ایسنا نوشت:

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن تشریح ضوابط بخشش اضافه خدمت مشمولان غایبی که به خدمت اعزام می شوند، گفت: کارکنان وظیفه برای بخشش اضافه خدمت نیاز به مراجعه به سازمان وظیفه عمومی محل خدمت خود را ندارند بلکه این افراد باید به معاونت نیروی انسانی رده‌های خود مراجعه کنند.

سردار سید حمید صدرالسادات در خصوص ضوابط بخشش اضافه خدمت سنواتی کارکنان وظیفه گفت: براساس تبصره یک ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولان غایبی که به خدمت اعزام می شوند در صورتی‌که حین خدمت، حسن اخلاق و رفتار و جدیت در انجام وظیفه از خود نشان دهند یا در عملیات جنگی ابراز شجاعت و فداکاری نمایند، حداکثر دو سوم از اضافه خدمت سنواتی آنان به تشخیص و تصویب فرماندهان و مدیران منصوب در جایگاه سرلشگری و بالاتر در هریک از سازمان های نیروهای مسلح، بخشیده می شود.

او مصادیق حسن اخلاق و رفتار را به شرح زیر توضیح داد: کارکنان وظیفه ای که به عنوان سرباز نمونه نیروی مربوط برای معرفی به جشنواره سازمان انتخاب شده باشند، در حین خدمت در مسابقات ورزشی، قرآنی و علمی در سطح نیروهای مسلح، استان یا کشور یا سازمان حائز رتبه اول تا سوم شوند، حافظ حداقل یک جزء قرآن بوده یا در طول خدمت یک جزء قرآن را حفظ کنند، در حین خدمت و انجام ماموریت، دچار حادثه منجر به معلولیت یا جانبازی یا از کار افتادگی شوند، در راستای ترویج فرهنگ قرآن، نماز و تفکر بسیجی فعال بوده و در کلاس های یادگیری قرآن، نماز و اعتقادات دینی و اسلامی به صورت فعال شرکت کرده و پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، گفت: افرادی نیز که دارای شرایط خاص می باشند همانند کارکنان وظیفه یتیم، فرزندان ایثارگران، کارکنان وظیفه متاهل، تنها فرزند ذکور خانواده، پدر در حبس مشروط، فوت اعضای درجه یک خانواده در طول خدمت، کارکنان وظیفه تحت پوشش کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی، از بخشش اضافه خدمت بهره مند می شوند.

صدرالسادات، همچنین حسن نگهداری اموال در اختیار سربازان همانند رانندگان و سربازان ساعی، خدمت در مناطق امنیتی درگیر حداقل به مدت 6 ماه برای افراد بومی و غیربومی، خدمت کارکنان وظیفه غیربومی در مناطق عملیاتی و غیردرگیر حداقل به مدت 9 ماه، خدمت کارکنان وظیفه عیربومی در مناطق محروم و بد آب و هوا به مدت یک سال، خدمت در مشاغل سخت و زیان آور حداقل به مدت یک سال، خدمت کارکنان وظیفه در مناطقی بیش از 500 کیلومتر دورتر از محل سکونت حداقل به مدت 9 ماه و خدمت بیش از یک سال کارکنان وظیفه را در یگان پاسداری از دیگر مصادیق بخشش اضافه خدمت برشمرد.

او با تاکید براینکه، بخشش اضافه خدمت صرفا در چهار ماهه آخر خدمت دوره ضرورت کارکنان وظیفه صورت می‌گیرد، گفت: کارکنان وظیفه‌ای که در دوره‌های تخصصی آموزشی شرکت می‌کنند؛ در صورت عدم موفقیت، مشمول بخشودگی نخواهند شد و معدل نمرات دوره رزم مقدماتی آنها نیز باید 75 و بالاتر باشد.

