فارس نوشت:

پایگاه خبری فورث مدیا از نقش پررنگ سفارت آمریکا در آنکارا در زمینه هدایت نیروهای داعشی - بعثی در عراق خبر داد.
به ‌گزارش پایگاه خبری «فورث مدیا»، چراغ سبز بکار گیری نیروهای داعش برای از بین بردن عراق و تبدیل شدن  نبرد سوریه به نبردی عظیم‌تر در خاورمیانه و نیز خلاصی از دست ایران در نوامبر سال 2013 کلید خورد.

بر اساس این گزارش، یک منبع نزدیک به عربستان و «سعد حریری»، نخست وزیر سابق لبنان فاش کرد که سفارت آمریکا در  آنکارای ترکیه مقر عملیات داعش است.

این فرد نزدیک به سعد حریری که مایل به افشای نامش نبود، در این زمینه گفت که چراغ سبز نبرد کنونی در عراق پشت درهای بسته و در هنگامی‌ که اندیشکده «شورای آتلانتیک» آمریکا در آنکارا در تاریخ 22 تا 23 نوامبر سال 2013 نشستی را برپا کرده بود، کلید خورد.

شورای آتلانتیک، اندیشکده‌ای بسیار تاثیر گذار بر آمریکا و ناتو  و سیاست‌های خارجی کاخ سفید است.

این فرد در ادامه مدعی شد که واشنگتن فشارهای بسیاری را بر «نوری المالکی»، نخست وزیر عراق جهت کناره‌گیری وارد می‌کرده است.

این گزارش می‌افزاید، شاهزاده «عبدالرحمان الفیصل» مسئول حمایت مالی عملیاتی داعش است اما مقر فرماندهی عملیات در سفارت‌خانه آمریکا در آنکارا واقع است.

وی در خاتمه افزود:« تا جایی که من می‌دانم حرکتی بدون مجوز «ریکاردینیو» سفیر آمریکا در ترکیه صورت نمی‌پذیرد.»

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    5 2
    فورث مدیا؟ چی هست
  • بي نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    5 2
    تمام كساني كه فكر ميكنن يك گروهك تروريستي بدون كمك نيروهاي اطلاعاتي آمريكا تونست فقط صرف چند روز غرب عراقو بگيره سخت در اشتباهن چون اين برنامه اي نبود كه ظرف فقط چند ماه پي ريزي شده باشه،اما اين بار هم معادلات عربستان آمريكا اسرائيل و همپيمانانش اشتباه از آب در مياد چون باز روي ايران و قدرت نهفته شيعه در عراق حساب چنداني باز نكردن
  • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    5 1
    اگه اثبات بشه که خیلی کارها میشه کرد، وگرنه اگه زاییده ی تخیلات باشه که ارزش اقدام عملی علیه تروریست رو کاهش میده، کاش میشد دست های پشت پرده رو با دلایل متقن رو کرد و رسوای عالمشون کرد