سری جدیدمجموعه مستند ترکیبی «مثبت هفتاد» که به انعکاس خاطرات سالمندان در ارتباط با گذشته می پردازد ، ویژه ماه مبارک رمضان از شبکه مستند پخش می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدعلی بهبهانی تهیه کننده این مجموعه ضمن اعلام این خبر افزود: سري هشتم برنامه « مثبت هفتاد » ويژه برنامه اي براي  ماه مبارک رمضان است و به این منظور به سراغ سالمندان بالای هفتاد سال کشورمان بخصوص اهالی محله های قدیمی شهر ری رفته ایم تا خاطرات آنها از آداب ماه مبارک رمضان را زنده کنیم.  

وی ادامه داد : خاطرات مردم از آداب و رسوم ویژه افطار و سحرگاه که دیگر در شهر های مختلف کشورمان کمرنگ شده است از قسمت های جذاب این سری از برنامه است. ضمن اینکه سعی کرده ایم برخی از این آیین ها همچون سحرخوانی ها را بازسازی کنیم تا نسل جدید نیز با شکل این گونه مراسم آشنا شوند.

بهبهانی مقصد بعدی گروه «مثبت هفتاد» را شهر خوانسار و سپس روستاهای گیلان دانست و افزود: «مجموعه ای از خاطرات ارزشمند مردم شهرستان سرخه آماده پخش شده است که برای ساخت آن به اکثر روستاهای این شهرستان همچون ایچ ، لاسجرد و بیابانک که روستاهایی با قدمت پیش از دوره قاجار هستند ، سفر کرده ایم تا سالمندان این روستاها خاطرات خود از تاریخ کشورمان را در قالب « مثبت هفتاد» بازگو کنند.»

مجموعه مستند ترکیبی «مثبت هفتاد» به انعکاس خاطرات سالمندان می‌پردازد و روایت‌های جذابی را از گذشته ، آداب و رسوم قدیم شهرها و نوع ارتباطات مردمی بیان می‌کند و لحظات شیرین گذشته را در مقایسه با رسوم بجامانده امروزی یادآور می شود.

در ماه مبارک رمضان نیز این مجموعه با هدف ثبت خاطرات سالمندان درباره ماه مبارک رمضان و آداب و رسوم آن هر شب ساعت 20:45  پخش خواهد شد.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =