ایسنا نوشت:

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: اولین گروه از مشاوران نظامی آمریکا عملیات خود را در بغداد آغاز کردند و نیروهای بیشتر در راه این کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در کنفرانس خبری خود با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها سفارت واشنگتن در عراق را تخلیه کرده‌اند، گفت: آمریکا دو تیم عملیاتی ویژه را مستقر کرده است که 40 پرسنل دارد و آن‌ها عملیات جدید خود را آغاز کردند.

کربی تاکید کرد: حدود 90 نیروی اضافی نیز به بغداد رسیده‌اند تا عملیات مشترک را آغاز کنند و چهار تیم دیگر با حدود 50 نیرو طی روزهای آتی به عراق می‌رسند.

باراک اوباما،‌ رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته حکم اعزام 300 مشاور نظامی به عراق را صادر کرد تا به برقراری امنیت و مبارزه با شبه نظامیان دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش کمک کنند.

سخنگوی پنتاگون در کنفرانس خبری روز سه شنبه گفت: این تیم‌ها هماهنگی و آمادگی نیروهای امنیتی عراق را ارزیابی کرده و با تعیین مقرهایی در بغداد راه‌های موثر و کارآمد مبارزه با شبه نظامیان را ارائه می‌دهند.

وی افزود: این تیم‌ها ارزیابی‌های خود را به سرعت آغاز خواهند کرد و یافته‌های خود را ظرف دو یا سه هفته آتی با فرماندهان در میان خواهند گذاشت.

سخنگوی پنتاگون همچنین تاکید کرد که آمریکا روزانه 30 الی 35 عملیات شناسایی برفراز عراق انجام می‌دهد تا از شرایط امنیتی موجود اطلاعات جمع آوری کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =