۰ نفر
۸ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۱

ایرنا نوشت:

شاه عربستان معاون وزیر دفاع این کشور را که کمتر از 2 ماه قبل به این سمت منصوب شده بود، عزل کرد.
به گزارش خبرگزاری ˈرویترزˈ، ˈعبدالله بن عبدالعزیزˈ روز گذشته (شنبه) طی حکمی اعلام کرد که شاهزاده ˈخالد بن بندر بن عبدالعزیزˈ به توصیه شاهزاده ˈسلمانˈ ولیعهد و وزیر دفاع عربستان از سمتش (معاونت وزیر دفاع) عزل می شود.

بر اساس گزارش رویترز، دلیل این تصمیم اعلام نشده است.

شاهزاده خالد در اواسط ماه مه (اردیبهشت) از سمتش به عنوان امیر ریاض (پایتخت عربستان) برکنار و به سمت معاونت وزیر دفاع منصوب شد. پس از برکناری وی، شاهزاده ˈترکی بن عبدالله آل سعودˈ به عنوان امیر ریاض تعیین شد.

رویترز افزود: به نظر می رسد این اقدام شاه عربستان گامی در جهت محکم تر کردن جای پای خاندانش در قدرت باشد، چرا که وی اکنون با چالشی مهم در زمینه چگونگی انتقال قدرت به نسل بعد از خود مواجه است.

به گزارش یک روزنامه قطری، عبدالله طی دو سال گذشته مجموعه ای از عزل و نصب هایی را اجرا کرده که جدیدترین آن ها انتصاب شاهزاده ˈمقرنˈ جوان ترین پسرش به سمت معاونت ولیعهد بوده است؛ این سمت که به تازگی ابداع شده، مقرن را در نوبت سلطنت پس از عبدالله و سلمان قرار می دهد.

خبرگزاری فرانسه نیز ضمن گزارش خبر برکناری خالد نوشت: این اقدام شاه عربستان در حالی صورت می گیرد که به ظاهر ریاض نگران سرایت خشونت ها از عراق به عربستان است.

گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) طی چند هفته اخیر با حمله به عراق بخش هایی از این کشور از جمله شهر موصل را به اشغال خود درآورده است.

این گروهک تروریستی در سال 2006 و با حمایت های سیاسی کشورهای غربی - عربی به ویژه آمریکا و عربستان به سرکردگی ˈابوبکر البغدادیˈ در عراق تشکیل شد.

اعضای گروهک تروریستی داعش آموزش های نظامی خود را در پادگان های کشور اردن و زیر نظر نظامیان آمریکایی گذرانده و در سال 2012 برای جنگ با مردم و حکومت سوریه وارد این کشور شدند و از آن زمان تاکنون مرتکب جنایات فراوانی در سوریه شدند.

گروهک تروریستی داعش در 19 خرداد ماه با هماهنگی کشورهای غربی - عربی و همچنین اعلام حمایت از سوی 13 گروهک تروریستی عراقی از جمله نیروهای حزب منحله بعث به کشور عراق یورش برده و چند شهر این کشور از جمله موصل در شمال عراق را به اشغال خود درآوردند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =