واحدمرکزی خبرنوشت:

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه نام سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام و یک گروه شورشی دیگر در نیجریه را در فهرست سیاه خود قرار داد.

به این ترتیب، نام ابوبکر شیکاو و گروه «انصارو» در فهرستی قرار می گیرد که نام اعضای وابسته به گروه القاعده در آن قرار دارد و دارایی های بین المللی آنها مسدود و قانون منع صدور روادید برای آنها اعمال می شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، کمیته تحریم های القاعده در شورای امنیت سازمان ملل ماه گذشته بوکوحرام را در فهرست سیاه خود جای داده بود. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که اعضای این گروه تروریستی بیش از 200 دختر دبیرستانی را از روستایی در این کشور ربودند و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا یک سال پیش برای هر نوع اطلاعات که به یافتن ابوبکر شیکاو کمک کند، هفت میلیون دلار جایزه تعیین کرد.
انصارو، گروهی که گفته می شود مسئولیت مرگ تعداد زیادی از گروگان های غربی را بر عهده دارد، شاخه نیجریه ای گروه القاعده مغرب عربی است.
این گروه پس از یک سری حملات در اوایل سال 2012 در شهر کانو که بیش از 186 کشته بر جای گذاشت، به نشانه اعتراض، از القاعده جدا شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =