۰ نفر
۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲

ایسنا نوشت:

جبهه النصره در منطقه مرزی "بوکمال" در خاک سوریه با نیروهای داعش بیعت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت الشرق الاوسط، نیروهای وابسته به شاخه جبهه النصره، وابسته به تشکیلات تروریستی القاعده در سوریه، با نیروهای تشکیلات تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) بیعت کردند.

این در حالی است که نیروهای داعش کنترل خود را بر قسمت‌های گسترده‌ای از شمال و شمال غرب عراق از جمله منطقه اطراف "بوکمال" و گذرگاه مرزی آن گسترش داده و به سمت استان "دیر الزور" در سوریه امتداد داده است.

از سوی دیگر درگیری‌ها در مناطق مختلف سوریه بین داعش و جبهه النصره و دیگر گردان‌ها ادامه دارد به طوریکه نیروهای داعش روز چهارشنبه به منطقه "الشحیل" واقع در "دیر الزور" که پایگاه نیروهای جبهه النصره به شمار می‌آید حمله کردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که شاخه جبهه النصره در بوکمال که به نام "جنود حق" شناخته می‌شوند با نیروهای داعش بیعت کرده‌اند.

بدین ترتیب شهر بوکمال بدون وقوع درگیری تحت کنترل داعش درآمد.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که این اقدام میان دو گروه در سوریه از ماه ژانویه تاکنون به داعش اجازه می‌دهد تا کنترل مناطق مرزی سوریه و عراق را به دست بگیرد و این مساله بعد از وقوع درگیری‌های گسترده در منطقه میان دو طرف صورت گرفت.

صدها هزار تن از خانوارهای سوری و عراقی به منطقه بوکمال پناه برده‌اند و در صورت وقوع درگیری در این منطقه یک فاجعه انسانی به وقوع خواهد پیوست.

سخنگوی ارتش آزاد سوریه نیز اعلام کرد که بوکمال برای این نیروها خط قرمز بوده و اگر داعش از مرزهای عراق عبور کند با آنها با می‌جنگند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 1
    دیگه کسی تونست جلوی این ها رو بگیره..........
  • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    6 0
    سگ رزد برادر شغاله