ایسنا نوشت:

وزیر کشور نظام تخصیص و توزیع منابع کشور را معیوب دانست.

دکتر رحمانی فضلی در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که روز شنبه (هفتم تیر) در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: نظام تخصیص و توزیع منابع کشور کاملا معیوب است و به این دلیل عدم توازن در توسعه کشور به وضوح دیده می‌شود.

وی ادامه داد: سال‌هاست که بر اساس جمعیت و فعالیت، توسعه را در کشور انجام داده‌ایم که این وضعیت شرایط نامناسبی را در توسعه کشور به وجود آورده است.

وی ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد دلار در سال درآمد داشته‌ایم، اما بهره وری ما منفی ۱.۸ درصد است، در حالیکه بر اساس برنامه بالای سه درصد بود.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: رشد اقتصادی کشور نیز در سال ۹۱ منفی ۶.۲ درصد بود.

وی با بیان این که زمان انجام پروژه‌ها در کشور بسیار طولانی است، گفت: سال گذشته در کل کشور فقط ۲۲ هزار میلیارد تومان تخصیص بودجه عمرانی داشتیم، در حالی که برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام کرمانشاه که بالغ بر پنج هزار پروژه است به ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم. یعنی برابر کل بودجه عمرانی کشور و همه این مشکلات بر می‌گردد به ساختار غلط برنامه ریزی کشور.

رحمانی فضلی تصریح کرد: دلیل این همه مشکلات آن است که ما دچار یک عقب ماندگی تاریخی هستیم، یعنی زمانی که اروپا پیشرفت صنعتی داشت، ما در اینجا شاهانمان در حرم سرا به سر می‌بردند.

وی افزود: جهت‌گیری دولت این است که برای جبران عدم توازن و تعادل و توسعه مناطق کار کنیم و در تلاشیم که در این راه از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های منطقه‌ای استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: می‌توان ظرف پنج سال کاری کرد که کرمانشاه بتواند خودش بودجه سالیانه خود را تامین کند و منتظر بودجه ملی نباشد و با توجه به توانایی‌ها و پتانسیل‌هایی که این استان دارد این مهم شدنی است.

وی تاکید کرد: با این روش‌های فعلی اگر بخواهیم کارهایمان را پیش ببریم به جایی نخواهیم رسید.

وی با اشاره به جهت‌گیری‌های برنامه ششم توسعه گفت: اصول اولیه برنامه ششم توسعه مبتنی بر آمایش سرزمین است و رفتن به سوی آن که همه مناطق کشور فعال شوند.

وی تاکید کرد: استان کرمانشاه پتانسیل‌های بسیار بالایی دارد و همچنین مدیران خوب و توانمندی دارد، لذا باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم مشکلات این استان را مرتفع کنیم.

وی تاکید کرد: نگاه ما این است که بازارچه‌های مرزی باید تقویت شوند و بازارچه پرویزخان نیازمند ساماندهی است.

وی همچنین در زمینه اعزام زائر از مرز خسروی گفت: تاکنون بارها پیگیر اعزام کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات از مرز خسروی بوده‌ایم، ما با توجه به عدم امنیتی که در آن سوی مرز خسروی وجود دارد امکان تردد کاروان‌ها از این مسیر میسر نبوده و اکنون نیز که وضعیت امنیتی در آن سوی مرز بدتر شده و فعلا امکان اعزام زائر از خسروی وجود ندارد، اما باید با تدابیری برای سرمایه‌گذاران قصرشیرینی که سال‌هاست اقدام به ساخت هتل و دیگر موارد زیرساختی کرده‌اند، اندیشیده شود.

وی همچنین با اشاره به مشکل سرقت در استان کرمانشاه، گفت: قرارگاه نیروی انتظامی در رابطه با سرقت باید فعال شود و اگر لازم هم شد نیروی انتظامی از بسیج نیز برای مقابله با سرقت استفاده کند.

وزیر کشور در مورد انتصاب پست‌های مدیریتی در استان‌ها و شهرستان‌ها گفت: تلاش ما این است که نیروهایی را در استان‌ها به کار گیریم که به دور از افراط باشند و تلاششان حل مشکلات مردم و جذب سرمایه‌گذار باشد.

وی تاکید کرد: مرجع تشخیص ما در حوزه رفتار سیاسی، امنیتی و اخلاقی مدیران، وزارت اطلاعات است و هر کسی برای پست‌های مدیریتی از سوی وزارت اطلاعات تایید شود، دیگر هیچ کسی حق ندارد مهر یا برچسبی به پیشانی او بگذارد.

رحمانی فضلی افزود: باید خارج از مسائل سیاسی و شخصی به دنبال حل مشکلات استان باشیم.

 

50345

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =