از کولر آبی تا ساخت کباب شامی ضد ایدز در مصر

از آخرین کشفیات بشر آن هم در مصر و فقط برای مصریان، ساخت نوعی کباب شامی است که ویروس ایدز را درمان می کند، آن هم توسط یک افسر ارتش مصر.... و بدین ترتیب مصر وارد عصر کوفته می شود.

 

از هفتاد سال قبل که کولر آبی در ایران رواج یافته، تا به امروز، ظاهر و باطنش هیچ گونه تغییری نکرده است. این دستگاه آب پاش یا به عبارتی آب حروم کن، همچنان با همان سیستم قدیمی کار می کند. طی این سالها نه در مصرف آب آن صرفه جویی شده و نه در برق و نه حتی شکل و شمایل آن و نه صدایش.

به نظر شما نام این جمود در یک صنعت ساده را چه می توان گذاشت؟ این که ما  یک کولر آبی را هفتاد سال نگاه داشته ایم، بدون آن که شرکت یا شرکت های سازنده سر سوزنی تغییر در آن بدهند؟ این چه معنایی دارد؟ ناتوانیم، نمی خواهیم، فکر نمی کنیم. قانعیم ... چی؟

حال به کولر های گازی جدید کره ای نگاه کنید که در طول کمترین زمان، چندین نسل عوض کرده و فقط طی این پنج سال گذشته، چندین تغییر مهم به لحاظ کیفیت، مصرف برق، ایجاد سرمایش، اندازه و... در آن ایجاد شده است. این تمدن با آن تمدن چه فرقی دارد؟

این در حالی است که ما معتقد هستیم علوم اولین و آخرین را در اختیار داریم و در این زمینه، اظهاراتی از ما سر می زند که گویی تمام عالم نیازمند معلومات ماست. فقط این سخن مهم ترین سخنران ما را در طول 35 سال گذشته  نگاه کنید:

.... رئیس ستاد ... با بیان این که یکی از مهم ترین دغدغه هایی که در عرصه تبلیغ وجود دارد کم توجهی به عرصه تفسیر است افزود: باید برای همه وزرات خانه ها یک کتاب تفسیر نوشته شود. به عنوان مثال بنده برای مسأله راه و ساختمان 500 آیه تفسیری گردآوری کردم که به حالات مختلف ساختمان و ویژگی های یک ساختمان از نظر اسلام می پردازد که تاکنون کمتر به آن توجه شده است (خبرآنلاین).

اگر در قرآن پانصد آیه در باره راه و ساختمان باشد، طبعا با این همه تخصص های متنوع، باید چند آیه در باره هر یک از مسائل تخصصی و علمی در قرآن آمده باشد؟

سالها با دادن این امید به مردم که همه علوم از متون دینی استخراج می شود، هم به حیثیت دین لطمه زدیم و هم در عمل با تعطیل کردن عقل مردم کاری از پیش نبردیم. اگر هم در جایی اقدامی صورت گرفته، جایی بوده که مسیر علمی زندگی بشر که همان عقل خدادادی است، توانش را به کار انداخته و کاری انجام داده است.

اما آخرین خبر در این زمینه جالبتر است.

یک کباب شامی یا کتلت در مصر درست شده که نه تنها ویروس ایدز را درمان می کند بلکه تمام ویروسهای (البته فقط مصری) را درمان می کند.

این دارو که فقط برای «مصریان»‌ ساخته شده، مورد حمایت وزیر صحت مصر هم قرار گرفته و با آب و تاب و رنگ و لعاب علمی دادن به آن و چسباندنش به قرآن، آن هم در تلویزیون، سعی شده در این اوضاع وانفسا، حس مثبتی به نفع ارتش را در عموم مردم مصر و نسبت به این دولت ایجاد کند.

در این خبر آمده است که یک ارتشی با نام ابراهیم عبدالعاطی که افسر ارتش است مخترع این کشف بوده و بدین ترتیب تمام امراض مصریان را درمان می کند.

در همین حال، حزب آزادی و عدالت که وابسته به اخوان است، این را یک حقه سیاسی و اقدامی مسخره آمیز برای برای ترویج قدرت افسران و فریب مردم یاد کرده است.

البته این آولین و آخرین بار نیست که این قبیل مطالب گفته می شود. ما خودمان بحمدالله در کشورمان بارها  از این کشف ها مربوط به سرطان و ایدز و جز اینها داشته ایم.

اما نکته اصلی این است که معلوم نیست چه زمانی قصد داریم خودمان را و حد و اندازه مان را بشناسیم و از عوام فریبی و بازیچه قراردادن قرآن دست برداشته و راهی را که صراط مستقیم حق است و در آن دین و اخلاق الهی، و عقل و درک آدمی همزمان با هم و در کنار هم حجیت دارند را برویم. من که هیچ امیدی ندارم. هیچ.
این هم لینک خبر

http://arabic.cnn.com/middleeast/2014/02/27/egypt-aids-machine

 رسول جعفریان

 

مخترع "علاج الإيدز" معالج بالقرآن.. وانتقادات لدخول مصر بـ"عصر الكفتة"

مصر وارد عصر کوفته می شود

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    81 49
    كارت درست است جناب جعفريان...
  • ایرانی A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    واقعا مطلب جالبی بود اینکه عده ای برای توجیه کار غلط خود در پشت قران و دین مخفی می شوند و دست به عوام فریبی می زنند بسیار زیاد دیده می شود و متاسفانه مردم هم به سادگی تحت تاثیر قرار می گیرند
  • ك.م IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    48 26
    من فكر ميكردم ايرانيا توهم دارن،معلوم شد وضع مصريا از ما هم خرابترهآخه با كتلت با خودشون چي فكر ميكننخوبه كه هركشوري دوست داشته باشه مستقل باشه،اما آخه عقلم خدا به آدم دادهفقط براي اينكه ثابت كنيم به خودمون متكي هستيم و نيازي به كشورهاي غربي نداريم،دست به دامن هر حرف بي ربطي ميشيممثلا اينكه تو قرآن در مورد مهندسي راه و ساختمان ٥٠٠ آيه تفسيري هست
  • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    31 22
    عوامفریبی رو خوب اومدی
  • شهروند م IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    41 20
    "اگر هم در جایی اقدامی صورت گرفته، جایی بوده که مسیر علمی زندگی بشر که همان عقل خدادادی است، توانش را به کار انداخته و کاری انجام داده است." بهترین قسمت این نوشته
  • مصطفی کرمی A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    63 34
    خداوند به نویسنده مقاله عمر باعزت عطا فرماید ............. حقیقتا از ایشان هرچه خوانده و شنیده ایم سخن برحق بوده است ....... متاسفانه از این گونه عالمان صالح و حقیقت گو در جامعه بسیار بسیار کم داریم .........
  • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    33 19
    ما هم توی ایران مشابه آنرا داریم. ... یک چیزهایی بعضی ها می گن که مخ سوت می کشه.
  • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    51 31
    عالـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی بود. احسنت
  • بی نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    34 21
    ازین به بعد حاجی های ما تو بازارای عربستان دنبال این کتلت میگردن .....
  • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    56 35
    حالا یک نمونه دیگر: کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در یک سخنرانی در تبریز گفت که جنازه شیخ فضل‌الله نوری، چهره‌ی تندروی مخالف نهضت مشروطه، پس از به دار آویخته شدن تا صبح قرآن می‌خوانده است. آقای صدیقی در توضیح این ادعایش گفت: «افرادی شبانه جنازه شیخ را در داخل خانه‌اش دفن کردند و بعد از سه روز، شیخ فضل‌الله نوری به خواب کسی آمد و خواست که جنازه‌اش را در قم دفن کنند، وقتی قبر او را نبش کردند، کفن و پیکرش تازه مانده بود.» وی سپس از قول محمدتقی بهجت، "مرجع تقلید" درگذشته افزود: «فردی که از شب تا صبح کنار پیکر شیخ فضل‌الله نوری مانده بود تا بدنش را صبح دفن کنند، صدای تلاوت قرآن را می‌شنود، پس از مدتی متوجه می‌شود که صدای تلاوت قرآن از پیکر شیخ فضل‌الله نوری شنیده می‌شود.»
    • انصاری US ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
      12 32
      راست یا دروغ بودن این نقل را نمیدانم اما در حالت مکاشفه ممکن است شما صدای قرآن را از پیکری بشنوی و حال آنکه دیگران از شنیدنش ناتوان باشند. البته مکاشفه درست و حسابی نه مثل مکاشفه های رحیم مشایی و محمود خان. ههههههه
    • بی نام A1 ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
      26 16
      نوشته آقای جعفریان در انکار معجزه و کرامت نیست. ایشون برخورد سخیف با قرآن رو مورد عتاب قرار داده ، وگرنه کسی شکی در وجود معجزه و مسئله غیب نداره. این حرف آقای صدیقی هم میتونه درست باشه.
    • بی نام A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
      10 2
      حالا این کامنت به نویسنده چه ربطی داره؟
  • احمد A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    23 22
    مطلب دقیق سنجیده نوشته شده طوری که گزک دست کسی نمی دهد .
  • ناصر میرزاخانی A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    26 79
    عالی بود استاد. ممنون از روشنگری های تان.
  • بی نام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    1 29
    به نظرم افرادی که ایدز میگیرند عمدتا افراد دارای سوء تغذیه هستند و اگر خوب غذا بخورند و گوشت و موارد مشابه بخورند و سیستم ایمنی بدنشان تقویت شود امکان مقابله با بیماریها از جمله ایدز هم افزایش مییابد. مثلا در نروژ و کشورهای توسعه یافته کمترین میزان ایدز و بیماریها است که به نظرم تغذیه عامل اصلی است و بهتره مثل چین دولت لطف کند به خانوارها یک گاو یا گوسفند بدهد. و سفارش شود که در هفته همه افراد 1 کپسول مولتی ویتامین مینرال و ویتامین ب کمپکس مصرف کنند.
    • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
      12 3
      نژاد تو صد در صد ایرانیه
  • ثقلین IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    29 3
    حضرت استاد جزاکم الله خیرا عالی بود.
  • انصاری US ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    8 45
    حاج آقای جعفریان. کولر آبی یک چهارم کولر گازی برق مصرف میکنه. حالا اگه شما به کولر گازیهای مکه عادت کردین میتوانید از همونها استفاده فرمایید دیگه چرا به کولر ابی ما ایراد میگیرید. راستی جاحظ چیزی در باب استحباب استفاده از کولر گازی چیزی ننوشته؟؟ههههههه. حجکم مقبول. سعیکم مشکور. یه تملق هم آخرش گفتم بلکه خوشتون بیاد و منتشر کنید.
    • احمد A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
      14 3
      بی مزه
    • پینوکیو A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
      15 1
      دوست عزیز تنها مصرف برق مهم نیست راندمان هم مهم است، کولرهای آبی برچسب مصرف انرژیشان رده 7جی است یعنی بیشتر انرژی دریافتی را به گرما تبدیل کرده و هدر میدهند، اما کولرهای گازی با اینکه مصرف انرژیشان بیشتر از کولرهای آبی است ولی برچسب مصرف انرژیشان رده 1اِی و رده 1 مثبت اِی پلاس است. چرا در این چندین ساله، فکری به حال راندمان کولرهای آبی نشده تا راندمانشان به رده 1 برسد؟
    • پینوکیو A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
      8 5
      دوست عزیز تنها مصرف برق مهم نیست راندمان هم مهم است، کولرهای آبی برچسب مصرف انرژیشان رده 7جی است یعنی بیشتر انرژی دریافتی را به گرما تبدیل کرده و هدر میدهند، اما کولرهای گازی با اینکه مصرف انرژیشان بیشتر از کولرهای آبی است ولی برچسب مصرف انرژیشان رده 1اِی و رده 1 مثبت اِی پلاس است. چرا در این چندین ساله، فکری به حال راندمان کولرهای آبی نشده تا راندمانشان به رده 1 برسد؟
    • بی نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
      8 5
      پینوکیو جان. اگه در تولید برق مشکل نداشتیم من هم دوست داشتم از کولر گازی استفاده کنم. اما ظرفیت تولید برق ما محدوده.لا اقل جاهایی که هوا شرجی نیست کولر آبی خوب جواب میده. الان در مناطق خشک هم مصرف کولر گازی رفته بالا در حالیکه نیازی نبوده. باید توان کشور برای تولید انرژی رو هم در نظر گرفت.قیمت برق رو هم بخوان ببرن بالا صدای ملت در میاد. اما خب موافقم که میشه فناوری این کولرها را هم افزایش داد اما یه سقفی برای ارتقا هست به اون استانداردی که شما گفتین نمیشود رسید حالا آمریکا بسازه یا کره.
    • لشکری A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
      18 4
      با خوندن این کامنت یاد ادبیات محمود نمی افتید؟ این جور افراد در تاریخ ما کم نیستند کم نبوده و کم هم نخواهند شد چون حمایت می شوند همین جناب ایشان و البته همفکرهایشان ببینید که چقدر به من بد و بی راه خواهند گفت و چقدر منفی خواهند داد آقای محترم این بنده خدا فقط گفته بود کهصنعت ما در جا می زند مثل فکر بعضی ها و دیگر گفته بود که مقدسات را تبدیل به بازیچه نکنیم1 اما تو گویا متوجه نشدی و بر آشفته هستی چرا؟ نمی دانم یک بار حد اقل متن را بخوان
  • ج ص IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    24 2
    به تعداد امتیازهای مثبت و منفی نظرات دقت کنید. امتیاز های منفی به نظرات موافق آقای جعفریان، بیشتر از امتیاز مثبت هست.
  • علی IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    35 1
    این بحث کولر آبی هم جالب بود حاشیه ای بود اما از متن مهمتر.در تمام عرصه های صنعت و تولید این اتفاق افتاده و این واقعیت وجود داره.مثلا در عرصه خودروسازی برادران خیامی در سال 1345 صنعت خودرو مونتاژ رو راه میدازند همان ایران خودرو یا ایران ناسیونال آن روزی حالا با چه مشقاتی اونها تبدیل به کارخانه اول کشور و خاورمیانه در عرصه تولید خودرو میشه همه برادران خیامی را بعد از انقلاب مورد عتاب و خطاب قرار دادن مونتاژ کار بودن الان بعد از نزدیک به پنجاه سال همون مونتاژ کاری هم بلد نیستیم وضعیت خودروسازان ما این طوره که می بینید علی رغم فروختن جنس تولیدی به سه برابر قیمیت و گرفتن چپ و راست یارانه از دولت همیشه ورشکسته هستن
  • بی نام A1 ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    12 4
    مشکل کشور ما آن است که هر شخصی نسبت به هر امری نظر میدهد بعنوان مثال یک وقایع نگار به خود اجازه میدهد در باره تفسیر قرآن رای بدهد و اظهار لحیه کند.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    28 2
    جالبه منفی ها بیشتره. برنامه ریزی خوبی برای این کار شده. معمولا مراکز فعال تشریف دارند.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    12 1
    بابا بازم دست اونی که کولر آبی را درست کرد درد نکنه اگه به خودمون بود که میگفتیم مشیت الهی که ما باید گرما بخوریم
  • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    4 4
    دو کلمه حرف زدن که این همه به به و چه چه نداره. مخاطبان متملق ببینید در عمل هم این آقای جعفریان، کار حسابی انجام داده؟فقط حرف...
  • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    17 1
    متن را کامل خواندم و داشتم سکته می زدم از فرط تعجب و البته عصبانیت اومدم نظرها را بخوانم نظر اول را خواندم و دیدم به نظر نویسنده متن نزدیکتر است کمی خوشحال شدم که مردم فهیمی داریم اما وقتی منفی مثبت هارو دیدم و دیدم که مثبت 50 نفر و منفی 43 نفر و از اینکه آدم عاقل به دیوانه در این مملکت تقریبا 50:50 است ... آخه مردم بی خرد... به چی فکر می کنید؟ خدایا اگه اسلام و قران اینه من می خوام کافر بمیرم. جهنم اتشین تو تحملش از جهنمی که برخی بی خردان برای ما ساخته اند اسانتر است خدایا مرگ مرا هر چه زودتر برسان
  • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    15 0
    راست میگویید اگر کولر ابی مال کره بود الان یا مصرف ابش کمتر میشد یا صداش یا خنکتر میشد
  • بی نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    9 2
    خیلی خوب نوشتی حاجی دمت گرم
  • احمد غ A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    7 1
    حضرت استاد ذهن ، زاویه دید و قلمتان کاملا عالمانه است . احسنتم که مایه آبروی حوزه هستید . خدا شما و دوستانتان به ویژه مرجع المراجع را حفظ کناد
  • صالحی A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    5 2
    خیلی جالب بود البته این حرفها نشان میده که استاد حب ریاست هم ندارند اقای جعفریان روحانی شجاع وعالمی هستند خداوند وجودشان را حفظ کند
  • امير IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    4 3
    اين چي بود؟ تحليل بود؟ نقد بود؟ غر غر بود؟ واقعا دوست دارم نويسنده يه بار ديگه مطلبش رو بخونه. حداقل تو مباحثي تخصصي نداره اظهار نظر جدي نفرمايند. كولر گازي از جهاتي در مناطقي مثل تهران بهتر از كولر گازي است. تبخيري در مقابل تراكمي در عين آنكه كولر گازي اساسا مساله زيست محيطي دارند. به علاوه عدم بهبود تكنولوژي كولر ربطي به تمدن ندارد. مسايل مختلف اقتصادي، ساختار رقابتي، اقليم و اجتماع و سياست و ... دخيل اند. نسبت عدم پيشرفت تكنولوژي به دليل انتساب علوم به قرآن خيلي جالب بود همينطور ارتباط دادن آن به شامي مصري از هنر هاي نويسنده بود بهتره به جاي نوشتن چنين تحليل هاب آبكي اي كولر رو روشن كنيد
  • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    1 0
    جناب جعفریان، ذهن مردم از این راشادات و حرفها پر است، نیاز به عمل داریم، مردم عمل را میبینند نه این تفاسیر را. همهی مت میدانیم درد چیست...
  • علی A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    3 2
    با احترام به نویسنده که معمولا نکات جالبی مطرح می کنند، انتساب مطلب حاضر پیرامون کولر آبی به ایشان جای شگفتی دارد. ثابت ماندن کلیات یک وسیله در طول زمان، 70 سال یا 7000 سال، نقص به حساب نمی آید. چاقو و قیچی هم از زمان اختراع، تحول خاصی نیافته اند و این دلیل بر جمود فکری مخترعان یا هر چیز دیگری نیست شاید دلیل بر کامل بودن اختراع اولیه هم باشد، که هست. تحول در ساختمان یک وسیله یا یک ماشین، امری "دستور پذیر و فرمایشی" نیست، بلکه محصول روند ارتباط کاربران با آن وسیله و استعدادها و نیاز بشری است.
  • فغفور IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    1 0
    استاد سلام علیکم ملتی که ازعقل خدادادی خود نتواند استفاده کند. البته درکشور خود. بایدامروز شگفت زده شویم که استاد عزیز یک تلنگر برعقل مازدند بلکه دراین عصر تکنولژی واطلاعات خودرا اویزه چاه نگردانیم. البته حق کفتن اسان نیست ودرجامعه ما تاوان سختی دارد موفق باشید
  • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    1 0
    در مورد کولر ابی حرف دل ما را زدی هرسال ما در تابستان گرفتار پوشال و مو تور و تسمه و یاتاقان و پمپ و روغن کاری و غیره هستیم.
  • مهدی A1 ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    1 0
    باسلام وقبولی طاعات وعبادت ممنون از مطالب جالب و آموزنده باشد که ما همیشه این مطلب را فراموش نکنیم که هر جا وهر کس که با استفاده از اسم قرآن یا مطالب مشابه از قرآن مطرح شد دلیل بر درستی مطلب نیست بلکه باید تحقیق شود .از اینکه دید شما به این مسائل باز است و شفاف سازی میکنید ممنون وسپاس ودرود فراوان بر شما
  • م.ی2 IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    1 1
    سوم اینکه نکته دوم: یکی کامنت گذاشته بود که "علت عدم تغییر کولر آبی در طول 70 سال، لزوما ناشی از جمود نیست، بلکه ممکنه ناشی از کامل بودن این اختراع باشه." سوال: هیچ کس نمی که در همه جا و با همه شرابط آب و هوایی باید از کولز گازی استفاده کرد ولی این کولر آبی یعنی اونقدر بی عیب و نقصه که هییییییچ جای ارتقاء کیفیتی توش وجود نداره؟ نمی شه یه کاریش کرد که صداش کمتر بشه؟ نمی شه یه کاریش کرد که مصرف آب و برقش کمتر بشه؟ نمی شه یه کاریش کرد که اینقدر خرابی نداشته باشه و لازم باشه هر روز یکی بره بالاسرش؟ نمی شه یه کاریش کرد که اینقدر رسیدگی نخواد؟ نمی شه یه کاریش کرد که وضعیت پوشال هاش بهتر بشه؟ پس کولر آبی هایی که با پوشال های سلولزی به بازار اومدن بیخود اومدن؟