ایسنا نوشت:

گروهی از جوانان قطری که با سیاست‌های خاندان حاکم در قطر مخالف هستند، از تاسیس "جنبش جوانان برای نجات قطر" خبر دادند.

به گزارش  روزنامه اماراتی البیان، "جنبش جوانان برای نجات قطر" در اساسنامه خود اعلام کرده است: شهروند قطری در وطن خود غریب است و از آزادی فکری و سیاسی برخوردار نیست چرا که از هراس اینکه توسط دستگاه‌های امنیتی سرکوب‌گر بازداشت شود، از صحبت کردن در مورد حقوق و آزادی‌های خود اجتناب می‌کند.

در این اساسنامه آمده است: وظیفه این دستگاه‌های امنیتی سرکوب‌گر ایجاد وحشت در دل مردم و بستن دهان‌ها برای جلوگیری از بیان سخنانی است که با رویکردهای نظام حاکم همخواهی ندارد مثلا سرودن یک قصیده باعث حبس ابد برای سراینده آن می‌شود.

جنبش جوانان برای نجات قطر اعلام کرد: ما تصمیم گرفتیم تا نه تنها به مسئولین خود در تحقق اصلاحات در قطر عمل کنیم، بلکه این اقدام‌ ما گامی برای آغاز دوره‌ای جدید است، دوره‌ دموکراسی باید مبتنی بر حقوق بشر و آزادی بیان بوده و شهروند قطری حق دفاع از شهروندی خود را داشته باشد و ما هر شهروند قطری را شریکی در این ماموریت اصلاح طلبانه می‌دانیم که هدف از آن در وهله نخست تحکیم وحدت ملی و آغاز اصلاحات داخلی و خارجی و محاکمه کسانی است که اموال دولتی را به بازی گرفتند.

این جنبش تشدید بحران‌های سیاسی که به منافع عمومی در دوحه لطمه وارد می‌کند و گسترش فساد و رشوه را علت تاسیس خود عنوان کرده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =