ایسنا نوشت:

رئیس‌جمهوری آمریکا از کنگره درخواست کرد تا با اختصاص 500 میلیون دلار برای آموزش و مجهز کردن مخالفان "میانه‌روی" سوریه موافقت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا با بیان این درخواست تاکید کرد که هدف از این اقدام کمک به مخالفان میانه‌روی سوری برای ادامه کنترل آن‌ها بر مناطقی که تحت سیطره دارند و همچنین مقابله با خطر گروهک‌های تروریستی است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که قبل از کمک به مخالفان سوری بررسی‌هایی در خصوص هویت آن‌ها انجام خواهد شد تا از این طریق نگرانی‌هایی نسبت به این که کمک‌های ارائه شده به دست دشمنان آمریکا بیفتد، کاهش یابد.

کاخ سفید گفت که این مبلغ به شورشیان سوری‌ کمک خواهد کرد تا در برابر نیروهای متحد با بشار اسد، رئیس‌جمهورس سوریه از خود دفاع کنند.

براساس بیانیه کاخ سفید، این کمک همچنین به شورشیان در مبارزه با شبه‌نظامیان تندرو مانند دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش کمک خواهد کرد.

پیشروی‌های داعش در عراق واقع در همسایگی سوریه باعث شده است بعضی اعضای کنگره برای اقدام علیه این گروه به دولت اوباما فشار بیاورند.

کاخ سفید اعلام کرد:‌ مبلغ درخواست شده در جهت تلاش‌های دیرباز دولت برای قدرت دادن به نیروهای میانه‌رو مخالف در سوریه، چه غیرنظامی، چه نظامی به کار گرفته خواهد شد. به گفته آنها، این پول همچنین «به وزارت دفاع امکان خواهد داد حمایت ما از گروه‌های تایید صلاحیت شده در میان مخالفان مسلح را افزایش دهد.»

کاخ سفید مدعی شد که این ۵۰۰ میلیون دلار به ایجاد ثبات در نواحی تحت کنترل مخالفان و مقابله با تهدیدهای تروریستی کمک خواهد کرد.

دولت اوباما می‌گوید که برای رفع نگرانی در مورد خطر افتادن تجهیزات به دست شبه‌نظامیان متخاصم با آمریکا و متحدان آن، ابتدا پیشینه گروه‌های دریافت کننده کمک‌های مالی بررسی خواهد شد.

اوباما تحت فشار شدید بعضی اعضای کنگره برای افزایش کمک به مخالفان در سوریه بوده است. وی ماه گذشته در نطقی در آکادمی نظامی وست پوینت به افزایش کمک به مخالفان اشاره کرده بود.

وی گفته بود که برای «افزایش حمایت از کسانی در میان مخالفان سوری که بهترین آلترناتیو در مقابل تروریست‌ها هستند»، با کنگره کار خواهد کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    4 1
    مخالف میانه رویی وجود نداره. مخالفان میانه رو توسط داعش و جبهت النصره بلعیده شدند. هر سلاحی که به سوریه بفرستند در دست تروریست ها قرار خواهد گرفت. و امریکا این رو میدونه و نگرانیی بابت این اقدام نداره. امریکا پشتیبان تروریست ها است و شما نخواهید دید چه در سوریه یا عراق امریکا حتی یک گلوله به سمت این گروه شلیک کنه.
    • بی نام IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
      2 0
      میخواند با این گونه حرفا بدون دردسر به داعش کمک کنند