واحد مرکزی خبر نوشت:

مجلس سنا روز پنجشنبه انتصاب سفرای آمریکا در عراق و مصر را در حالی تایید کرد که حدود 10 انتصاب دیگر به علت جنگ قدرت در سنا مسدود باقی مانده است.

مجلس سنا انتصاب استوارت جونز به عنوان سفیر آمریکا در بغداد و رابرت بیسروفت را به عنوان سفیر این کشور در مصر با اتفاق آرا تصویب کرد.
این دو انتصاب روز سه شنبه در کمیسیون تصویب شده بود و تایید آنها زمان بر نبود اما کاخ سفید این هفته از مانع تراشی سناتورهای جمهوری خواه برای تایید حدود 10 سفیر دیگر انتقاد کرد.
کاخ ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد این کار منافع واشنگتن را در مناطق درگیر با بحران به خطر می اندازد.
سوزان رایس مشاور امنیت ملی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد یک چهارم سفارتخانه های این کشور در آفریقا به ویژه در نیجر، کامرون و موریتانی منتظر سفرای جدید هستند. همچنین کرسی آمریکا در بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا ( آ سه آن ) خالی است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، مجلس سنا از ماه مه تنها پنج سفیر دیگر آمریکا را در سوییس، بلیز، آنگولا،‌ اردن و پرو تایید کرده است.
دموکرات ها همکاران جمهوری خواه خود را به مانع تراشی عمدی برای تلافی تغییرات اخیر در قوانین داخلی متهم می کنند که حقوق اقلیت جمهوری خواه را کاهش داده است.
جمهوری خواهان نیز از گزینه های باراک اوباما برای چند سفارتخانه انتقاد و اعلام کردند برخی نامزدها در کمیسیون ها از کشوری که برای خدمت در آن انتخاب شده اند ابراز نارضایتی کردند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =