهبر داعش، باشد.»

ظواهری هنوز هم به ‌واسطه نمایندگان و روابطش در پاکستان، شبه‌جزیره عربستان و شمال آفریقا از قدرت زیادی برخوردار است، اما بغدادی به انضباط و سازماندهی بالا و مهارت بی‌رحمانه در مدیریت میدان جنگ معروف است، و تحلیل‌گران می‌گویند که این ویژگی‌ها باعث می‌شود که سازمان او برای جهادی‌های جوان بیشتر از سازمان تحت امر ایمن الظواهری، مرد شماره یک القاعده جذابیت داشته باشد.

هسته اولیه سازمان تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش، «دولت اسلامی عراق» بود که در 15 اکتبر سال 2006 تاسیس آن اعلام شد و در سال 2007 منحل شد تا اینکه طی سال های 2013 و 2014 مجداد احیا شد این در حالی است که تاسیس «داعش» سوریه در 10 آوریل سال 2012 اعلام شد.

در سال 2010 نیز ابوبکر البغدادی بیعت خود با اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده را اعلام کرد و توانست فعالیت تروریستی این گروه را در سوریه و عراق افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، البغدادی در 12 می 2014 داعش روابط خود با القاعده را قطع کرد و حتی از القاعده و ایمن الظواهری درخواست کرد که با دولت وی بیعت کنند.

شبه نظامیان گروه تروریستی «دولت اسلامی عراق وشام» (داعش) مدعی تشکیل به اصطلاح خلافت یا دولت اسلامی شده‌اند.

ابو محمد العدنانی سخنگوی داعش در فایلی صوتی که روز یکشنبه (8 تیر، 29 ژوئن) در تارنمای این گروه افراطی منتشر شد، ابوبکر البغدادی رهبر این گروه تروریستی را «خلیفه» و «رهبر مسلمانان در همه جا» اعلام کرد.

عدنانی افزود: «شورای دولت اسلامی پس از تشکیل جلسه و بحث درباره این مساله تصمیم به تشکیل خلافت اسلامی و تعیین خلیفه برای مسلمانان گرفته است.»

این سخنگو افزود این خلافت که «دولت اسلامی» نامیده می شود از حلب در شمال سوریه تا دیاله درعراق را در برخواهد گرفت.

این گروه تروریستی که تحت حمایت مالی و لجستیکی غرب و متحدان منطقه‌ای آن قرار دارد به دلیل راه اندازی کمپین ترس و جنایات بی‌رحمانه در درگیری‌ها در سوریه وعراق بدنام است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    2 3
    جالبه که 4 سال زندانی آمریکا بوده حتما اونجا درحال آموزش بوده این چند سال
  • بی نام EU ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    6 1
    با این فکر که جهان اسلام رهبر واحد میخواد موافقم ولی داعش صلاحیت اینکارو نداره.
  • بی نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    4 2
    باید حواسمون باشه. داره هوشمندانه عمل می کنه .
  • بی نام A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    1 2
    افراطی نباشیم عاقبت یک اراطی این است اعتدال اعتدال اعتدال حرف اول واخر اسلام
  • دایم IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    5 2
    خیلی مسخره هست، آیا جهان از خود نمی مرسد که این گروه تروریست از کجا اموال دارند وچه کسی به آنها اسلحه میدهد وهزینه خرید آنها توسط چه کشورهایی تامین میشود ؟ در این حالت مشخص هست که کشور های بزرگ در تامین این گروه تروریستی دست دارند و کشور های بزرگ هم توسط سرمایه داران کنترل میشوند وسرمایه داران جهت حفظ سرمایه های خود لازم است که چنین اختلافاتی بین ملت های مختلف بیندازند تا به اهداف خود برسند ،وایجاد اختلاف نیاز به مردم ساده وتحت فشار محلی دارد ، وپیامبر اکرم فرموده از همان دری که فقر وارد شود ایمان هم خوارج میشود ویا گویند حکومت با کفر میماند ولی با ظلم پایداری ندارد.
  • بی نام A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    4 2
    خوب بسلامتی یک مدعی دیگر برای اسلام عزیز پیدا شد
  • احمد اشرفي نوشنق از اردبيل A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    4 2
    جيره خور تركيه و امريكا
  • فرهاد DE ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    4 3
    دقیقا اینجاهاست که باید قدر سرباز های گمنام امام زمان رو دونست... چون اگه نبودند، این وحوش تو ایران هم جولان می دادند. خدا رحم کنه به ملت های خاورمیانه
  • بی نام A1 ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    4 0
    شفا بده خدا...
  • حامد US ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    3 1
    مورد حمايت غرب؟ دليل و مدركي كه لازم نيست؟