ایرنا نوشت:

پترو پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین در گفت وگو با سی ان ان تاکید کرد که به دنبال دستیابی به تفاهم با روسیه بوده و نسبت به بازگشت ثبات به کشورش خوشبین است.

پوروشنکو در گفت وگو با سی ان ان تصریح کرد: هدف من رسیدن به صلح با پوتین است. برخی مواقع پوتین احساساتی است و برخی مواقع عملگرا. من به دنبال آن وقتی هستم که او عملگراست.

پوروشنکو بر ادامه مذاکرات با جدایی طلبان در شرق اوکراین تاکید کرد و گفت: من خوشبین هستم. ظرف چند هفته یا چند ماه آینده به راه حلی برای بازگشت صلح و ثبات دست خواهیم یافت.

رییس جمهوری اوکراین در عین حال هشدار داد که بدون عقب نشینی نیروهای روس از خاک اوکراین برخورد نظامی گریز ناپذیر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه جدایی طلبان روس هستند، گفت: همه نیروهای موجود در خاک اوکراین روس هستند و اگر این وضعیت ادامه یابد برخورد اجتناب ناپذیر خواهد بود.

پوروشنکو همچنین بر اهمیت پیوندهای اوکراین با اروپا تاکید کرد و گفت درصدد تقویب روابط با اتحادیه اروپاست.

این نخستین مصاحبه اختصاصی تلویزیونی پوروشنکو از هنگام انتخابش به ریاست جمهوری اوکراین است.

از سوی دیگر کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه روز جمعه در گزارشی به نقل از خبرنگار خود از دونتسک اعلام کرد: در نتیجه دور دوم رایزنی اوکراین و نمایندگان جدایی طلبان، آتش بس 72 ساعت دیگر تمدید شد.

این رایزنی با میانجیگری نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا صورت گرفت و در آن، سفیر روسیه در اوکراین نیز حضور داشت.

آتش بس قبلی که از روز دوشنبه گذشته آغاز شده بود، ساعت 10 بامداد روز جمعه به پایان رسید و تا ساعت 23 شامگاه همان روز تمدید شد.

به گزارش رسانه های روسیه، در زمان حاضر رییس جمهوری اوکراین در کی یف با سران نهادهای امنیتی نشست برگزار می کند.

وی روز جمعه در بروکسل گفته بود که در بازگشت به کی یف برای تمدید آتش بس تلاش می کند.

در روزهای اخیر در مناطق مختلف دونتسک و لوهانسک، با وجود آتش بس، درگیری های شدیدی میان نیروهای اوکراینی و شبه نظامیان به وقوع پیوسته است.

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =