سخنگوی دولت گفت: بدون تردید رأی مردم موجب موفقیت آقای روحانی در انتخابات شد، گرچه برخی از گروه‌های سیاسی نیز از وی حمایت کردند.

به گزارش خبرآنلاین، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز کابینه در جمع نوبخت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب در حال حاضر مدعی هستند که اگر آنان نبودند آقای روحانی هم رأی نمی‌آورد، اظهار داشت: بدون تردید رأی مردم موجب موفقیت آقای روحانی در انتخابات شد، گرچه برخی از گروه‌های سیاسی نیز از وی حمایت کردند.
سعید حجاریان اخیرا در گفت وگویی تصریح کرده بود:اصلاح‌طلبان ستون فقرات برنامه‌های روحانی هستند و اگر بشکنند روحانی هم می‌شکند.
سخنگوی دولت می گوید: در هر صورت فصل‌الخطابی که باعث شد آقای روحانی روی کار آید رأی مردم بود.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی درباره کم کردن ساعت کار کارمندان گفت: کم کردن ساعت کار کارمندان همواره مورد اعتراض مجلس بوده است و  دولت قبلی بدون توجه به قانون آنرا اجرا می کرد؛ دولت در ماه رمضان ساعت کاری را کاهش نمی دهد و کارمندان از مرخصی استفاده کنند.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری درباره افزایش قیمت ها گفت: دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت ها ندارد.

وی تصریح کرد: نباید بخاطر افزایش مختصر قیمت حامل های انرژی، برخی ها قیمت محصولات خود را بالا ببرند.

دیگر اظهارات سخنگوی دولت به نقل از فارس و ایسنا به شرح زیر است:

روند تدوین برنامه ششم توسعه

*برنامه ششم توسعه با تکیه بر برنامه‌های سیاست‌های کلی نظام از جمله سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تهیه و تنظیم خواهد شد

* در این جلسه تاکید شد که تا زمان اتمام برنامه پنجم توسعه و آغاز اجرای برنامه ششم در این فاصله زمانی در خصوص ساختارهایی که اجرای برنامه لازم دارد و همچنین دیگر مسائل مربوطه، برنامه کوتاه مدت ویژه‌ای تهیه شود.

* ما تلاش می‌کنیم که در برنامه ششم رویکرد دانش‌بنیان نیز مورد توجه قرار گیرد.

* در جلسه امروز هیات دولت همچنین تصمیم گرفته شد که برای تحقق حمایت غذایی که از قبل اعلام شده بود از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شود، 187 میلیارد تومان برای این کار به این وزارتخانه تخصیص داده شود تا هفته آینده بتواند مرحله نخست حمایت غذایی از اقشار کم درآمد را انجام دهد.

احیای سازمان برنامه بودجه

*امروز در بحث چگونگی تهیه و تنظیم برنامه ششم که در دولت مطرح شد این موضوع را رییس‌جمهور مورد تاکید قرار دادند که با ساختار و تشکیلات فعلی نمی‌توان برنامه مناسبی را برای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز تهیه کرد و باید نظام و ساختاری که اکنون وجود دارد اصلاح شود.

* تاکنون ما با دو تجربه در ارتباط با نظام برنامه‌ریزی در کشور روبرو بودیم؛ یکی سازمان برنامه و بودجه و دیگری سازمان برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی که هر کدام نقایصی داشتند. سازمانی که درصدد احیای آن هستیم باید روزآمد باشد و اشکالات دو سازمان قبلی را نداشته باشد.

* دولت مصمم است که نظام برنامه‌ریزی مناسبی را متناسب با ماموریت‌هایی که هست تعریف کند.

کمبود آب در تابستان

*تاکنون گزارشی در این ارتباط که مشکلی خواهیم داشت نداشته‌ایم و امیدواریم که مشکلی به وجود نیاید.

دریافت قسط‌ های آخر توافق ژنو

*در این ارتباط مشکلی وجود ندارد و شاید در دو سه روز آینده وصول شود.

وام ازدواج جوانان

* ما از دو هفته قبل اقداماتی را برای حل این موضوع آغاز کرده‌ایم و این‌که منابع لازم برای پرداخت وام ازدواج جوانان بر اساس سازوکارهایی تهیه شود و با دادن قرض‌الحسنه بخشی از مشکلات جوانان در ارتباط با ازدواج حل شود. به زودی در مورد این اقدامات اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

دولت فعالیت‌های داعش را یک تهدید ملی می‌داند؟‌

*در مورد موضوعی که در کشور همسایه و مرزهای ما تحت عنوان داعش و جان گرفتن مجدد بعثی‌ها به وجود آمده دولت حساس است و همه رخدادها را زیر نظر دارد، البته در مورد برخی از این مسائل در جلسه هیات وزیران بحث می‌شود و بخشی نیز در شورای عالی امنیت ملی که به ریاست رییس‌جمهور برگزار می‌شود.

* به هر صورت برای جمهوی اسلامی ایران که همواره درصدد مقابله با تروریسم بوده و ثبات منطقه برای او مهم و در این زمینه فعال است، این تحولات مهم است و ملت ایران نیز بداند که دولت این مسائل را با دقت رصد می‌کند و اقدامات مناسب برای امنیت‌بخشی هر چه بیشتر به مرزها انجام می‌گیرد.

صادرات نفت ایران به اروپا

*در مورد بازارهای نفت ایران هنوز تغییر جدی نسبت به گذشته فراهم نشده است، البته فروش نفت ایران متناسب با برنامه است و حتی کمی بیش از آنچه که ما در بودجه برنامه‌ریزی کرده بودیم موفق به فروش شده‌ایم.

بازگشایی سفارت انگلیس در تهران

دولت هیچ حرف غیرقانونی و غیرمنطقی را از هیچ دولتی نمی‌پذیرد و در مورد بازگشایی سفارتخانه انگلیس نیز این کشور می‌تواند در چارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی نسبت به بازگشایی سفارت خود در تهران اقدام کند.

تمهیدات برای کنترل بازار و قیمت کالاها در ماه مبارک رمضان

* در جلسه امروز به همه دستگاه‌هایی که به نوعی متصدی و متولی بازار هستند تاکید شد که نظارت کافی بر بازار صورت بگیرد و کالایی افزایش قیمت نداشته باشد.

 حمایت از فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی شناسنامه‌دار

*تشکل‌های سیاسی که در وزارت کشور ثبت شده‌اند بین 100 تا 200 حزب و انجمن سیاسی هستند البته با توجه به مشکلاتی که در صحنه عمومی کشور است همه آنها فعال نیستند، ولی دولت از فعالیت تمام احزاب استقبال می‌کند و از هر کمکی در جهت فعال شدن هر چه بیشتر آنها از جمله ایجاد زمینه برای اینکه آنها رسانه داشته باشند دریغ نخواهد کرد و در این راستا اقدام می‌کند و ما محدودیتی در این راستا نداریم.

تمدید قرار داد سرمربی تیم ملی فوتبال

*در هیات دولت برای تیم ملی دعا می کنیم. در خصوص قرارداد کی روش به نحو مناسبی اقدام خواهد شد.
*مخالفتی با بازگشایی سفارت انگلیس در تهران نداریم. اما هیچ حرف زیاده خواهانه ای را از سوی هیچ کس نمی پذیریم.

* دولت خود را موظف می داند در خصوص تمدید قرار داد سرمربی تیم ملی در صورت صلاحدید کارشناسان امر، اعتبار لازم را اختصاص دهد.

* بیش از 60 میلیارد تومان اعتبار به دستگاه ورزشی اختصاص داده ایم.

/212 212

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کاوه IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    21 1
    "دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت ها ندارد." شما گفتی ما هم باور کردیم عزیزم مردم رای داده اند که برنامه ای برای کاهش قیمت ها و معضلات ارایه دهید نه اینکه برنامه ای برای ...نداشته باشید این وزارت صنعت شما و خودروسازان هم احتمالا خود جوش عمل می کنند و به شما هم ربطی ندارند اگه این جوریه که دولت قبل هم گناهی نداشت. چون برنامه ای برای افزایش قیمت ها نداشت. مثل شما که برنامه ای برای کاهش قیمت ها ندارید.
  • معلم از تهران IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    20 8
    سلام من معلم هم به ایشان رای دادم برای ایشان تبلیغ هم کردم اما برای انتخابات بعدی دیگر به ایشان رای نخواهم داد ایشان نسبت به مشکلات معلمان کاملا بی توجه هستند
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    14 0
    اولا که معمولا در حرف میگید افزایش قیمت نمیدهید با اینحال اگر این حرف را بپذیریم تا کی ؟
  • بی نام A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    11 0
    خود قیمتها تا الان بطور خودجوش بالا رفتن. دولت بهتره برای پایین اومدن قیمتها که بیشتر هم به نرخ دلار وابسته س کاری کنه
  • کی هان IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    12 4
    نمی دونم چرا هر وقت دولت میگه هیچ چی قرار نیست گران بشه ...قیمت چند برابر میشه
  • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    27 5
    زیباکلام:روحانی یک میلیون رای بیشتر نداشت
  • محمددد IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    42 2
    برنامه اي براي افزايش قيمت ندارد . بجز شير 30 خودرو 1015 سوخت ....... سود بانكي 10 ولي بهره بانكي 28 و .......
  • بی نام A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    8 1
    ما تو محله افشین نوشهر در کمربندی نوشهر چالوس روبهروی متل صحرا هستیم هنوز بعد از سی سال هنوز یک آسفالت نداره۰۰۰ کل جاده اش یک کیلومتر نیست۰۰۰ وقتی ماشین عبور میکنه کل محل را خاک پر میکند۰۰۰ واقعا چرا محلات شمال را آسفالت نمیکنند۰۰۰ فقط سنگ میریزنند بعد از چهار ماه باران تمام سنگ ها به تراز پایین تر میبرد و باز کوچه گود میشود
  • بی نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    17 1
    مگه افزایش قیمت به نظر دولت بستگی داره؟ نمی دونستم حالا جان من یه برنامه ای داشته باشی بد نیست ها دکتر جان
  • هادی A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    12 11
    در تمام کشورهای اسلامی در ماه رمضان ساعت کار مندان کم میشود حال این دولت بااین موضوع مخالف است زنده باد احمدی نزاد
    • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
      5 6
      برادر بزرگوار کم کردن ساعت کاری ادارت دولتی ظلم به مردم هست. اون بنده خدایی که کارش به اداره دولتی میفته چه گناهی کرده که کارش لنگ بمونه. ما روزه رو میگیریم از حق الناس هم نباید بزنیم.
    • بی نام IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      4 0
      بی نام عزیز , بی نام دوست داشتنی آخه این چه حرفیه که میزنی کدوم ظلم ؟؟ ما روزهای عادی هم ساعت 1 به بعد ارباب رجوع نداشتیم یا اگر میومدن تک و توک دیگه چه برسه به ماه رمضون . بابا تو چله ی تابستون , با این ساعت طولانی , به خدا نمیشه تحمل کرد
  • ملکی IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    7 0
    دست دولت مردان درد نکند کاملا"به مردم روشن گفتید که انچه دررسانه ها پخش میشود با عمل دولت رابطه ای ندارد وقتی دولت بنا ندارد افزایش قیمت بدهد افزایش قیمت برق گاز بنزین وووووووحتما"کار بخش خصوصی بوده نرخ سودبانکی کرایه ها اجاره خانه ها بیمه ها لبنیات وووووو
  • كارگر IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    6 0
    با سلام لطفا در خصوص كاهش ساعات كاري در ماه مبار رمضان رياست محترم جمهوري تجديد نظر فرمايند واقا روزه تابستان و كار طولاني با هم بسيار طاقت فرسا ست اضافه فرماييد كم خوابي را نيز........
  • بی نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    5 0
    لطفا در خصوص كاهش ساعات كاري در ماه مبار رمضان رياست محترم جمهوري تجديد نظر فرمايند واقعا روزه تابستان و كار طولاني با هم بسيار طاقت فرسا ست اضافه فرماييد كم خوابي را نيز........
    • بی نام IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      2 0
      روز طولانیه , گرمای طاقت فرسا , به خدا سخته . چطور کاهش ساعت اداری خلاف قانونه , اما افزایش حقوق کارمندها با توجه به تورم اجرا نمیشه ؟؟ اگر قراره خلاف قانون عمل نکنید تو هیچ زمینه ای عمل نکنید , نه هرچی که به نفع خودتونه
  • عزيز A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    12 2
    شما نه تنها براى افزايش قيمت ها بلكه براى افزايش بيكارى ، مسكن و .... برنامه اى نداريد
  • سعدى A1 ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    2 2
    جناب نوبخت مگردورازجان هيچ احمقى درانتخاب رياست محترم جمهورى آقاى دكترروحانى بارأى مردم شك دارد ؟ بايدمجنون يانادان باشدچنين شخص يااشخاصى.
    • بی نام IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      2 1
      برای اینکه یه عده میگن رایی که آقای روحانی آورد به خاطر خودش نبود , به خاطر حمایت آقای خاتمی از ایشون بود
  • مجمع کارمندان اصلاح طلب A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    2 1
    کارت قرمز برای نوبخت / به دلیل عدم کاهش ساعت کار ادارات در ماه مبارک رمضان