تسنیم نوشت:

 منابع نظامی عراقی از آمادگی ارتش این کشور برای آزاد سازی نینوا پس از تسلط بر تکریت به ویژه با توجه به ورود جنگنده‌های سوخو به عرصه نبرد با داعش خبر دادند.
به گزارش  پایگاه الغد پرس، یک منبع نظامی عراقی گفت: ارتش عراق پس از آزادی شهر تکریت از لوث داعش در حال حاضر آماده آزاد سازی استان نینوا از اشغال تروریست‌های وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام می شود.

این منبع بیان کرد: جنگنده‌های سوخو نقش مهمی در عملیات نظامی ارتش عراق ایفا خواهند کرد.ارتش یک طرح کامل و موثر برای آزاد سازی نینوا آماده کرده است و تعداد زیادی از داوطلبان و نیروهای امنیتی به ارتش در عملیات نظامی کمک خواهند کرد.

این در حالی است که عباس البیاتی عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: نیروهای امنیتی عراق می توانند استان نینوا را از لوث تروریست ها آزاد کند به ویژه که توان هوایی آن با ورود جنگنده های سوخو افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: تروریسم مدت زیادی در عراق دوام نمی آورد.عملیات پاکسازی نینوا از تروریست ها به حمایت همگانی و پرهیز از شایعات نیاز دارد.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی در کربلا اعلام کرد:  عقیل الطریحی استاندار کربلا دستور تعویض حسین عاشور رئیس پلیس کربلا و انتخاب غانم محمد الحنکوشی به جای وی را داده است.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی در الانبار از هلاکت هشت تروریست وابسته به داعش و انهدام ادوات و مراکز این گروه در مناطق الموظفین و السکرات و البو خنفر در فلوجه خبر داد.

این منبع به ادامه عملیات نظامی در همه مناطق تا برقراری ثبات در آن اشاره کرد.

در دیالی یک منبع در استان دیالی اعلام کرد: نیروهای پیشمرگه به شکل محرمانه اقدام به جذب جوانان عرب مناطق مورد مناقشه در دیالی که آن را کنترل خود درآورده است می کند.هدف تقویت پیشمرگان در برابر گروهک داعش است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    0 0
    زنده باد ارتش عراق به داعش فرصت فرار ندهید به امید دفن داعش و داعشیها و رویاهایشان در عراق