فارس نوشت:

دبیر کمیسیون آموزش مجلس گفت: آنچه مشخص است این است که اگر استیضاحی با شرایط موجود در مجلس مطرح شود احتمال اینکه وزیر علوم نتواند نمایندگان را قانع کند، بسیار بیشتر است.

عباس مقتدایی، دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد تحویل طرح استیضاح رضا فرجی دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به هیئت‌رئیسه مجلس گفت: در روزهای اخیر شاهد رایزنی‌های فشرده وزیر علوم و همکاران ایشان با نمایندگان مجلس بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه موضوع تحویل استیضاح وزیر علوم به هیئت‌رئیسه با جدیت بیشتری از سوی امضاکنندگان در طول ۱۰ روز گذشته دنبال شده است، اظهار کرد: همین امر سبب شده تا وزیر علوم و معاونان، این احساس را داشته باشند که موضوع استیضاح به‌عنوان یک موضوع جدی از سوی مجلس در حال پیگیری است.

مقتدایی در ادامه گفت: مذاکرات فشرده‌ای که صورت گرفته است، نشان می‌دهد که وزارت علوم و مجلس با تعامل می‌توانستند و می‌توانند مشکلات را حل کنند.

وی با ذکر این نکته که شاید اگر آن‌چه را که امروز، وزارت علوم به آن رسیده است، در ماه‌های گذشته به آن توجه می‌کرد، احتمال کلید خوردن استیضاح او کمتر می‌شد، افزود: مذاکراتی در طول چند روز گذشته در مجلس هم در دفتر رئیس مجلس و هم در سطح مذاکره با برخی از اعضای کمیسیون آموزش تحقیقات انجام شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: آنچه از جلسات برگزار شده به گوش می‌رسد این است که وزارت علوم قول داده است رویکردهای مورد نظر مجلس را مورد توجه قرار خواهد داد که اگر این شنیده‌ها در عمل محقق شود، شاید به مرحله‌ای برسیم که استیضاح به تأخیر بیفتد، اما بالأخره یکی از ابزارهای قانونی مجلس استیضاح است.

وی اقدامات وزارت علوم در ماه‌های گذشته را موجب پیچیده شدن وضعیت و ناچار شدن نمایندگان به استیضاح فرجی دانا با هدف تأمین حقوق ملت خواند و خاطرنشان کرد: در روزهای سرنوشت‌ساز آینده روشن می‌شود که آیا استیضاح به تمامه به جریان خواهد افتاد یا با تأمین خواست نمایندگان مجلس متوقف می‌شود؟

مقتدایی گفت: آنچه از الان مشخص است این است که اگر استیضاحی با شرایط موجود در مجلس مطرح شود احتمال اینکه وزیر علوم نتواند نمایندگان را قانع کند، بسیار بیشتر از احتمال جلب رضایت نمایندگان است.

وی از موضوعاتی چون عزل و نصب‌ها در وزارت علوم به‌عنوان دلایل استیضاح فرجی دانا نام برد و افزود: برخی اقداماتی که شائبه تقویت جناح‌های سیاسی که در جریان فتنه یا ساکت بودند یا نقش منفی داشتند و همچنین موضوعاتی نظیر انجام وظایف ذاتی وزارت علوم و کاستی‌هایی که در این جهت وجود دارد نیز نکات برجسته‌ای است که به هنگام استیضاح ریز آن‌ها بیان خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: برخی پادرمیانی‌ها هم صورت می‌گیرد، که ترجیحاً موضوع از طریق مذاکره حل شده و به استیضاح وزیر نیانجامد و برخی از اعضای هیئت‌رئیسه مجلس نیز در این جهت در روزهای گذشته فعال شده‌اند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    7 1
    مجلس زور می گوید.وزیری که نتواند مشاورش را خودش انتخاب کند برود بهتر است.ما این یکسال را هم تحمل می کنیم تا ترکیب مجلس تغییر کند.