تسنیم نوشت:

شام گاه یک شنبه،هفتم تیر ماه سال 1360 شمسی(25 شعبان المعظم 1401 قمری)، دفتر مرکزی «حزبِ جمهوری اسلامی»، به دبیرکلی «آیت الله سید محمد حسینی بهشتی» واقع در خیابان سرچشمه‌ی تهران، با انفجاری قوی، منهدم شد.

این حادثه زمانی اتفاق افتاد که جمعی در حدود صد نفر از مسئولان بلندپایه‌ی «حزبِ جمهوری اسلامی»، در دفتر حضور داشتند و دبیرکلِ حزب در حال ایراد سخنرانی برای آنان بود. تا صبح روز بعد طول کشید تا مشخص شود، هفتاد و دو نفر از حاضران در محلِ دفتر حزب، از جمله شخص «دبیر کل» که همزمان، ریاستِ «قوه ی قضاییه» را نیز بر عهده داشت، بر اثر انفجار و ریزش آوار، به شهادت رسیده اند. نظام نوپای «جمهوری اسلامی» تا آن زمان، با چنین حجمی از ترورِ مسئولان بلندپابه ی کشوری مواجه نشده بود .

شهید بهشتی در نماز جمعه تهران

شهید بهشتی، آیت الله هاشمی رفسنجانی و مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران

بسیاری از به اصطلاح ناظران سیاسی در داخل و خارج از کشور، حتی انتظار سقوط جمهوری اسلامی را داشتند!!
حماقت آمیز بودنِ این تصور ساده انگارانه، خصوصا برای عاملان این عملیاتِ تروریستی فجیع ( فرقه ی «رجوی» و متحدان سیاسی و نظامی اش)، بسیار زود مشخص شد و امروز، با گذشت 32 سال از آن جنایتِ شرم آور، پرچم پر افتخارِ نظامِ «جمهوری اسلامی ایران» همچنان در اهتزاز است و شهید بهشتی و یارانش، الگوهای عملی و نظریِ دولت مردان آن هستند.

 

شهید بهشتی و محروم سحابی

شهید بهشتی و مرحوم عزت الله سحابی از اعضای نهضت آزادی

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدي از بابل IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    36 10
    زنده باد جمهوري اسلامي . سلام بر "بهشتي " و بهشتيان
  • محسن IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    28 1
    لعنت ابدی خداوندبرمنافقین آدمکش وطن فروش خائن تروریست که همدست دشمنان ایران بودندوهمراه صدام با ملت ایران می جنگیدند وملت مظلوم کوچه وبازار خودمان راکورکورانه ترورمی کردند.
  • رحمانی A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    1 0
    منافقین وطن فروش ومزدور استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار همان داعشیهای امروز هستند که آن موقع با عنوان دروغین مجاهد اقدام به جنایت می کردند ، و نیروهای داعش امروز با شکل وشمایل جدید همان ماموریت محوله از سوی آمریکا را در کشورهای اسلامی انجام میدهند ، جریان سلطه همواره افرادی را برای اجرای نقشه های شوم خویش بعنوان مزدور در اختیار دارند، باید مسلمانان هوشیار و بصیرت کافی داشته باشند .