مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به ممنوعیت دریافت کمک‌های مردمی هنگام ثبت‌نام گفت: خانواده‌ها مشکلات خود را از طریق ستادهای نظارت بر ثبت‌نام مناطق آموزش وپرورش و شماره تماس ۵۵۰۵۱۳۵۵ منعکس کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ علیرضا کمره‌ای در پاسخ به این پرسش "ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس آغاز شده است و برخی خانواده‌ها از روند ثبت نام مدارس گلایه دارند، شکایات خود را به چه صورت می‌توانند اعلام کنند؟‌ اظهار داشت: ثبت نام مدارس بر اساس شیوه ثبت نام مخصوص ثبت نام آغاز شده است.

وی افزود: اعضای ستاد مرکزی نظارت بر ثبت نام و شرح وظایف آنها مشخص شده است. ستادهای ثبت‌نام، بخشی از پروژه مهر است که ناظر به بازگشایی مدارس در ابتدای مهر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه در قالب 6 گروه اعضای ستاد ثبت نام که 34 نفر هستند از مناطق آموزش و پرورش بازدید می‌کنند،‌گفت:‌ اگر خانواده‌ها مشکلاتی در زمینه ثبت‌نام پیدا کردند به ستاد نظارت بر ثبت نام در اداره کل آموزش و پرورش مراجعه کنند.

 

دریافت پول هنگام ثبت نام ممنوع

کمره‌ای در پاسخ به این پرسش "آیا مدارس دولتی مجاز هستند در هنگام ثبت نام از خانواده‌ها پول دریافت کنند؟" بیان کرد: مدارس هنگام ثبت نام مجاز به دریافت وجه نیستند و فقط در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش حدود 80 هزار تومان به صورت علی الحساب بابت هزینه کتب درسی دریافت می‌شود همچنین در سایر مدارس دولتی 5 هزار تومان بابت بیمه دانش‌آموزان دریافت می‌شود که در مقطع ابتدایی هزینه کتاب نیز دریافت می‌شود.

وی ادامه داد:‌ ثبت نام در پایه اول ابتدایی با تشکیل پایگاه‌های سنجش صورت می‌گیرد که از اول خرداد پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان فعال شده‌‌اند و ثبت نام کلاس اولی‌ها صرفا از طریق مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت و تکمیل شناسنامه سلامت ممکن است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: ثبت نام دانش‌آموزان سایر پایه‌ها از 17 خرداد آغاز شده و تا 18 تیر ادامه دارد که برای ثبت نام دانش‌آموزان ورودی به هر مقطع یعنی پایه اول مقطع متوسطه اول و پایه اول مقطع متوسطه دوم حضور اولیا برای ثبت نام دانش آموز ضروری است اما برای ثبت نام در میان پایه‌ها نیازی به حضور اولیا و دانش‌آموزان نیست و ثبت نام توسط مدیر مدرسه انجام می‌شود.

 

شماره‌های تماس برای ثبت شکایات مردمی

کمره‌ای ادامه داد: چنانچه اولیا در مراحل ثبت نام با مشکلی مواجه شدند می‌توانند مشکلاتشان را به ستادهای ثبت نام در مناطق آموزش و پرورش منعکس کنند همچنین می‌توانند شکایات و مشکلات خود در زمینه ثبت نام را با شماره‌‌های تماس 55051437 و 55051355 و شماره پیامک 30008810888848 اعلام کنند.

وی با اشاره به بازرسی تیم‌های نظارت از روند ثبت نام مدارس گفت: تیم‌های نظارت تا کنون از 240 واحد آموزشی و 8 اداره بازرسی کرده‌اند که عمده‌ترین مشکل مردم ثبت نام بر اساس محدوده جغرافیایی بود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    2 0
    داستان تکراری هر سال جالب اینجاست که هر سال هم همین رو میگن . یعنی واقعا امکان فرستادن یک نفر به عنوان بازرس وجود نداره . ؟؟ شما اگه بخواین جلوی چیزی رو بگرین میتونین .
  • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    3 0
    الان که بگی چیزی نمیدم چزی نمیگن موقع دریافت کارنامه میری مدرسه میگن باید اون پول رو بدین تا کارنامه رو بدیم بعد میری آموزش و پرورش میگه نه غیر قانونیه میای مدرسه یه نامه نتشونت میدن میگن این حکم خود آموزش و پرورشه
  • علیرضا سمیعی IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    1 0
    پسرم را بردم غیرانتفاعی دو فرم جلوم گذاشته اند یکی شهریه رسمی یکی کلاس اضافی اجباری روی هم 7 میلیون تومن. رفتم مدرسه دولتی میگه جا نداریم خب ما بچه کلاس اولیمونو کجا بنویسیم؟؟؟؟؟؟؟ بمونه خونه؟ یا ببریمش کانادا؟
  • رضا A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    3 0
    هر سال همین برنامه هست هیچکسم هیچ کاری نمیکنه...طرف راحت میگه برید جای دیگه اسم بنویسیدبه زور خواهش وتمنا هم اگه بنویسه...50 بار بچه رو در طول سال از کلاس میکشن بیرون که یادآوری کنن پول ندادیاااااااا نمیدونم قانون اساسی رو واسه کی نوشتن که تحصیل رایگانه فکر کنم مال ایرانیا نیست...از قانون اساسی جای بدش نصیب ماست همیشه :
  • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    4 0
    آقا اینقدر متاسفانه سطح اکثر مدارس دولتی پایینه که مردم حاضرند هر جوری شده دل مدیر مدرسه دولتی مناسب رو بدست بیارند واقعا آموزش و پرورش در کشور ما نیاز به یک بازنگری جدی در همه زمینه ها دارد.
  • بهراد غره اوغلان IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    7 0
    هر سال همینو میگین هر سال هم مدارس پول میگیرن