ایسنا نوشت:‌

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که «نقش سازنده» ایران در عراق کمک به تشکیل یک دولت فراگیر در این کشور خواهد بود.

ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به سوالی در خصوص نقش ایران در بحران کنونی عراق گفت: هر کاری که ایران و یا هر کس دیگری در عراق انجام می‌دهد باید به دور از ماهیت فرقه‌ای باشد و هر چیزی که شکل فرقه‌ای پیدا کند می‌تواند بسیار مشکل‌ساز باشد؛ بنابراین ما به طور دقیق عملکرد ایران در عراق را کنترل می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد: من گزارشاتی را دیده‌ام اما نمی‌توانم تاییدشان کنم. با این حال ما از هیچ چیزی که ماهیت فرقه‌ای داشته باشد حمایت نمی‌کنیم بنابراین اگرچه ممکن است ما با ایران یک دشمن مشترک داشته باشیم اما همیشه منافع استراتژیک مشترک نداریم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد تفاوت میان نقش بشار اسد رییس‌جمهور سوریه در عراق با ایران، اظهار کرد: من فکر می‌کنم یک تفاوتی در اینجا وجود دارد. ایران در صورتی می‌تواند نقشی سازنده در عراق داشته باشد که به تشکیل یک دولت فراگیر در این کشور کمک کند. من نمی‌گویم که آن‌ها چنین کردند اما می‌توانند.

هارف همچنین ادامه داد: همه ما از جمله ایران متوجه تهدیدات دولت اسلامی عراق و شام (داعش) هستیم اما این لزوما به این معنی نیست که ما یک منافع استراتژیک مشترک داریم. ما از کمک همه استقبال می‌کنیم چون معتقدیم که این به نفع عراق است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    8 2
    تو این مدت که ار طرف شما حتی یک گلوله به سمت داعشی های خونخوار شلیک نشد دنیا فهمید که اهداف پلیدی دارید. منظورتون هم از دولت فراگیر سهیم کردن همین خوناشامان در قدرت است. کاش اینها اصلا سهم میخواسند. اینها دنبال کل عراق هستند. تنها نقش سازتده ای که ایران میتونه بازی کنه کمک به دولت عراق برای شکست تروریست های تحت حمایت امریکا است. به خاطر امنیت کشور و جلوگیری از جنگ در اینده و خطر تجزیه نباید اجازه داد این صدام صفتان عراق رو تصاحب کنند. به اندازه کافی کشور غیر دوست و غیر برادر اطرافمون هست.
  • بی نام IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    1 0
    مرگ بر امریکا