او یادآور شد: کارکنان وظیفه برای بخشش اضافه خدمت نیاز به مراجعه به وظیفه عمومی محل خدمت خود را ندارند بلکه این افراد براساس ابلاغیه 16 /5 / 92 ستاد کل تحت عنوان «آیین نامه اجرایی رسیدگی به وضعیت مشمولان غایب دارای عذرموجه» باید به معاونت نیروی انسانی رده های خود مراجعه کرده و رده ها نیز موظفند در صورت داشتن شرایط فوق براساس دستورالعمل ستاد کل، فرد را از انجام اضافه خدمت و یا بخشی از آن، معاف کنند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    116 8
    تو را بخدا فکری بحال غایبین متأهل 38 ساله با فرزند بکنید چطور میشه حالا با این شرایط اقتصادی برویم خدمت ما حاظریم هرجور به صلاح هست عمل کنیم تا معاف شویم به گوش مسیولین برسانید وجدانن ممنون
    • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
      13 16
      آقاي غايب 38 ساله متاهل .... من هم الآن 38 سالمه و متاهل هستم ولي در 25 سالگي با مدرك فوق ليسانس مهندسي به خدمت سربازي رفتم و دو سال از بهترين زمان زندگيم رو در خدمت گذروندم .... حالا واقعا عادلانه است كه شما با زير پا گذاشتن قانون و فرار از سربازي معاف بشي و ديگه خدمت نري ؟؟
  • سعید A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    23 43
    ضمن تشکر از رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا تقاضا دارم قوانین سربازی به صورت کاملا شفاف ارائه شود خیلی از قوانین متاسفانه در دفترچه خدمت به سربازی ذکر نشده است یا اینکه سلیقه ای اعمال میشود و اینکه یه نفر مانند من از معافیت کفالت و پزشکی باید بهره مند شود اما بخاطر مشخص نبودن یا عدم درج قوانین در دفترچه خدمت از آن محروم می گردد بدیهی است در نه فقط در حق من بلکه دیگر افراد که متضرر میشوند چنین است.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    69 5
    سال 88 رفتیم گفتن میبخشیم . خلاصه ما رو خفت کردن 4 ماه اضافه زدن کشیدیم تموم شد
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    27 31
    کی میره سربازی هزارتا راه برای نرفتنش هست میری سه سال خارج اقامت میگیری کارگری می کنی بعد سربازیتون رو میخرید میری دانشگاه البته آخرش باید بری فقط بیشتر طول میکشه نمیری و غیبت میخوری ...
  • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    3 0
    كار قشنگي است ولي شايد بتوانيد با گرفتن ضمانت مالي امكان ادامه تحصيل را به غايبين بدهيد چون ظرفيت خالي در دانشگاهها زياد است. مي توان پول اين ضمانتهاي مالي را در حسابي گذاشت و سود آنرا براي آموزش يك شغل و حرفه به سربازان حاضر در پادگانها اختصاص داد چون اكثر افراد بعداز سربازي جذب مشاغل نمي شوند به اين دليل كه حرفه اي را فرا نگرفته اند. غايبين نيز پس از فراغت از تحصيل مي توانند به خدمت بروند.
  • علی IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    9 1
    من تو سن 31 سالگی دارم از اول شهریور می رم خدمت سر پیری هم دست از سر ما برنمی دارن
  • محمد A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    2 10
    من که در حال خدمتم و تا عید امسال باید خدمت کنم ولی برای خیلی از دوستان سربازم خبر خوشحال کننده ای بود. هر چی تهرانی ها نرفتند و منتظر بخشش خدمت سربازی ماندند ووووو ما شهرستانی ها رفتیم خدمت ولی هیچ جا به این رفتن ما احترام گذاشته نشد.هیچ جا هیچ جا.......سردار یه آمار بگیری متوجه میشی.
  • فرزاد IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    3 0
    ضمن تشکر از رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا تقاضا دارم قوانین سربازی را کاملا واضح بررسی و انتشار دهید زیرا در قوانین مصوبه بندی به عنوان پرداخت دستمزد پیمانی وجود دارد.که البته در معدود کشورهایی که دارای خدمت اجباری هستند این بند نیز حتما رعایت میشود. ممنون
  • بی نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    16 2
    تورو خدا متولدین 55 تا65 معاف کنید آخه تو این سن با زن این همه بدهی چه جوری میشه رفت خدمت این زرنگی نیست اونهایی که رفتن بعدش راحت بودن ولی ما تا حالازجر کشیدیم تورا خدا بسمونه
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    من خدمتم 6روز موند.6ماه اضاف داشتم 4ماه بخشيده شد اين 2 ماه هيچ راهي نداره براي بخشش