۰ نفر
۶ تیر ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۸

خبرگزاری تسنیم نوشت:

 وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی برای مقابله با آنچه گروه‌های افراطی خواند، پیشنهاد کمک داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سایت اسرائیلی «واللا» گزارش داد که «آویگدور لیبرمن» در دیدار با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در پاریس پیشنهاد داد که اسرائیل به کشورهای «میانه رو» عربی برای مقابله با گروه های افراطی کمک نماید.
وی در این دیدار گفت: گروه های افراطی که در حال حاضر در عراق فعالیت دارند، برای برهم زدن منطقه خلیج فارس از جمله کویت تلاش خواهند کرد.
وی افزود: ممکن است اسرائیل کمک های موثری به کشورهای میانه رو عربی که در حال مبارزه با گروه های افراطی هستند، ارائه نماید.
لیبرمن با تاکید بر اینکه" منافع اسرائیل با منافع کشورهای میانه رو عربی، یکی است تاکید کرد: امروز اصل و قاعده ای برای ایجاد ساختار سیاسی و دیپلماسی جدید در خاورمیانه وجود دارد.
از سوی دیگر یک مقام ارشد آمریکایی به نقل از جان کری گفت که ضروری است کشورهای منطقه جبهه مشترکی برای مقابله با تهدیدات تشکیلات دولت اسلامی در عراق و شام موسوم به «داعش» ایجاد نمایند.
کری در پارس در حال اجرای رایزنی ها با مسئولان خلیج فارس درباره بحران عراق است و قرار است امروز جمعه نیز عازم عربستان سعودی شود.
در این دیدار لیبرمن همچنین از وزیر خارجه آمریکا برای کمک به پیدا شدن 3 صهیونیست ربوده شده در کرانه باختری، درخواست کمک کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =