حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی گفت: خیلی ها گفتند اگر امام(ره) از دنیا بروند همه چیز سرنگون می شود اما دین بر پایه حق بنیان گذاشته شده و این اولین درسی است که خداوند به بندگان می دهد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از مهر مراسم یادبود شهید عباسعلی ناطق نوری از شهدای هفتم تیر با حضور شخصیت هایی همچون علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام سید حسن خمینی، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد رضا باهنر نایب رییس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام موسوی بجنوردی، آیت الله رسولی محلاتی، محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی، محسن مهرعلیزاده، حسن غفوری فرد، محمد رویانیان و همچنین اقشارمختلف مردم و طلاب در حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) واقع در لواسان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی در این مراسم با اشاره به اینکه تاریخ اسلام دارای فرازهای درس آموزی برای همه انسان ها در ادوار تاریخ است، اظهار کرد: جنگ احد یکی از مهم ترین وقایع تاریخ اسلام است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به آیه "ولا تهنوا ولا تحزنوا وأنتم الأعلون إن كنتم مؤمنين" گفت: این آیه اشاره دارد که ناراحت نشوید وغمگین نباشید که این وعده خدا برای مومنین است و چنانچه خیلی ها گفتند اگر امام(ره) از دنیا بروند همه چیز سرنگون می شود اما دین بر پایه حق بنیان گذاشته شده و این اولین درسی است که خداوند به بندگان می دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه درس دوم تاریخ اسلام این است که شما برترین و بهترین مخلوقات هستید، عنوان کرد: با اینکه در کنار امام(ره)، یاران ایشان حضور داشتند اما از طریق منافقین و دشمنان اسلام آسیب های زیادی دیدند که نمونه بارز آن حضرت آیت الله بهشتی بود.

حجت الاسلام و المسلمین معزی افزود: واقعه هفتم تیر یکی از مهمترین وقایع انقلاب اسلامی بود که هفتاد و دو نفر از وارسته ترین افراد در آن به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه ضربه بزرگی در هفتم تیر و هشت شهریور به نظام وارد شد خاطرنشان کرد: به من گفته شد که آیا بعد از حادثه هفتم تیر به مملکتی بر می گردی که رییس جمهور و همچنین نخست وزیر و نمایندگان مجلس و دیگر نخبگانش شهید شدند که بنده در جواب آنها عرض کردم نصر از آن حق تعالی است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه بعد از حادثه هفتم تیر انقلاب توان و استحکام بیشتری پیدا کرد و موجب شد عده ای صبر و استقامتشان بیش از پیش شود، گفت: زمانی که شهید عباسعلی ناطق نوری به شهادت رسید، بنده سخنران مراسم در باغ فیض بودم که در خاطر دارم در این مراسم جمعیت عظیمی از مردم شرکت کردند و با روحیه آمدند و نشان دادند که حادثه هفتم تیر نه تنها آن ها را نا امید نکرده بلکه هوشیار تر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی بر همین اساس تصریح کرد: دشمنی دشمنان تمام نشده و دشمنان از پا ننشستد و شما مشاهده کردید که چگونه دانشمندان هسته ای ما را ترور کردند و من به شما می گویم هنوز هم می خواهند شخصیت های ارزشمند ما را ترور کنند چون نمی خواهند انقلاب اسلامی را ماندگار ببینند زیرا موفقیت ها و پیشرفت های امت اسلامی را در جهان نظاره می کنند.

وی با اشاره به حوادث اخیر عراق و سوریه افزود: نقشه های آن ها تفرقه افکنی میان مسلمانان است.

نماینده پیشین مقام معظم رهبری درمرکز اسلامی لندن با اشاره به اینکه رسانه ها از وحدت آفرینی خودداری نکنند بیان کرد: در رسانه های اروپا به کسی تریبون داده شده است که این فرد در شبکه تلویزیونی علاوه بر توهینی که به نظام جمهوری اسلامی می کند به یکی از شخصیت هایی که در بین اهل سنت از جایگاه بالایی برخوردار است ناسزا می گوید.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با اشاره به اینکه دشمنان می خواهند امت اسلام را به صورت فرقه ای و منطقه ای تجزیه کنند گفت: آن ها می خواهند اسلام عدالت و اسلام طرفدار حقوق بشر را به اسلام عقب مانده تبدیل کنند.

وی در ادامه با اشاره به نام گذاری امسال با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، تأکید کرد: در بحث اقتصاد در زمینه اقتصاد مقاومتی باید تلاش بیشتری صورت بگیرد که دولت محترم در حال اجرای این بحث است و همچنین در بحث فرهنگ باید فرهنگ ایستادگی و مقاومت و همچنین فرهنگ پایداری و از همه مهتر فرهنگ تقوا را ترویج کنیم زیرا که فرهنگ به جز ایمان نیست و تقوا از عناصر فرهنگ است.

عضو جامعه روحانیت مبارز در بخش پایانی سخنانش با تأکید بر اینکه باید مواظب باشیم در راه امام(ره) و شهدای راستین هرگز سست نشویم خاطرنشان کرد: مانند پیام حضرت امام(ره) به خانواده شهدای هفتم تیر، باید این واقعه را تبریک و تسلیت گفت و تاکید کرد که اگر مقاومت کنیم از مومنین هستیم.

در پایان این مراسم حجت السلام علی اکبر ناطق نوری با تشکر از همه حضار از خداوند متعال برای مقام معظم رهبری سلامتی و طول عمر مسئلت کرد.

همچنین نماز جماعت مغرب به امامت آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی در محل حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسانات برگزار شد.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =