نخست وزیر ترکیه در دیدار نخست وزیر منطقه کردستان عراق، اولویت کنونی این کشور را تشکیل دولت وحدت ملی دانست.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از العالم  درحالیکه مردم عراق از حدود سه هفته قبل به شدت گرفتار مقابله با حملات گروه‌های تروریستی تکفیری و بعثی مورد حمایت طرفهای خارجی هستند، نخست وزیر ترکیه در دیدار نخست وزیر منطقه کردستان عراق، اولویت کنونی این کشور را تشکیل دولت وحدت ملی دانست.
 "نیچروان بارزانی" روز پنج شنبه با "رجب طیب اردوغان" در آنکارا دیدار و گفتگو کرد.
سایت خبرگزاری "آناتولی" ترکیه اقدامات تروریستی داعش و باقیمانده های حزب منحل بعث و تکفیری‌ها در عراق را "جنگ مذهبی" توصیف کرد و به نقل از منابع آگاه نوشت: "اردوغان و بارزانی بر ضرورت تشکیل دولت وفاق ملی در عراق در سریعترین زمان ممکن برای نجات این کشور از جنگ مذهبی و حمایت از وحدت سیاسی و اراضی این کشور و بازگشت سالم گروگانهای ترکیه ای که هنوز در عراق هستند تأکید کردند."
آناتولی ادامه داد: اردوغان و بارزانی در دیدار امروز در آنکارا، آخرین تحولات در منطقه بخصوص تحولات موصل و کرکوک را بررسی کردند و گفتند که نبود ثبات و مشکل امنیتی در عراق موجب نگرانی است.
بر اساس این گزارش، دو طرف بر تشکیل دولتی با حضور طیف های مردم عراق و تقسیم عادلانه ثروت و حکومت تاکید کردند.
اردوغان در این دیدار مدعی شد: ترکیه دست یاری به سوی خسارت دیدگان حوادث عراق دراز می کند؛ و ارسال کمک‌های انسان دوستانه به همه نیازمندان بخصوص در مناطقی که اکثر ساکنین آن ترکمن ها هستند، از 12 ژوئن شروع شده است.
اردوغان و بارزانی همچنین همکاری در زمینه انرژی را بررسی نمودند، و بر عزم طرفین برای تقویت و ادامه این همکاری تاکید کردند.
این دیدار به مدت یک ساعت در ساختمان نخست وزیری ترکیه انجام شد، و "احمد داود اوغلو" وزیر خارجه ترکیه، "تانر یلدز" وزیر نیرو و منابع طبیعی، "هاکان فیدان" رئیس سازمان اطلاعات، "ابراهیم کالین" معاون مشاور در نخست وزیری و "سینرلی اوغلو" مشاور وزارت خارجه ترکیه حضور داشتند.
"قباد طالبانی" معاون نیچروان بارزانی وی را در سفر به آنکارا همراهی کرد.
وزیر خارجه ترکیه نیز امروز، در محل وزارت خارجه ترکیه در آنکارا، با نیچروان بارزانی پشت درهای بسته دیدار و گفتگو کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =