عضو جامعه روحانیت مبارز: سیاستمداران و رسانه ها به این موضوع فکر کنند که تقوای اندیشه کجا رفته است؟

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت:ترورهای ابتدای انقلاب نه تنها برای مهار انقلاب که برای برانداختن نظام جمهوری اسلامی طراحی شده بود.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام عبدالحسين معزی در سالگرد شهدای هفتم تیر و شهید عباسعلی ناطق نوری که با حضور شخصیت های کشوری و لشکری درحوزه علمیه امام حسن مجتبی لواسان برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و هفتم تیر، اظهار داشت:تاریخ اسلام دارای فرازهای بس مهم است که در همه ادوار تاریخی، قابل بهره برداری است.یکی از مقاطع، سال سوم هجرت است که جنگ احد در آن اتفاق افتاد؛این واقعه برای همه انسانها و مسلمانان دارای پیام هایی است.

حجت الاسلام معزی با اشاره به شکست مسلمانان درجنگ احد به دلیل نافرمانی از دستورات رسول اکرم(ص)،افزود:بعد از این شکست، مسلمانها در حالت یاس به سمت مدینه بازگشتند ودر نا امیدی به سر می بردند.حتی برخی وقتی خبر شهادت رسول اکرم را شنیدند، گفتندکار دین اسلام تمام شد.

عضو جامعه روحانیت با بیان اینکه مهمترین درس این واقعه این بود که مسلمان نباید فرد پرست نباشید، افزود: خیلی ها می گفتند اگر امام خمینی(ره) برود ، همه چیز تمام می شود. دلخوشی منافقین به همین بود. در حالی که دینی که براساس حق است وابسته به فرد نیست وخداوند متعال خود دین را حفظ می کند البته ما هم باید وظیفه خود را انجام دهیم.

وی دومین درس از این واقعه را ناامید نشدن از ادامه راه حق دانست و گفت: دوران دفاع مقدس نیز برخی ازعناصر افتادگی پیدا می کردند و استقامت نداشتند در حالی که به تعبیر صریح قرآن روزگار دست به دست می گردد و دراین شرایط گوهر ذات انسانها خود را نشان می دهد.
رئیس سابق مرکز اسلامی لندن با بیان اینکه جنگی که نباشد همه رستم هستند ،اما هنگامه نبرد است که مشخص می شود چه کسی سردار است، خاطر نشان کرد:حوادث تاریخی درس دیگری که می دهد این است که در سختی ها خالصی ها درست می شود.اگر همه امور بر وفق مراد باشد معلوم نیست انسانها ورزیده شوند.بنابراین وقایع روزگار نباید ما را سست کند وموجب شود سر تسلیم در برابر دشمن پائین بیاوریم .

حجت الاسلام معزی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی، آن را یک حادثه بزرگ در تاریخ خواند و تاکید کرد:انقلاب ما محصول ایمان یک عده مسلمان و پیروزی آنها بر اراده یک جریان پیچیده سیاسی، نظامی و تبلغاتی بود و به همین دلیل کینه مشرکان و دشمنان بشریت از این امت انقلابی تشدید شد و آنان ضربات سهمگین به انقلاب زدند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به موج ترورها از ابتدای انقلاب تاکنون،گفت:در فهرست ترورها اندیشمندان و مجتهدان بارزی بودند که در مدیریت جامعه اسلامی نمونه بودند و شهید دکتر بهشتی یکی از مردان است. این شخصیت در ابعاد گوناگون قدرت ، صبوری ، ایستادگی بر پایه اعتقاد و اصولگرای به معنای واقعی کلمه یک انسان تمام عیار بود.

وی با تاکید بر اینکه واقعه 7 تیر یکی از بخش های مهم و تاریخ ساز در انقلاب اسلامی است، اظهار داشت:در واقعه 7 تیر انسانهای مدیر، مدبر و علما بزرگوار در عرصه های گوناگون به شهادت رسیدند وهمه این گرامیداشت ها برای آن است که درس بگیریم و نگوییم تاریخ گذشت. طرح این مسائل خصوصا برای نسل جدید ضرورت دارد که دوباره به زوایای آن پرداخته شود.

رئیس سابق مرکز اسلامی لندن، که می گفت ترورهای ابتدای انقلاب نه تنها برای مهار انقلاب بود که برای برانداختن نظام جمهوری اسلامی طراحی شده بود، افزود: افزود:واقعه هفتم تیر علاوه بر آنکه چهره زشت گروهی که خود را انقلابی نشان می دادند، عیان کرد موجب شد انقلاب اسلامی براثر این خون ها استحکام پیدا کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ادامه توطئه های دشمنان انقلاب تا امروز، ادامه داد: بعد از آن وقایع نیز هر روز توطئه ای جدید به وجود آوردند و هنوز به دنبال این هستند که به شخصیت های انقلابی ضربه بزنند.

مدیر سابق مرکز اسلامی لندن همچنین با اشاره به تلاش غرب در حوزه جهان اسلام ،گفت: دشمنان بشریت یک روز القاعده را به وجود آوردند و امروزداعش را علم کرده اند و از این طریق به دنبال اختلاف در بین شیعه و اهل سنت هستند و یک عده را آلت دست اختلاف در بین مسلمانان با طرح اختلاف های تاریخی کرده اند.

وی که می گفت در لندن رسانه های مختلف را به زبان های مختلف در اختیار برخی از افراد قرار می دهند تا با توهین به بزرگان اهل سنت کاری کنند که برخی جریان های افراطی، شیعان را کافر بخوانند، گفت:آنها برای این گروه اسلام افراطی را طراحی کردند، و از سویی اسلام لائیک را پی ریزی کردند و از طرفی با تحجر، ترویج خرافات به دنبال تبلیغ ناکارآمدی اسلام هستند.

حجت الاسلام معزی با اشاره به طرح امت واحد اسلامی از سوی امام راحل، خاطر نشان کرد:امروز برخی جریانها می خواهند با ناسیونالیسم سازی، تکیه بر پان عربیسم و پان ترکیسم، جریانات تند را احیا و اسلام تعقل، خرد ورز و اجتهادی را تبدیل به اسلام تحجر کنند و دائما به احساسات دامن بزنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز نشان دادن چهره ای از اسلام که به رای مردم وقعی نمی نهد را یکی دیگر از مشخصات چنین جریانهایی خواند و گفت: برخی گروه ها به دنبال احیا جریان آنارشیسم اسلامی هستند و چه سرمایه عظیمی در این راه مصرف کردند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به اشاره به نامگذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری، گفت:اقتصاد موضوعی است که عالمان ان باید ابعادش را توضیح دهند، اما در کنار اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ را هم مقاومتی کرد و این عنصر پیروزی است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه نمی شود پرهیزگار بود ، اما در سیاست هر چه از دهانمان بیرون آمد بگوییم،افزود: سیاستمداران، رسانه ها به این موضوع فکر کنند که تقوای اندیشه و تفکر کجا رفته است؟پیام مقام معظم رهبری درباره اقتصاد و فرهنگ یعنی اینکه امسال باید این دو را با هم جلو ببریم و مگر فرهنگ چیزی جز پاکیزگی اندیشه و زبان است.

در این مراسم که با حضور شخصیت های کشوری برگزار شد،آیت الله موسوی بجنوردی، حجت الاسلام سید حسن خمینی، حجت الاسلام موسوی لاری وزیرکشور دولت اصلاحات، حجت الاسلام قدرت الله علیخانی مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله جلالی خمینی، برخی از وزرای دولت از جمله علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد،محمود واعظی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات، محمد رضا باهنر نائب رئیس مجلس شرکت داشتند.
محمد رویانیان مدیر عامل سابق باشگاه پرسپولیس و سید محمد جهرمی وزیر کار دولت نهم، حجت الاسلام عباس امیری‌فر، رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری وحمید درخشان مربی فوتبال از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

/212  212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =