ایسنا نوشت:

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رویه حذف مخالفین چه در زمان حضرت امام (ره) و چه پس از آن اشتباه بوده و کار غلطی است.

علی مطهری، شامگاه پنج شنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت مظلومانه شهید بهشتی و یاران انقلاب به ویژه شهید محمد منتظری در حسینیه اعظم نجف آباد با اشاره به جایگاه و مقام شهید اظهار کرد: شهدا نیامدند که صرفا شهید شوند و تاثیری در جامعه نداشته باشند، بلکه همواره به دنبال تاثیرگذاری بودند تا پیامشان را به جامعه برسانند و از آرمان‌هایشان دفاع کنند.

وی عدالت، آزادی تفکر، آزادی بیان، استقلال سیاسی - فرهنگی، اخلاق، معنویت و در یک جمله تحقق اسلام در جامعه را از آرمان‌های شهدا برشمرد و افزود: همه نهضت‌ها و انقلاب‌ها بعد از مدتی ممکن است به انحراف کشیده شود و از مسیر اصلی خود فاصله بگیرد.

مطهری تصریح کرد: گاهی عده‌ای فرصت طلب می‌آیند و انقلاب را از صحنه خارج می‌کنند همانگونه که انقلاب مشروطه به همین سرنوشت مبتلا شد و پس از مدتی عین الدوله‌ها انقلابیون اولیه را به حاشیه راندند و کم کم انقلابی که برای حکومت مشروطه برپا شده بود به یک حکومت مستبد خشن تبدیل شد.

وی با مقایسه انقلاب ایران با سایر انقلاب‌های دنیا ادامه داد: به نظر من شبیه‌ترین انقلاب به انقلاب ایران، انقلاب صدر اسلامی است چرا که در انقلاب فرانسه شعار اصلی حقوق مردم بود و در انقلاب اکتبر روسیه هم شعار اصلی عدالت و ایجاد جامعه سوسیالیستی بود در حالی که در انقلاب ما همه این شعارها بود اما در قالب اسلامی و با محتوای دینی.

فرزند شهید مطهری با انتقاد شدید از نظری که می‌گوید «خداوند یک نگاه ویژه‌ای به انقلاب اسلامی ایران دارد» افزود: اینگونه نیست، چرا که از انقلاب صدر اسلام که بالاتر نداریم، اما آن هم در نهایت ۵۰ سال پس از رحلت پیغمبر فرزندش را به شهادت می‌رساند و حکومت به دست کسی می‌افتد که حتی ظواهر اسلام را هم رعایت نمی‌کند و حکومت موروثی می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر بنا بود خداوند نگاه ویژه‌ای به جریانی داشته باشد به انقلاب صدر اسلامی نگاه ویژه‌ای می‌داشت در حالی که صریح آیه قرآن می‌گوید «لا یغیروا ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» و طبق این آیه انقلاب ما نیز مصون از انحراف نیست و نخواهد بود و همه باید به وظیفه خود عمل کنیم.

مطهری با مخالفت با رویه‌ای که منتقدین را از سیستم حکومت حذف می‌کند، گفت: این رویه چه در زمان حضرت امام و چه پس از آن اشتباه بوده و کار غلطی است.

وی همچنین با انتقاد از حصر بدون حکم قضایی گفت: این غلط است که ما بدون حکم قضایی و تشکیل دادگاه عده‌ای را در حصر بگذاریم و بعد بگویید به شما لطف کردیم!

نماینده نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخوردی که با آیت‌الله منتظری شد خاطرنشان کرد: این رفتار تند با او ضرورتی نداشت.

وی در ادامه به تشریح رابطه میان شهید مطهری و آیت‌الله منتظری پرداخت و گفت: در قم شهید مطهری را به نام شیخ خراسانی و مرحوم منتظری را به نام شیخ اصفهانی می شناختند و ۱۱ سال هم‌مباحثه‌ای همدیگر بودند.

مطهری از فراهم آوری مقدمات مرجعیت حضرت امام توسط این دو عالم خبر داد و گفت: شهید مطهری اولین کسی بود که حضرت امام را کشف کرد و با همراهی مرحوم منتظری کلاس درس اصول و فقه امام را تشکیل دادند و مقدمات مرجعیتش را فراهم کردند.

وی تصریح کرد: اگر شهید مطهری را به شهادت نمی‌رساندند سرنوشت آقای منتظری و بسیاری از حوادث به شکل دیگری رقم می‌خورد.

فرزند شهید مطهری گفت: وظیفه ماست که مسیر شهدا را ادامه بدهیم و از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم و نگذاریم انقلاب ما به انحراف کشیده شود و فرصت طلبان در آن رخنه کنند، همانگونه که شهید مطهری در کتاب نهضت‌های اسلامی اشاره کرده‌اند رخنه فرصت طلبان در انقلاب یکی از آفت‌های انقلاب‌هاست.

وی از به حاشیه کشاندن انقلابیون راستین در هشت سال گذشته انتقاد کرد و افزود: در هشت سال دولت گذشته عده‌ای راضی نبودند همه با هم انقلاب را پیش ببریم و مدام به دنبال این بودند که بگویند ما انقلابیون راستین هستیم و بقیه را از قطار انقلاب پیاده کنند.

مطهری ادامه داد: عده‌ای اصرار دارند بگویند انقلاب ریزش‌هایی دارد و رویش‌هایی که رویش‌های آن بسیار بیشتر از ریزش‌هاست در حالی که فقط کسانی که در مقابل انقلاب حمله مسلحانه انجام می‌دهند همچون گروه فرقان و سازمان منافقین ریزش‌های انقلاب هستند.

وی از مردم خواست: مراقب باشیم فرصت طلبان در انقلاب رخنه نکنند و انقلابیون راستین را به حاشیه نکشانند تا تجربه انقلاب مشروطه تکرار نشود.

مطهری در پایان خاطرنشان ساخت: مردم علی رغم همه تبلیغات در سال گذشته راه را از چاه تشخیص داده و انتخاب درستی کردند.

 

503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 73
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    آفرین
    • باقری IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
      خداوند متعال در قران میفرماید وَ قاتِلُوهُمْ حَتّی‌ لا تَکُونَ فِتْنَةٌ به امید اینکه اقای مطهری به اینجا نرسد که بگوید قران دروغ است . ودرمورد اقای منتطری نیز باید بگم حتما امام از شما وپدرت بیشتر میدانست .
    • رضا IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
      سران فتنه در صورت محاکمه اعدام میشن پس دوستی خاله خرسه نداشته باشید که بنده خدا تو خونشون راحتند
    • بدیع الزمان A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
      آقای باقری شما مصداق کسانی هستید که برای مقاصدشان قران به نیزه زدند....چگونه مصداق فتنه را استنباط کردی...دو طرف قضیه در تکمیل این حادثه نقش داشتند....و جناب رضا که در قامت یک قاضی حکم صادر میکنی ...میدانی عزت نفس و شرافت چیه؟ افرادی هستند که به خاطر اعتقادشون حاضرند جان بدهند...اما شکی نیست که حادثه 88 برای کشور واقعا زیانبار بود و مورد استفاده جریانهای معاند قرار گرفت و دندان طمع کشورهای غربی و گروهک های پوسیده را تیر شد..کدام گروه بود که از این اتفاق به سو استفاده کردند...روزی نیست که فساد گسترده شششون رونمایی نشه ..چه کسی بود که میخواست در فردای روز تنفیذ افراد مساله دار را به حاکمیت تحمیل کنه؟ بله باید برخورد بشه اما با تمامی جریانهای دخیل در قضیه...
    • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
      41 6
      حرفهای آقای مطهری درسته ولی این سئوال برام پیش میاد که چرا فقط ایشون میتونه ازاین حرفها بزنه
    • ستایش IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      12 14
      ایشان بهتره روی پروژه ساپورت کار کنن. جالب تره.
  • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    نه به اون شوری شور نه به این بی نمکی
  • آیس IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    حرف حساب..
  • زين الدين IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    پسر نوح با بدان بنشست .......
    • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
      55 2
      پسر نوح با بدان بنشست این درست ولی خوبان مشخص بودند نه حالا که خوب وبد ونمیشه تشخیص داد خوبان مردمند همین وبس
    • بهروز A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
      62 2
      واقعا جای سواله ؟ فرزندان باکری و همت فرزندان مطهری و هاشمی و بهشتی فرزندان آیت الله خزعلی و جنتی ... و حتی این هشت سال اخیر نوه های امام همه پسر نوح شده اند از دید برخی عزیزان . شاید بهتره دوستان یکم به خودشون شک کنند تااینکه فورا دیگران رو زیر سوال ببرند . یه نگاهی هم به مثبت و منفی های همین پست ها هم بندازن نظر مردم روشنتر می بیننن.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    یدون شک حصر در مقابل اعدام،بزرگترین لطف ممکن به سران فتنه است.
    • گبی A1 ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
      34 4
      به جای قاضی نشستی جلو جلو هم حکم می دی حتما نعوذ بالله فرداهم می خوای ادعای خدایی کنی؟ها؟
    • روح اله IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
      3 1
      اقای بی نام برای رضای خدا هم که شده واقع بین ومنصف باش بد نیست نگاهی هم به ارا داشته باشید
  • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    خدا را شکر تو مجلس چند تا آدم آزاده و شجاع هست .
    • ما هستیم IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      2 0
      خخخخخخخخخخخ
  • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    شما برو فیلم ساپورت را در مجلس نمایش بده .با این کا ر چه به روز خودت اوردی .
    • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
      من حاضرم مطهری بشه وزیر ارشاد.
  • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ و کیسه RU ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    ايشان يكي به نعل ميزند و يكي به تخته ، هم نيم نگاهي به وظيفه شرعي و سياسي خود و هم نيم نگاهي به انتخابات دور بعد
    • علی A1 ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
      23 8
      با فیلتر شکن اومدی ناقلا قبلش کجا بودی؟
    • بی نام A1 ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
      40 7
      می بینم که بالاخره با پرچم کشور متبوعت روسیه اومدی.
  • بديع الزمان A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    به قول آقاي شريعتمداري كه در مناظره تلويزيون گفتند همين كه اينان در حصر هستند يعني اينكه جرمي مرتكب شده و آن هم اثبات شده ، وظيفه قوه قضائيه فقط اعلام ميزان جرم و مجازات اينان پس از ارسال پرونده است و تمام
    • بی نام A1 ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
      19 3
      بدیع واقعی تو هستی یا اون بالایی؟
  • وحید A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    به نظرم باید نظر حصر شدگان را پرسید شاید به این کار راضی هستند.
  • احسان IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    آقای مطهری با خودتون چند چندین؟ از اون طرف از وضعیت حجاب صحبت میکنید از این طرف از رفع حصر حالا یه سری از دوستان میگن این دوتا چه ربطی به هم داره؟ باید عرض کنم که این دو مورد در بحث آزادی با هم اشتراک دارن
    • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
      17 67
      اشتباه مثبت دادم، این سایت مشکل من روی منفی کلیک کرده بودم.
  • شايان A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    مواضع آقاي مطهري بسيار صريح است... ايشان همانطور كه ماجراي ساپورت پوشان رو پيگيري ميكنه جزو معدود نمايندگاني كه قضيه حصر را هم نقد ميكنه... و متاسفانه ما اونجا كه به نفعمون باشه به به و چه چه ميكنيم و اونجا كه به ضرر ... ولي كل حرف اين آقا آزادي بيان و عقايدِ... به شخصه با مواضع ايشان در زمينه حجاب موافق نيستم ولي باعث نميشه كه بي احترامي كنم بهشون... عقيدش اينه و بسيار هم محترمه... تحمل تفاوتها را داشته باشيم.
    • بی نام US ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
      73 5
      درود بر شما کاش می شد صد تا لایک بدم به این کامنت
  • بی نام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    اگر طبق قانون محاکمه بشه که حکمش مثل خیلی کشورها اعدامه واقعا لطف دارن میکنن .لطفا مظلوم نمایی و فرافکنی نکنید ما هنوز به یاد داریم که.....
    • بی نام GB ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
      197 9
      چرا دارن لطف می کنن؟ چرا این لطف رو به بقیه مجرمین نمیکنن؟ مگه قانون برای همه یکسان نیست؟ ضمنا ما هم خیلی چیزا رو بیاد داریم
  • بی نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    آقای مطهری فعلا فکر و ذهنش ساپورت پوشان است
  • محسن IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    حبس و حصرکردن افراد در نظام اسلامى مبنا دارد، به‌‏عنوان مثال امام على علیه السلام مطابق حدیث شریفى که در کتاب من لایحضره الفقیه شیخ صدوق بیان شده است، مى‌‏فرمودند: یَجِبُ على الإمامِ أنْ یَحْبِسَ الفُسّاقَ مِن العُلَماءِ، والجُهّالَ مِن الأطِبّاءِ، والمَفالِیسَ مِن الأکْرِیاءِ. الفقیه، ج ۳، ص ۳۱، ح ۳۲۶۶ منتخب میزان الحکمة، ص ۱۲۸ و مشخص است که خطر و ضرر این افراد براى جامعه کمتر از ضرر فتنه‏‌گران است. و نباید این گونه تصور شود که حکم به حصر و حبس افراد صرفا در مسائل مالى است چراکه مولى الموحدین حضرت على علیه السلام در دوران حکومت خویش کارگزاران و سیاسیونى که خیانت مى‏‌کردند و براى حکومت دردسرهاى مختلف اقتصادى و نظامى و سیاسى درست مى‏‌کردند را حبس و حصر کردند. مثلاً المسیب‏بن نج
    • امان از طاغوت A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
      31 4
      معلومه مبنا داره. ولی بعد از تشکیل دادگاه. مگه کسی منکر زندانه؟
  • محمد حسین به منش IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    باید توجه داشت که حصرکردن و حبس‏‌کردن این افراد در خانه‌‏شان و جلوگیرى از فتنه‏‌گرى و آسیب‏‌رسانى آن‏ها، اقل مقابله با آن‏هاست و کمترین کارى است که مى‏‌شود در برابر این افراد انجام داد. حصر فتنه‏‌گران از سر لطف و رأفت نظام اسلامى است. حکم کسى‏‌که شورش کند و یا به شورش دعوت کند و باعث برهم‏‌خوردن نظام زندگى مردم و ایجاد رعب و وحشت شود و یا اقدام به بغى علیه حکومت عادل کند، در فقه شیعه معلوم است و مشخص است که حصر و حبس این افراد از سر گذشت و لطف است که صورت مى‏‌گیرد که هم به خودشان و هم به مردم آسیب نرسانند اگر نه در صورتى‏‌که دادگاه تشکیل شود اگر شرایط آن فراهم شود آن نیز باید صورت گیرد مکافات جرم این افراد و حکم آن‏ها بسیار بیش از این خواهد بود.
    • محسن GB ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
      59 6
      اگر حصر این افراد از سر لطف و رافت اسلامی است، امیدوارم این رافت اسلامی هرچه زودتر شامل شما و همفکرانتان شود. انشالله
  • مازندرانی IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    حضرت على علیه السلام در فتنه‌‏هاى زمان خویش با برخى از فتنه‏‌گران وارد جنگ شدند و در این جنگ‏هایى که فتنه‌‏گران ایجاد کردند، سران آن فتنه‌‏ها نیز به دست حضرت و یارانشان و برخى از آن‏ها به دست خود فتنه‏‌گران کشته شدند. در برخى از این فتنه‏‌ها، پس از آن‏که حضرت بر فتنه‏‌گران پیروز شدند، برخى از سران و ایجادکنندگان فتنه را آزاد و رها نگذاشتند چنان‏که در فتنه اول، برخى از فتنه‌‏گران اصرار داشتند در مراکز سیاسى مسلمین باقى بمانند و با استفاده از روابط خود، دست به کارهایى بزنند. اصرار داشتند در بصره بمانند و حتى حاکم بصره از سوى حضرت عبدالله‌‏بن عباس خدمت حضرت عرضه داشت که اگر شما اجازه دهید این‏ها در بصره بمانند اما حضرت فرمودند که این افراد دست به فتنه‏‌گرى جدید مى‏‌زنند
    • بی نام A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
      34 2
      چرا همش خودتون را با امام مظلوم مقايسه ميکنيد؟ چى شما شبيه ايشان است که در اين مورد خودتون را مقايسه ميکنيد
  • صابر IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    51 6
    انسان آزاده به این میگن،به هیچ جناحی وابسته نیست و باج نمیده،چه در مورد وقایع 88 چه در مورد حجاب و... نظراتم با ایشون در خیلی از زمینه ها متفاوته ولی آرزو میکنم شجاعت و بیطرفی ایشون در تمام مسئولین و مردم وجود داشته باشه .
    • ماشين مشتي مندلي IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
      4 11
      انسان سر در گم به اين مي گند تكليفش با خودش مشخص نيست اصن معلوم نيست كدوم وريه اين آدما هميشه تنهاست و تنها باقي مي مونه درود بر صادق زيبا كلام :تمام سلولهاي بدنم ليبرال است
  • ایران A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    18 3
    خیلی چیزها غلط هست ...
  • بی نام AU ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    30 4
    صد ساله هر چی مینویسم چاپ نمیکنی، شماها هم شدین جبهه پایداری؟
  • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    13 79
    فقط باید اعدام بشن..ما بعد از انقلاب خیلی چیزا از این ماسمالیمصلحت کشیدیم...حالا یه عده نیان دوباره از افراط حرف بزنن...میر حسین و کروبی کاملا دانسته و یکطرفه اون وقایع رو رقم زدن پس کمترین چیز براشون اعدامه به خطر انداختن امنیت ملی و ثبات سیاسی و خسارتهای مادی اون اتفاق چه قدر بوده.
  • آراز A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    11 42
    چناب مطهری تا کی می خوان به کارهای مردم و مسئولین نمره بدهند و غلط و درست آنها را مشخص کنند؟ این پسره چقدر می فهمه خدای من؟ اعتماد به نفسش همه رو کشته
  • مهران IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    10 50
    می دونم تو سایت انتشار نمی دیدن چون شما اصلاح طلب هستید ولی این علی مطهری همیشه تو افساید بود و هست
  • مهدی IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    9 61
    من هم موافق محاکمه این افراد هستم. یقینا محکومیتشون خیلی بیشتر از حصر در منزل میشه.
  • حسن A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    20 0
    خبر چرا هرچی من پیام میذارم چاپ نمی کنی؟ پیام قبلیم در پاسخ با آقای باقری چی شد؟ مگه توش به کسی توهین شد یا اسم کسی آمد؟ خب بگو دیگه ما نیایم تو سایت خیلی وزینتان اه
  • محسن A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    27 7
    برای همه شما متاسفم دوستان پیشنهادم این هست که سکوت کنید وقتی نمیدونید... حکم اعدام شوخی نیست به خدا قسم...
  • بی نام A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    26 8
    آقای مطهری فلسفه شما چیه؟ شما طرفدار چی هستی؟ آزادی؟ دیکتاتوری؟ سکولاریسم؟ حکومت فقهی؟ جمهوری؟ خلافت اسلامی؟ از یک طرف میگی مردم نباید وازکتومی بکنند از یک طرف میگی حصر غیر قانونی هست. شما معلوم نیست منطقت چیه. بله شما به قانون بها میدی ولی خودت داری قانون ظالمانه میذاری این یعنی کلک و حقه. شما به این معروف بودی که انسان روراستی هستی ولی الان جور دیگر عمل میکنی سیاسی کاری میکنی اگر نگران کاهش تولد و کمبود جمعیت هستی موانع را برطرف کن نه اینکه اجبار کن باید بچه بیاورید
    • طرفدار قانون IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      4 4
      قانون فقط قانون.... قانون بد بهتر از بی قانونی است.این یک اصل ساده و پذیرفته شده است همه جا
  • سينتيا IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    17 9
    بخشش زيباست
  • بی نام A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    54 35
    آقای مطهری با این نقطه نظرات پادگانی که درباره پوشش مردم داشتین از چشمم افتادین ... درود بر روحانی
    • بدیع الزمان A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
      19 63
      از بس که ناآگاه و جوگیر هستی ....عقبه کشور خودت نمیدونی و ذوب در فرهنگ منحط غرب شدی...
  • بی نام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    33 4
    درود بر مردم شریف نجف اباد و حسینه اعظم این شهر که به معنای واقعی کلمه ازاده اند
  • بی نام IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    10 63
    اصلاحات تمام شرافتش به دموکراسی و مردم سالاری وصل کرد سال 88 تمام شرف و ابرویشان را از بین بردند اقای مطهری یک روزی این ادم ها خودت و پدرت را به لجن می کشند نمونه رفتار ریاکارنه ان ها سوال از وزارت کشود بود که هیچ انعکاسی ندادند
  • بی نام A1 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    23 7
    ساپورت
  • ش A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    30 4
    آقای مطهری مخلصتم. اسلام و انقلاب مگر همین وضع موجود نیست ؟
  • 3 A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    14 57
    بعضیا با نام پدر نان می خورند.
    • بدیع الزمان A1 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
      29 48
      وجدان هم خوب چیزیه..اگر هدف نون خوردن بود به نظرت بهتر نبود که همصدا قدرت میشد...و اگر شهوت قدرت داشت بهتر نبود در مورد حجاب حرفی نمیزد....ایشان تکلیف محور است البته این مورد آخر چیزی است که امثال شما با آن بیگانه هستید......
    • بی نام IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
      8 39
      اگه پسر مطهری نبود .... هم بهش نمیدادند چون میبرد همه را گم میکرد
    • برخاد عبدی IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      4 2
      پسر مطهری نبود الان یه معلم مدرسه توو استان های محروم بود.
  • بی نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    41 6
    خدا حفظ کند آقای مطهری را یقینا اگر پدر ایشان هم می بود در نظر این تنگ نظران خوارج به سرنوشت افراد ازاده می رسید.
  • رامین A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    23 2
    دکتر مطهری عزیز همه را بسیار زیبا فرمودید، اما کاش آن تصاویر را در صحن مجلس نشان نمی دادید. در آن قضیه شما دست روی معلول گذاشتید در حالیکه علت این رفتار در قشری از جامعه تبعیض خشن، بیکاری، فقر و فساد بسیاری از الگوهای جامعه می باشد.
  • امیر A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    17 2
    وقتی دولت فقط یه میلیون قشز خودشون رو می بینن می گن فقط ما به حقیم بقیه نا حق , هیچ تریبونی نصف مردم ایران ندارن همین ها رو می بینیم بهونه دست دنیا می دیم ,
  • بی نام A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    22 5
    همون هایی که میگند لطف شده رانت های میلیاردی دارند
  • واقعا رو هم خوب چیزیه A1 ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    19 3
    خیلی برام جالبه، هر کی از بانیان انقلابه و در انقلاب نقش داشته و با امام رابطه نزدیک داشته، امروز شدن کسانی که از خط امام دورند و آقایونی که نه سنشون به امام قد میده، نه در انقلاب نقشی داشتند شدند مدعی خط امام و معیار حق
  • آرمان A1 ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    7 5
    دستان یک پیشنهاد . از خبر انلاین .خ.اهش کنیم . کامنت هارا جمع بندی کنه . مثلا کامنت های در مرد احزاب شخصیت ها .بعد نظرات را هم منتشر کنه .منظرم مثبت منفی است بعدش یک مقدار پالایش یرایش .برای مسولان رده بالا گزارش کنه . تا ذائقه سیاسی مردم مشخص بشه حداقل یک اکثرایت و یک اقلیت نتیجه این کار میشه . بعد مشخص میشه مردم . چقدر به کدام طرف اعتماد دارنند . هم اصلاح طلبان و اصولگریان واقعی تقریبا از انصاف برخوردار هستند اما تند روها نه . مثلا همین آقای مطهری زمان اصلاحات از منتقدان سر سخت اصلاحات بود . پس اینجا مشخص میشه ایشان حداقل از انصاف برخوردار هستنند . و قدرت حق گویی را .بخاطر محدویت خلاصه گفتم .حداقل دوستان از رای مثبت منفی متوجه خواست سیاسی مردم بشوند.
    • بی نام A1 ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
      24 3
      دلت خوشه...این کامنت ها را هیچ نماینده مجلسی یا مسئول اجرایی نمی بینه... نماینده سراغ دارم که فکر میکنه کامنت ابزار جاسوسیه؟اصلا اونها این کارها را مسخره بازی میدونند .....
  • بادصبا FI ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    12 1
    نظرآقای مطهری در مورد موسوی وکروبی اینه که اگه بنا برمحاکمه س پس طرف دیگه دعوا یعنی احمدی نژاد هم باید محاکمه بشه چرا که اون با حرفا و تهمتاش مملکتو به اون وضع کشید یادمون نره فقط برای گرفتن رای اسم هاشمی وخانوادشو آورد اما بعد از انتخاب مجددش دیگه نیازی به این حرفا نداشت البته در مورد ساپورت پوشای جامعه به نظرم بهتر بود که اولا اون فیلمو نمایش نمیدادن دوما وزیر کشورو چرا کشوندین تو مجلس سوما مگه ساپورت پوشا محصول این دولتن که به وزیرش کارت زرد میدین؟
  • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    11 4
    آقای مطهری یک روشنفکر است . اما متاسفانه در مقوله فرهنگ بخصوص حجاب بسیارداعشی فکر میکند
  • mehrabmk A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    10 2
    خدا عاقبت همه رو به خیر کنه
  • مسعود IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    3 17
    تا زماني كه انسانهاي فرهيخته و بابصيرت و آگاه و منصفي چون علي مطهري در ميدان سياست و اجتماع اين ملت است من به شخصه هيچ نگراني از حفظ انقلاب و اسلام و عزت و شرف اين ملت ندارم.
  • هاشم IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    9 9
    شما به شلوار خانوم ها گیر بده. سران فتنه باید محاکمه بشن.
  • محمد A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    7 2
    باسمه تعالی ان شاء الله که هرچه زودتر این افراد محاکمه بشن.