آخوندی با بیان اینکه اخیرا در مطبوعات از مسکن اجتماعی به عنوان طرح جامع مسکن تعبیر می‌شود، تصریح کرد: مسکن اجتماعی ویژه افراد کم درآمد جامعه است و مختصات آن با طرح جامع مسکن که تمام انواع مسکن را دربرمی‌گیرد، متفاوت است.

وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه، روز گذشته برای افتتاح چند طرح راه سازی وارد استان اصفهان شد.

اهم اظهارات عباس آخوندی در جمع خبرنگاران به نقل از ایرنا در ادامه آمده است:

- آن‌چه در سفر به اصفهان با آن مواجه شدم، این بود که اکثر مهندسان و دانشگاهیان از آلودگی هوا و وضعیت آب استان اصفهان گلایه دارند که بخشی از آن به نحوه توسعه و برنامه‌ریزی شهری در این استان و پیش بینی برای گسترش شهری در آینده بازمی‌گردد.

- با توجه به وجود صنعت و تولید ۵۰ درصد از فولاد کشور در استان اصفهان، امکان تجدید نظر در نظام حمل و نقل، افزایش سهم حمل و نقل ریلی، ایجاد بندر خشک و چگونگی تقویت حمل و نقل ترکیبی در این استان، از محورهای مورد بررسی در جریان این سفر خواهد بود.

- مجموع تعهدات بانک‌ها در باره طرح مسکن مهر در کشور ۵۰۰ هزار میلیارد ریال است.

- در حوزه خدمات روبنایی، همکاری خوبی با وزارت آموزش و پرورش داریم و امیدواریم تا مهر سال جاری مجموعه های آموزشی قابل توجهی در کنار مسکن‌های مهر ایجاد شود.

- ساخت پاسگاه‌ها و مساجد، مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی و خدمات جانبی در مجموعه‌های مسکن مهر هم در دستور کار قرار دارد.

- در طرح مسکن اجتماعی، متوسط زیربنای هر واحد مسکونی ۵۰ متر است که برای خانوارهای دارای فرزند به ۷۰ متر نیز می‌رسد، اما واحدهای مسکن مهر تا ۹۰ متر مربع وسعت دارد.

در طرح مسکن مهر علاوه بر پرداخت وام، مابقی هزینه توسط متقاضی پرداخت می‌شود اما در مسکن اجتماعی، واحدها متناسب با وسع درآمد خانوار قیمت‌گذاری می‌شود و هر فرد با پرداخت حداکثر ۴۰ درصد درآمد خود، به صورت اجاره‌ای امکان سکونت در آن واحد را پیدا می‌کند.

- واحد مسکن اجتماعی به صورت اجاره در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و دولت اعلام کرده است که واگذاری آن‌ها از سال ۹۳ آغاز می‌شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =