معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه گفت: اگر عراق درخواست نماید، در چارچوب حقوق بین‌الملل و قراردادهای متعارف و روشن تجهیزات نظامی به عراق ارسال خواهیم کرد.

به گزارش نسیم، حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم درباره کمک به عراق برای مبارزه با تروریست‌ها تصریح کرد: اگر عراق درخواست نماید؛ در چارچوب حقوق بین الملل و قراردادهای متعارف و روشن تجهیزات نظامی به عراق ارسال خواهیم کرد.

وی درعین حال افزود: تاکنون درخواستی نشده و عراق از توانایی لازم برخوردار است.

امیر عبداللهیان تاکید کرد: ما در مبارزه با تروریسم در کنار عراق خواهیم بود.

روزنامه نیویورک تایمز پیشتر به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد که ایران به عراق هواپیماهای بدون سرنشین و تجهیزات نظامی ارسال کرده است.

 

همچنین با بیان اینکه بحران سوریه تنها راهکار سیاسی دارد، گفت: با توجه به اینکه برخی طرف‌ها از ایده ارسال سلاح به سوریه حمایت می‌کنند نمی‌توان نسبت به آینده امنیت منطقه خوشبین بود.

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امورخارجه، حسین امیر عبدالهیان در دیدار خانم کاخ هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور خلع سلاح شیمیایی در سوریه، افزود: تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل نشان داد که در صورت اقدام حرفه‌ای و بی طرفانه می‌توان در سایر زمینه‌ها از جمله راه کار سیاسی در سوریه موفق بود.

وی در ادامه نسبت به این موضوع که رژیم صهیونیستی به عنوان مرکز تهدیدی برای منطقه و جهان در زمینه سلاح‌های کشتار جمعی مطرح است هشدار داد و اظهار داشت: انتظار این است که این نکته مورد توجه قرار گیرد.

خانم کاخ نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت سفر به جمهوری اسلامی ایران و تقدیر و تشکر از حمایت‌های کشورمان و تحقق اهداف ماموریت خود، تصریح کرد این یک موفقیت دسته جمعی است که با حمایت جمهوری اسلامی ایران و همکاری سازنده مقامات سوریه بدست آمد.

وی با تاکید بر ابعاد انسان دوستانه موضوع، ابراز امیدواری کرد برخی کشورها رویکردهای خود نسبت به سوریه را کنار بگذارند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    18 9
    عراق به اندازه کافی نفت و... داره، پول بده و سلاح خرید کنه. ایران به کشوری بدهکار نیست که سلاح مفت بهشون بدیم.