ایسنا نوشت:

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی درباره مواضع اخیر مصباح یزدی نسبت به دولت گفت: ما درباره مواضع مراجع اظهار نظر نمی‌کنیم.

محمد نبی حبیبی درباره مواضع حزب موتلفه درباره انتقادات مصباح یزدی از دولت گفت: ما در ملاقات خود با مراجع و علمای بزرگی همچون آیت آلله مصباح یزدی اظهار نظر نکرده و نمی‌کنیم، زیرا آنها صاحب اختیارند.

او هممچنین با اشاره به این‌که ما دارای دیدگاه‌های سیاسی هستیم، ولی درباره اظهارات مراجع اظهارنظر نمی کنیم گفت: اگر به مواضع ما که در این دیدارها مطرح می‌شود انتقادی وارد است ما پاسخ آن را خواهیم داد.

این فعال سیاسی درباره دلیل ملاقات اعضای حزب موتلفه با آیت‌الله مصباح یزدی گفت: ما به دیدار سایر مراجع نیز رفته‌ایم و صرفا با آیت‌الله مصباح دیدار نکرده‌ایم.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان با بیان این‌که تخریب دولت کار نادرستی است گفت: باید پشتیبانی اصولی از دولت انجام شود یعنی این‌که دولت تخزیب و تضعیف نشود و چوب لای چرخ دولت گذاشته نشود اما انتقادات حساب شده نیز بیان شود.

چندی قبل آیت‌الله مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با انتقاد شدید از دولت گفت: برخی مسئولان کم‌کم اسلام را فراموش کردند، به نحوی که وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، قید اسلامی را قیدی تشریفاتی تلقی کرده بود و بزرگترین دستاورد فرهنگی وزارت متبوع خود را آزادی می‌دانست که متأسفانه نمونه‌ای از چنین سخنانی را در وزیر فعلی و همکارانشان نیز شاهد هستیم.

مصباح یزدی ادامه داد: این اظهارات بر گرفته از تفکر سکولاریسم است. سکولاریسم، همان مسأله‌ای است که در زمان اصلاحات در سخنرانی هایشان بیان کرده، ترویج کردند و کتاب‌ها درباره آن نوشتند و البته هنوز هم می‌گویند و برخی سخنان دولتمردان فعلی نیز نشخوار سخنان اصلاح‌طلبان است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: بسیاری از کسانی که در طول نهضت، منبرها رفته و سخنرانی‌ها کردند، قلم زده و مقاله‌ها نوشتند، زندان رفته و شکنجه‌ها شدند، عقب‌گرد کرده‌اند حتی به یاد دارم اولین کسانی را که سعی می‌کردند در سخنرانی‌هایشان در مسجد اعظم قم یا تهران، حتی با استناد به آیات قرآن، عنوان امام را برای امام خمینی(ره) ترویج کنند و امروز برخی از آنها برگشته‌اند. کسانی که برای جهاد و شهادت، سخنرانی‌های پرشور داشتند، امروز عقب‌گرد کرده‌اند.

مصباح یزدی ادامه داد: وقتی افرادی مبانی دینی خود را سال‌ها در حوزه‌های علمیه شناخته‌اند و با چند سال حضور در آمریکا یا انگلیس، این‌چنین تغییر کرده‌اند، چگونه می‌توان انتظار داشت که با چند سخنرانی تفکرشان عوض شود؟

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    16 2
    خبر آنلاين لطفاً درج كن بياييد مملكت را دودستي بدهيد به آقايان مصباح وشريعتمداريكيهان آنها ميدانند چگونه اين مردم غرق در جهل باعرض پوزش از تمامي هم ميهنان عزيزبه زعم اين آقايان را به راه راست رهنمون شوند. باز هم از كليه عزيزان هم وطن پوزش مي خواهم
  • بی نام ES ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    3 12
    حرفای آقای مصباح درست و دلسوزانه ست اون زمان به اقدامات مهاجرانی انتقاد میکردن و تخریب ها و برچسبها از اون موقع شروع شد افراطیو ..... ولی نگاه میکنیم مهاجرانی الان کجاست و برای چه کسایی داره کار میکنه